کد خبر: ۸۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۲۶۴
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى در سفر به استان قزوین و در بازدید از كاروانسراى سعد السلطنه قزوین از حجره استاد پیله‌چى از خوشنویسان معروف این استان بازدید کرد.
تأکید دکتر مونسان بر حمایت سازمان میراث‌فرهنگی از هنر خوشنویسیبه گزارش خبرداغ به نقل از  میراث آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید با ستایش هنر خوشنویسی از این هنر به‌عنوان یکی از هنرهای ماندگار ایرانیان نام برد و بر حمایت‌ از خوشنویسی و هنرمندان خوشنویس تأکید کرد.

دکتر مونسان در این بازدید گفت: «هنرمندان خوشنویس باید زیر چتر حمایتی سازمان میراث فرهنگی قرار گیرند و همه موظف هستیم تلاش کنیم تا موزه‌های خصوصی خوشنویسی در سطح کشور داشته باشیم و آثار این عزیزان را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس ثبت کنیم.»

مونسان همچنین از موزه  شاهنامه و اسطوره‌ها در این سرا بازدید کرد.

همچنین در بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سعد‌السلطنه، سجاده موج بافی توسط استاد احمد بامشاد پیشکسوت صنایع دستی در رشته موج بافی و تابلوی هنر خوشنویسی اثر فاخر استاد احمد پیله‌چی قزوینی به دکتر مونسان اهدا شد.

این موزه هم اکنون با حدود ١٠٠ اثر حماسی، تاریخی، مردم‌شناسی و معاصر در سبک حجم و سفال از هنرمند قزوینی استاد اَزی محمدی در این مکان دایر است.

سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگ‌ترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری کشور است که با وسعتی افزون بر ۶/۲ هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و با بازسازى صورت گرفته در دوره مدیریت شهری سابق استان قزوین هم اکنون تعداد ١٦٨ حجره این کاروانسرا در اختیار هنرمندان و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: