کد خبر: ۸۲۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
تعداد بازدید: ۲۴۸
استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال‌اس‌ای انگلیس معتقد است احتمال اینکه دولت جدید جانسون در پی دستیابی به توافق تجاری پس از برگزیت یا قبل از آن به ایالات متحده نزدیک‌تر و از اروپایی‌ها دورتر شود، وجود دارد که در این صورت وضعیت به مراتب خطرناک‌تر خواهد شد.
شاهد توطئه غرب علیه ایران هستیم/ بریتانیا پس از رای‌گیری برگزیت، سیاست خارجی منسجمی ندارد/ بحران داخلی آمریکا و انگلیس جدی است/ رویکرد خصمانه‌ اطرافیان ترامپ، موجب خروج آمریکا از برجام شدبه گزارش خبرداغ، طارق برغاوی، مدرس ارشد امنیت بین المللی در مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه کمبریج و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال‌اس‌ای انگلیس است. جنگ و امپریالیسم بخش اعظم حوزه مطالعاتی وی را تشکیل می‌دهد.

طارق برغاوی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال اس ای در گفت‌وگو با  ایلنا با اشاره به تنش‌های موجود میان ایران و آمریکا و تلاش آمریکا برای انداختن توپ در زمین انگلیس عنوان کرد: نظر اصلی من این است که ایالات متحده و انگلیس بحران سیاسی داخلی جدی دارند.

وی افزود: هر دو کشور بعد از  سال ۱۹۴۵ برای ساخت و نگهداری یک نظم جهانی بر محور غرب تمرکز داشتند اما در حال حاضر، در هر دو کشور یک ساماندهی سیاسی وجود ندارد که این نظم را حفظ کند.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال اس ای یادآور شد: سیاست اول آمریکای ترامپ و برگزیت محور مستقیم حملات هستند که برای تضعیف به اصطلاح «قواعد نظم » یا «نظم بین‌المللی لیبرال» تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه بریتانیا پس از رای‌گیری برگزیت، سیاست خارجی منسجمی ندارد، گفت: این مساله انگلیس را بین تلاش برای نزدیک شدن به متحدان اروپایی خود و ایالات متحده ترامپ قرار داده است.

برغاوی با تاکید بر اینکه ترامپ قادر نیست که یک سیاست خارجی پایدار و جدی در هر نوعی داشته باشد، گفت: با این وجود او هیچ‌گاه احتمال بروز جنگ دیگری در خاورمیانه را رد نکرده است.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال اس ای با اشاره به اینکه بسیاری از مقام‌های دولت ترامپ نسبت به ایران رویکرد بسیار خصمانه‌ای دارند، گفت: نتیجه این سیاست غیرواقعی بیرون آمدن از برجام بدون هیچ برنامه‌ای است.

وی افزود: در همین راستا مشکل توطئه غربی نسبت به ایران در حال حاضر کمتر از یک انسداد خطرناک است. خطر اصلی وقوع جنگ در حال حاضر در پی محاسبات غلط یا هر حادثه‌ای از سوی هر دو طرف وجود دارد.

برغاوی خاطرنشان کرد: در رابطه با انگلیس، ممکن است که دولت جدید جانسون در پی دستیابی به توافق تجاری پس از برگزیت یا قبل از آن به ایالات متحده نزدیک‌تر  و از اروپایی‌ها دورتر شود که در این صورت وضعیت به مراتب خطرناک‌تر خواهد شد.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ال اس ای یادآور شد: عنصر دیگر این است که سیاستمداران در ایالات متحده و انگلیس از طریق ارائه فضای کم برای سیاست‌های منطقی با مخاطبان داخلی خود بازی می‌کنند این امر سازش را دشوارتر می‌کند و وضعیت در خلیج فارس را بیشتر در معرض نوسان قرار می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: