کد خبر: ۸۲۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
تعداد بازدید: ۲۲۶
نخست وزیر عراق اعلام کرد که حشد شعبی با نیروهای مسلح ادغام نمی‌شود، بلکه حشد یک صنف از میان نیروهای مسلح عراق است.
عبدالمهدی: حشد شعبی با نیروهای مسلح ادغام نمی‌شود

نخست وزیر عراق اعلام کرد که حشد شعبی با نیروهای مسلح ادغام نمی‌شود، بلکه حشد یک صنف از میان نیروهای مسلح عراق است.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: حشد شعبی یک حقیقت واقع است و نمی‌توان به تضعیف و یا کنار گذاشتن آن فکر کرد و هرکسی که به چنین چیزی فکر کند به این معناست که اهمیتی برای امنیت عراق قائل نیست و به برقراری امنیت در این کشور تمایلی ندارد.

عبدالمهدی در ادامه افزود: حشد شعبی باید به صورت اصولی و سازمان یافته باشد و نباید هیچ سلاحی خارج از چارچوب دولت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فرمان ۱۰ ماده‌ای در خصوص حشد شعبی تصریح کرد: حشد شعبی باید مانند ارتش و پلیس، یک صنف سازمان‌یافته و منضبط شود که دارای ساختار، درجه‌بندی و آیین نامه داخلی باشد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: حشد شعبی از طریق پیام‌ها و بیانیه‌های رسمی که منتشر کرد، از فرمانی که ما برای سازماندهی وضعیت نیروهای حشد صادر کردیم، به طور علنی استقبال کرد.

عبدالمهدی تاکید کرد: حشد شعبی با نیروهای مسلح ادغام نمی‌شود، بلکه حشد یک گروه از گروه‌های مسلح عراق است.

وی همچنین عنوان داشت: هر شخصی که سلاح حمل می‌کند، باید تحت حاکمیت عراق باشد. هیچ سلاحی خارج از حکومت و هیچ فعالیتی خارج از آن وجود ندارد.

عبدالمهدی گفت: طرف‌هایی وجود دارند که می‌خواهند دولت عراق در درگیری باقی بماند. بدون حشد شعبی و نیروهای مسلح نمی‌توان هیچ خلأیی را در حشد شعبی و نیروهای مسلح پر کرد و بدون آنها خطاها و اشتباهات نیروهای مسلح حل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی وجود دارند که فاصله‌ای میان نیروهای حشد شعبی و نیروهای مسلح قائل هستند.

نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور اخیراً دستور سازماندهی نیروهای حشد شعبی را صادر کرد.

در این حکم، بر ضرورت ارتباط رسمی حشد شعبی با فرماندهی کل نیروهای مسلح و حذف اسامی مورد استفاده این نیروها در دوران جنگ علیه داعش و جایگزینی آن با تشکیلات نظامی شامل لشکر، تیپ، گردان و گروهان تاکید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: