کد خبر: ۸۱۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۲۳۱
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران حق دارد نسبت به بی‌عملی اروپا واکنش نشان دهد. ما با توجه به همین بی‌عملی به آنها اجازه اظهارنظر نمی‌دهیم چرا که اگر نگران هستند باید به تعهد خود پایبند می‌ماندند.
با توجه به بی‌عملی اروپا به آنها اجازه اظهارنظر نمی‌دهیم / مقصد سفر نفتکش توقیف شده را نمی‌دانم/برای ورود آمریکا به ۱+۴ فرش قرمز پهن نمی‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدعباس موسوی در نشست امروز خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به تحولات برجامی و روابط دوجانبه و حضور ایران در صحنه‌های مختلف و اعلام حضور و شرکت ایران در اجلاس عدم تعهد و سفر مجدد مشاور دیپلماتیک کاخ الیزه به تهران در پاسخ به سوالی در خصوص نقش چین و روسیه در حفظ برجام گفت: ایران به هیچ کشوری امید نبسته است. برای ما مهم عمل به تعهداتی است که ذیل برجام کشورها تعهد داده‌اند. چین و روسیه هم جزء طرف‌های برجام هستند و نامه رئیس‌جمهور به سران این دو کشور ارسال شده است و ایران نه به کشوری دل بسته و نه اجازه می‌دهد کارت بازی کسی شود.

امیدواریم نفتکش ایران در عربستان پس از تعمیرات به کشور بازگردد

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر آخرین وضعیت دو نفتکش توقیف شده ایران در عربستان و جبل الطارق گفت: نفتکش اول دچار نقص فنی شده بود و در عربستان پهلو گرفت؛ وزارت نفت پیگیر است و امیدوار هستیم پس از تعمیرات به کشور بازگردد.

مقصد سفر نفتکش توقیف شده را ندارم اما آنچه در رسانه‌ها مطرح شد درست نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در خصوص نفتکش توقیف شده در جبل الطارق نیز اقدامات ما به جد ادامه دارد. دوبار سفیر انگلیس را خواستیم و با دیپلمات‌های دیگر هم مشورت کردیم و اسناد خود را هم به وکلایمان تحویل دادیم. مقصد سفر نفتکش را ندارم اما آنچه در رسانه‌ها مطرح شده درست نیست؛ چراکه بندرهای سوریه ظرفیت پذیرش سوپرتانکر را ندارد و حتی به دلیل شرایط خاص نتوانسته از کانال سوئز عبور کند. کماکان از دولت انگلیس درخواست داریم هرچه سریع‌تر کشتی ما را رفع توقیف کند و به این راهزنی دریایی پایان دهد که باعث بروز تنش خواهد شد.

با توجه به بی‌عملی اروپا به آنها اجازه اظهارنظر نمی‌دهیم 

موسوی در رابطه با گمانه‌زنی‌های پس از مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با همتای فرانسوی خود گفت: بحث مذاکره جدیدی مطرح نیست و برجام در قالب ١+٥ و پس از آن ١+٤ ادامه دارد، بحث ما در خصوص نحوه اجرای توافق هسته‌ای است و قرار نیست در رابطه با موضوع جدیدی بحث کنیم. همانطور که آقای عراقچی هم گفتند پرونده برجام بسته شده است.

وی ادامه داد: ایران حق دارد نسبت به بی‌عملی اروپا واکنش نشان دهد. ما با توجه به همین بی‌عملی به آنها اجازه اظهارنظر نمی‌دهیم چرا که اگر نگران هستند باید به تعهد خود پایبند می‌ماندند.

پنجره دیپلماسی را نبستیم/ آمار سفرهای دیپلماتیک کمتر از تعدادی است که سردار جلالی مطرح کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خصوص آمار سفرهای دیپلماتیک که از سوی رئیس پدافند غیرعامل مطرح شده است، گفت: ما پنجره دیپلماسی را نبستیم اما آمار، بسیار کمتر از تعدادی است که سردار جلالی مطرح کردند که احتمالا به اشتباه هم به نقل از ایشان مطرح شده است.

وی ادامه داد: ما از سفرهای دیپلماتیک استقبال می‌کنیم و این سفرها را با حسن نیت ارزیابی می‌کنیم.

برای ورود آمریکا به ۱+۴ فرش قرمز پهن نمی‌کنیم

موسوی گفت: قرار نیست مذاکره‌ای بین ما صورت بگیرد؛ صحبت‌ها تنها در جهت اجرای برجام است و در خصوص مسائل دیگر صحبت نمی‌کنیم. مساله ورود آمریکا به این جلسات نیز بستگی به رفتار آنها دارد و ما برایشان فرش قرمز پهن نمی‌کنیم.

وی همچنین در این رابطه که رئیس جمهور اعلام کردند ایران تا زمان تعهد اروپا به برجام به این توافق متعهد خواهد ماند گفت: ما اقدامات تقابلی خود را در برجام شروع کرده ایم و گفته ایم باید میان انجام تعهدات ما و انجام تعهدات اروپا تناسب برقرار باشد. تصمیم گام به گام در برجام تصمیم نظام است و متناسب به امنیت ملی و منافع کشور انجام می شود. وزارت خارجه هم تابع تصمیمات نظام است.

سخنگوی در خصوص خبری مبنی بر سفر هیاتی از طالبان به ایران و کمرنگ شدن نقش تهران در مداکرات افغانستان گفت: ایران یک بازیگر مهم در ایجاد صلح و ثبات در منطقه است و اگر بخواهیم نقش ایران را از رسانه ها دنبال کنید این ما هستیم که تصمیم می گیریم به چه خبری بیشتر پرداخته شود یا در سکوت سپری شود. امروز یکی از کانون های بی ثباتی در منطقه است چرا که داعش به این کشور کوچانده شده. ایران با افغانستان و سایر کشورهای فعال در این زمینه ارتباط دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روند کاهش تعهدات تهران نیز گفت: ما گام سوم را در ٦٠ روز آینده برخواهیم داشت و هنوز نیز در حال بررسی هستیم.

وی در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر نقش منفی ایران در حوزه کشتیرانی خلیج فارس گفت: مسئول حفظ امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز به عهده ایران است چرا که اینجا منطقه ما است و براساس وظیفه ذاتی و حقوقی امنیت منطقه را تضمین و تامین می کنیم و لارم نیست کشورهایی از کیلومترها دورتر بخواهند برای منطقه ما امنیت را تامین کنند.

وی همچنین در خصوص خبر سفر مشاور دیپلماتیک کاخ الیزه به ایران و گمانه زنی سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران و نقش فرانسه در حفظ برجام گفت: پیش تر گفتم امید و اطمینان به هیچ کشوری نداریم اما باب دیپلماسی باز است. براساس نامه رئیس جمهور و تصمیم شورای عالی امنیت ملی گام های خود را بر می داریم و اگر آنها نگران هستند اقداماتی بیش از سفر برای سفر و برای عکس گرفتن را در دستور کار قرا دهند.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا گام سوم فراتر از پاراگراف ٢٦ و ٣٦ است یا خیر گفت: گام سوم ما نیز در چهارچوب برجام خواهد بود مگر اینکه در این مدت کشورها اقدامات عجیب انجام دهند که در آن صورت گام سوم را برنخواهیم داشت و گام اساسی بر می داریم. باز هم می گوییم در صورت بازگشت طرف های برجام به تعهداتشان اقدامات ما هم برگشت پذیر است.

وی همچنین تاریخ نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه را اواخر جولای اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
توقیف کشتی نفتکش ایران اسلامی از سوی دزدان انگلیسی روشن‌ترین پاسخ به آقای ظریف است که می‌گفت، اروپا به‌خاطر رفتار آمریکا، از آمریکا فاصله گرفته است!


در مقابل توقیف کشتی نفتکش جمهوری اسلامی توسط دزدان انگلیسی باید به اقدام متقابل هوشمندانه‌ای دست زد تا از رفتار گستاخانه با کشور و ملت ایران دچار حیرت و پشیمانی شوند.


همان‌گونه که به آمریکایی‌های خبیث سیلی‌ها نواخته شد باید به روباه پیر نیز سیلی محکمی نواخت تا غلط زیادی نکند و کشتی‌های جمهوری اسلامی را سرقت نکند. باید به جبران این خباثت انگلیس مکار کشتی‌های نفتکش انگلیس را توقیف کنیم.


وقتی برخی برای وزیر خارجه روباه پیر فرش قرمز پهن می‌کنند و آنها هم کشتی ما را سرقت می‌کنند به این می‌گویند دیپلماسی موفق کسانی که فقط آنها زبان مذاکره را بلدند!


از دولت و نیروهای مقتدر مسلح درخواست می‌شود پاسخ عملی و دندان‌شکنی به سخنان گستاخانه مقامات آمریکایی و انگلیسی که گفته‌اند مبادله نفت بین ایران و سوریه غیرقانونی است، بدهند. از نظر آنها مبادله نفت با سوریه به‌این خاطر غیرقانونی است که خودشان بانی و حامی تروریست‌های دشمن دولت سوریه بوده‌اند.


انگلیسی‌های خبیث را هرچند یک‌بار باید گوشمالی داد وقتی دیر می‌شود دچار توهّم می‌شوند! لازم است رسانه ملی چندبار فیلم تفنگداران رویال مارینز را به نمایش بگذارد که چطور در برابر چند دلاور سپاهی نظامیان انگلیسی قایق و شلوارشان را کثیف کردند! با این یادآوری شاید سرعقل بیایند.


لازم است تا آزادی کشتی نفتی جمهوری اسلامی، تردد هرگونه کشتی انگلیس خبیث از خلیج فارس ممنوع شود؟! البته از دستگاه دیپلماسی جز خنده کاری بر نمی‌آید و امیدها به محافظان این مرز و بوم است.


دیپلماسی التماسی یعنی عربستان شجره ملعونه کشتی ما را توقیف کند، انگلیس روباه پیر مکار کشتی نفتی ما را سرقت کند، دیپلمات ما یک سال در بند کشورهای اروپایی باشد و... و رئیس دستگاه دیپلماسی ما فریادهایش را در مجلس بر سر نیروهای دلسوز و ارزشی بکشد.


چرا دیپلماسی دولت آقای روحانی برای آزادی دانشمند بازداشت‌شده کشورمان جناب آقای دکتر مسعود سلیمانی فعال نیست؟


شایسته است متولیان فرهنگی برای نشان‌دادن هنرنمایی‌های حقوق بشری آمریکای خبیث، صحنه ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری ایرباس در 12 تیر 67 بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی شیطان بزرگ را با نمادی در فرودگاه امام خمینی(ره)، و دیگر فرودگاه‌های مهم کشور به نمایش بگذارند تا افراد خارجی در بدو ورود با خباثت‌های آمریکای جنایتکار آشنا شوند.


آقای نوبخت! متاسفانه خیلی دیر متوجه شدید کسی که او را کدخدای دهکده غرب تصور می‌کردید بدعهد است. آیا بدعهدی این شیطان را حداقل در این 4 دهه انقلاب ندیده بودید؟ در تجهیز و حمایت از قتل و ترورهای منافقین، جنگ 8 ساله، زدن هواپیمای مسافربری با 290 زن و بچه و... ، واقعه طبس و...؟! متاسفانه دولت مدعی تدبیر، حل مشکلات اقتصادی کشور را 6 سال به مذاکره برای هیچ گره زد و نسبت به بدعهدی این موجود خبیث و پلید تجاهل می‌کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
ازآمریکا و انگلیس انتقام می گیریم
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا جنایتکار شماره یک و اسرائیل جنایتکار شماره یک از تروریست ها در منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد/ سازمان های بین المللی هم ازسال 2001 تاکنون با حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه همکاری می کنند.
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون شریک جرم جنایات آمریکا و متحدانش درسراسرجهان است.
محمد جواد ظریف ازسال 1392 تاکنون شریک جرم جنایات آمریکا و متحدانش درسراسرجهان است.
عراقچی ازسال 1392 تاکنون شریک جرم جنایات آمریکا و متحدانش درسراسرجهان است
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: