کد خبر: ۸۱۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۲۵۵
روز جمعه قیمتهای جهانی نفت باز هم کاهش داشت و این نتیجه نگرانی هایی است که از رکود اقتصادی جهان، همزمان با بالا رفتن تنش ها در منطقه خاورمیانه متأثر است؛ بویژه پس از توقیف نفت کش ایرانی در آبهای جبل الطارق.
از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید تا توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق؛ قیمت نفت به کدام سمت می‌رود؟ / آیا اقتصاد آمریکا ضعیف‌تر می‌شود؟العربي الجديد نوشت: روز جمعه قیمتهای جهانی نفت باز هم کاهش داشت و این نتیجه نگرانی هایی است که از رکود اقتصادی جهان، همزمان با بالا رفتن تنش ها در منطقه خاورمیانه متأثر است؛ بویژه پس از توقیف نفت کش ایرانی در آبهای جبل الطارق.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: با اینکه قیمت هر بشکه نفت برنت تنها 1 درصد کاهش داشته و به 63.25 دلار رسید، نفت آمریکا بیش از 1 درصد کاهش قیمت داشت و به پایین ترین سطح خود یعنی 56.29 دلار رسید.

تحلیلگران بر این عقیده اند که به دلیل دغدغه هایی که در مورد اینده تقاضا در بحبوحه اختلافات تجاری که رشد اقتصاد جهانی را تهدید می کند، نفت در معرض فشار زیادی قرار دارد. اما پایبندی بزرگترین صادر کنندگان نفت در جهان، از جمله اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان، مانند روسیه، تا حدی از حجم خسارتها می کاهد.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر برجسته می گوید:«رشد جهانی همچنان عاملی است که می تواند قیمتهای نفت خام را مهار کند...توافق اوپک با روسیه مانع از کاهش شدید قیمتهای نفت می شود؛ اما ناگزیر این حمایت تجاری به پایان می رسد و در آن زمان، نیاز به احیای بازار تقاضا برای تولیدات نفتی وجود دارد».

بیانیه های دولتی در آمریکا حکایت از آن دارد که تقاضای نفت در ایالات متحده برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و همین مساله باعث نگرانیهای اقتصادی شده است. علاوه بر این، ذخایر نفت خام آمریکا 1.1 میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند این میزان، 3 میلیون بشکه باشد. این موضوع نشان دهنده آن است که تقاضای نفت در ایالات متحده، بعنوان بزرگترین مصرف کننده این ماده در جهان، به تدریج به سمت شاخص های نزولی در حرکت است و این امر می تواند اقتصاد ایالات متحده را ضعیف کند.

با این حال، به نظر می رسد تنش های موجود در خاورمیانه که آخرین آنها توقیف نفت کش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس بود، باعث حمایت اندکی از قیمتهای نفت شد، تا به طور موقت در برابر فشارهای نزولی مقاومت کند؛ اقدامی که باعث عصبانیت شدید ایرانی ها شد؛ تا آنجا که سفیر انگلیس را احضار کرده و شکایت خود را به او تقدیم کردند، تا تنش ها میان ایران و اروپایی ها نیز به اوج خود برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
بهترین گزینه سپاه و ارتش باید نیروی دریایی انگلیس را درخلیج فارس تحریم و تهدید کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک به دنبال خلع‌سلاح‌ اتمی نیست/ ترامپ اگر به اصطلاح قصد خلع سلاح اتمی را دارد اول باید سراغ ارتش تروریست آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برود.
تجاوز وحشیانه رژیم کودک کش صهیونیستی به نوارغزه، لبنان، سوریه و یمن نشان داد که ساخت بمب اتمی و سلاح شیمیایی دربرابر جنایت ها و تجاوزهای اسرائیل و متحدانش گزینهای درست و واجب است.
توقیف یک کشتی حامل نفت ایران توسط ارتش انگلیس برگ دیگری درکارنامه سیاه وننگین انگلیس جنایتکار شماره یک، آمریکا جنایتکار شماره یک و مدعیان دروغین حقوق بشر است
ماموریت ما همچنان انتقام از نیروی دریایی انگلیس و آمریکا است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: