کد خبر: ۸۱۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۷
روسای جمهور روسیه و ترکیه امروز (شنبه) طی یک تماس تلفنی بر اهمیت تشریک مساعی برای حل و فصل بحران سوریه از جمله در چارچوب مذاکرات آستانه تاکید کردند.
تاکید پوتین و اردوغان بر تشریک مساعی جهت حل بحران سوریهبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی دفتر مطبوعات کاخ کرملین روسیه آمده است، این تماس تلفنی از سوی آنکارا برقرار شد و دو طرف تحولات وضعیت لیبی و سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

روسای جمهور روسیه و ترکیه در این تماس تلفنی تاکید کردند، افزایش تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای دست‌یابی به حل و فصل بحران سوریه از جمله از طریق مذاکرات آستانه ضرورت دارد.

همچنین دو طرف نسبت به تشدید وضعیت لیبی ابراز نگرانی کرده و توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و بازگشت بر سر میز مذاکرات را ضروری دانستند.

این تماس تلفنی یک روز پس از استقبال آنکارا از فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی در استانبول صورت گرفت. ترکیه در این دیدار در جریان آخرین تحولات لیبی قرار گرفت.

همچنین شورای امنیت روز جمعه خواستار آتش‌بس در لیبی شد و حمله به اردوگاه مهاجران در نزدیکی طرابلس را محکوم کرد. در جریان این حمله یک تن کشته و ده‌ها تن‌ دیگر زخمی شدند. شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد، اعضای این شورا بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر تنش و درگیری و برقراری آتش‌بس از سوی همه طرف‌ها تاکید دارند.

در این راستا، دفتر سازمان جهانی بهداشت در لیبی اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان از آغاز درگیری‌های جنوب طرابلس در ماه آوریل میان نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و نیروهای دولت توافق ملی به بیشتر از ۱۰۰۰ تن رسیده است.

ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: