کد خبر: ۸۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۳۲۷
در اواخر سال ۹۷ مسئولان تلویزیون از مردم برای «انتخاب بهترین‌ها» در چند زمینه نظرخواهی کردند که در بخش «بهترین برنامه و مجری» تا روزهای پایانی، عادل فردوسی‌پور در صدر قرار داشت.
چه کسی باید از شبکه ۳ برود، چه کسی باید برگردد
به گزارش خبرداغ به نقل از ایران : در اواخر سال ۹۷ مسئولان تلویزیون از مردم برای «انتخاب بهترین‌ها» در چند زمینه نظرخواهی کردند که در بخش «بهترین برنامه و مجری» تا روزهای پایانی، عادل فردوسی‌پور در صدر قرار داشت. اما ناگهان در ۲۴ ساعت حدود یک میلیون رأی او به نام بازیگری که بتازگی برنامه‌ای را در شبکه ۳ اجرا می‌کرد و در اوایل کارش هم بسیار محبوب مسئولان جدید این شبکه بود، به ثبت رسید!

وقتی ماجرا لو رفت، حتی وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای گفت که «تقلب» صورت گرفته و اسامی تقلب‌کنندگان بزودی اعلام می‌شود. وعده‌ای که هرگز به اجرا و عمل درنیامد و فقط یک میلیون رأی فردوسی‌پور دوباره برگشت و او و برنامه «۹۰»، عنوان «بهترین مجری و برنامه» را با رأی مردم و البته به اذعان خود مسئولان تلویزیون دریافت کردند. اما فقط چند هفته بعد از آن، همین «برنامه برتر ۹۰» تعطیل و مجری‌اش نیز خانه‌نشین شد. در مورد دلیل این تصمیم، خیلی حرف‌ها زدند و نوشتند. ولی در یک جمله؛ عیبش این بود که اسرار هویدا می‌کرد.

کسانی که کرکره بهترین برنامه از نظر مردم ایران در ۲۰ سال گذشته را پایین کشیدند و مجری‌اش را به خانه فرستادند، لابد تصورشان این بود که از دل برود، هر آن که از دیده برفت. ولی به رغم چند ماه برنامه نداشتن و بیرون ماندن و حتی مسابقه فوتبال را گزارش نکردن، باز هفته گذشته عادل فردوسی‌پور در نوزدهمین جشن حافظ با «انتخاب مردم» به عنوان «بهترین مجری تلویزیون» برگزیده شد.

برای هر «انتخاب» بدون تردید «رقیب» وجود دارد و باید ویژگی‌هایی ممتاز و متمایز نسبت به دیگران داشت تا در صدر ایستاد. مردم ایران که برای دومین بار در طول ۴ ماه به فردوسی‌پور «آری» گفتند، رأی و نظر آنان حامل یک «نه» بزرگ و آشکار به طرف مقابل نیز هست. مردم پیامی صریح فرستادند که چه کسی باید از شبکه ۳ برود و چه شخصی باید برگردد.

اگر تلویزیون ایران متعلق به بخش خصوصی بود، شاید گفته می‌شد که ملک شخصی فلان افراد است و آنها می‌توانند نظر خود را از رأی میلیون‌ها نفر هم برتر بدانند. اما رسانه‌ای که چند هزار میلیارد تومان در سال از بودجه عمومی کشور (بیت‌المال، جیب و سفره آنها) دریافت می‌کند، به هیچ وجه نمی‌تواند چنین بگوید. مردمی که چه بسیار مشکل و معضل اقتصادی و معیشتی دارند و به رغم اینها، دو بار در مدت زمان کوتاه عادل فردوسی‌پور را به عنوان بهترین مجری دو دهه اخیر انتخاب کرده‌اند و البته بخش اعظم پول و بودجه تلویزیون را هم می‌دهند، حق‌شان است که بگویند: چه شخصی را دوست دارند و می‌خواهند و چه کسی را نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: