کد خبر: ۸۱۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۷۸
نماینده ویژه آمریکا در سوریه روز یکشنبه گفت: واشنگتن به صورت رسمی از آلمان خواست تا نیروهای خود را به سوریه اعزام و جایگزین نیروهای آمریکایی کند.
واشنگتن خواستار جایگزینی نیروهای آلمانی با نظامیان آمریکایی در سوریه شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری دویچه وله، جیمز جفری گفت: متحدان ائتلاف جهانی باید در مقابله با نیروهای داعش کمک کنند و ائتلاف، نیازمند آن است تا از مخالفان به رهبری کردها حمایت تکنیکی و فنی انجام دهد.

وی با درخواست از آلمان برای اعزام مربیان نظامی، متخصصان تدارکات و تکنسین های نظامی، اظهار کرد: ما خواهان آن هستیم تا نیروهای آلمانی جایگزین سربازان ما در سوریه شوند.

جفری تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت آلمان به درخواست آمریکا در ماه جاری پاسخ دهد.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه پیش از این در ۹ تیر ماه گفته بود که با خروج آمریکا از سوریه، تعدادی از نیروهای نظامی دیگر کشورهای عضو ائتلاف جهانی علیه داعش جایگزین نیروهای آمریکا خواهند شد.

جفری در مصاحبه با دینفس نیوز بیان کرده بود که برخی کشورها آمادگی خود را برای جایگزینی با نیروهای آمریکا در سوریه اعلام کرده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه تصریح کرد: شماری کشورها شاید بخواهند اعزام نیروهای جدید خود به سوریه را در سکوت انجام دهند که ما نیز از این اقدام استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما به تشکیل کمیته قانون اساسی بسیار نزدیک شده‌ایم و مرحله بعدی در صورت حل شدن، برپایی مراسم افتتاحیه در ژنو و آغاز یک فرایند سیاسی برای تغییر چشمگیر در جنگ سوریه است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دسامبر سال گذشته میلادی در اقدامی بی‌سابقه اعلام کرد که حدود دو هزار نیروی آمریکایی، شمال شرقی سوریه را ترک خواهند کرد.



ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید بگوید دراین 3 - 4 سال درباره توافق هسته ای و برجام چه کرده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: