کد خبر: ۸۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۲۲۶
وال استریت ژورنال:
سیاست منفعل یا فعال نخست‌وزیر بالقوه بریتانیا در برابر ایران بحثی است که در کنار برگزیت وی را در معرض آزمایش جهانی قرار خواهد داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، به احتمال قوی «بوریس جانسون» عهده‌دار سمت نخست‌وزیری در بریتانیا خواهد بود و کارشناسان در انتظار نحوه موضع‌گیری وی در قبال ایران هستند.

بر اساس این گزارش، موضع‌گیری‌های اخیر لندن در قبال تهران، میان اروپا و بریتانیا بیش از پیش فاصله انداخته است.

از مسئولیت‌های مهمی که متوجه جانسون است، بحث برگزیت خواهد بود ولی تنش حاضر میان ایران و بریتانیا هم اکنون در صدر اقدام‌های دولت بریتانیا است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران پیش از این در توئیتی نوشته بود:‌ «برخلاف دزدی دریایی بریتانیا ما تنها به قوانین بین‌المللی دریانوردی عمل کرده‌ایم.»

به نقل از وال استریت ژورنال،در حالی که بوریس جانسون به کمپین فشار حداکثری به ایران توسط آمریکا پیوسته است، اتحادیه اروپا کماکان مواضع نرم‌تری نسبت به ایران نشان داده است و نه تنها بحث برگزیت، بلکه اعلام موضع در مورد ایران، بیش از پیش میان اروپا و بریتانیا فاصله انداخته است.

حال باید دید بوریس جانسون در صورت تصدی پست نخست وزیری چه سیاستی در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: