کد خبر: ۸۱۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۹
ظریف در نامه خود به فدریکا موگرینی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را به رفتار متقابل آمریکا و طرف‌های دیگر مشروط کرده است. او تهدید کرده که در غیر این صورت ایران ۶۰ روز دیگر وارد مرحله سوم کاهش تعهدات خواهد شد.
جزئیات نامه ظریف به موگرینی: آغاز مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی ایران تا ۶۰ روز دیگر، در صورت عدم پایبندی اروپا و آمریکا به توافق هسته‌ای

ظریف در نامه خود به فدریکا موگرینی پایبندی ایران به تعهدات برجامی را به رفتار متقابل آمریکا و طرف‌های دیگر مشروط کرده است. او تهدید کرده که در غیر این صورت ایران ۶۰ روز دیگر وارد مرحله سوم کاهش تعهدات خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌‌ای که روز یکشنبه، ۱۶ تیر، به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاده از عبور ایران از شرط تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی ۶۷ / ۳ درصدی اورانیوم خبر داده و تأکید کرده ایران در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرفین قرارداد به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند مانده و آنها را به اجرا درآورند.

به نوشته دویچه وله، در نامه محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی نوشته شده چنانچه امضاکنندگان برجام در ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا درخواهد آورد.

به نقل از خبرگزاری آلمان، روز یکشنبه، مقام‌های ایران همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه این کشور به کشورهای اروپایی، تصمیمات جدید درباره کاهش تعهدات برجامی را در یک نشست خبری اعلام کردند. آنها تأکید کردند که ایران دیگر به محدودیت‌های اعمال‌شده در برجام برای سطح غنی‌سازی پایبند نخواهد بود و غنی‌سازی بالاتر از ۶۷ / ۳ درصد را آغاز خواهد کرد.

یک روز پس از این اظهارات و ارسال نامه ظریف به موگرینی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی، غنی سازی فراتر از۶۷ / ۳ درصدی را در ایران تایید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران هیچ ربطی به آمریکا جنایتکار شماره یک ندارد
افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران هیچ ربطی به اروپا جنایتکار شماره یک ندارد.
افزایش غنی سازی اورانیوک ایران هیچ ربطی به وزیران خارجه آلمان، فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا ندارد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
درپاسخ به اتحادیه اروپا
درپاسخ به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
درپاسخ به جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس جنایتکار شماره یک نوکر آمریکا جنایتکار شماره یک درجهان
قرار بود با حل مسئله هسته ای تحریم ها برداشته شود اما آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک صهیونیستی درسایه سکوت کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک تحریم ها را بیشترکرد.
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم جعلی صهیونیستی قابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
با این که برجام یک توافق بین المللی بوده است ولی متاسفانه آمریکا جنایتکار شماره یک توافق بین المللی را ناقض کرده است و به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی و با دریاقت رشوه ازعربستان سعودی، امارات و بحرین ازبرجام خارج شده است و متاسفانه تاکنون کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک هیچ اعتراضی، کاری نکردند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
درپاسخ به سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشاند مدعیان دروغین حقوق بشرجنایتکار شماره یک درجهان
وقتی داعش مورد حمایت انگلیس و متحدانش به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک سوری ها را می کشت و بی رحمانه زنان و دختران سوری تجاوز می کرد شما کجا بودید؟



درپاسخ به سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشاند مدعیان دروغین حقوق بشرجنایتکار شماره یک درجهان
وقتی داعش مورد حمایت انگلیس و متحدانش به سرکردگی آمریکا جنایتکار شماره یک عراق ها را می کشت و بی رحمانه زنان و دختران عراقی تجاوز می کرد شما کجا بودید؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
تیراندازی تروریستی در پیرانشهر/۳ نفر شهید شدند

18 تير 1398 ساعت 20:59

دقایقی پیش گروهک تروریستی دموکرات کردستان در ورودی شهرستان پیرانشهر به خودروی سپاه تیراندازی کردند که طی این حادثه سه نفر شهید و یک نفر مجروح شد.

به گزارش جهان نیوز، دقایقی پیش در حوالی ترمینال روستایی شهرستان مرزی پیرانشهر اعضای گروهک تروریستی دموکرات کردستان به سمت خودروی سپاه تیراندازی کردند که طی این حادثه تروریستی سه نفر شهید و یک نفر مجروح شد.

هنوز جزئیات این حادثه تروریستی مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است.

منابع رسمی در خصوص این حادثه اظهارنظر نکرده‌اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: