کد خبر: ۸۱۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
تعداد بازدید: ۱۹۸
ظریف:
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص ماندن ایران در برجام گفت: اروپایی‌ها متاسفانه با توجه به اینکه به تعهداتشان عمل نکرده‌اند نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهند.
اروپایی‌ها با توجه به اینکه به تعهداتشان عمل نکرده‌اند نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم روز آفریقا که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد در خصوص اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر اقدامات ما نبود ایران کل خاورمیانه و عربستان را گرفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: ایران هیچگاه قصد تجاوز به همسایگان را نداشته و ندارد، ایران تأمین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت منطقه را تأمین کرده و اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با حذف ایران می‌توانند امنیت این منطقه را تأمین کنند، بسیار اشتباه می‌کنند.

وی در خصوص تصمیم آمریکا برای تحریم خود نیز گفت: در تحریم‌هایی که اعلام شد نام بنده در آن نیست، اما قرار دادن نام مقام معظم رهبری و افراد وابسته به دفتر ایشان در فهرست تحریم‌ها نشانگر این واقعیت است که کاملاً با موازین بین المللی نه تنها ناآشنا بلکه مقررات و قواعد رفتاری بین کشورها را نمی‌دانند و کاملاً با اسلام بیگانه هستند و روابط بین مرجعیت و پیروانشان را نمی‌دانند و چه بسا بسیاری از مردم آمریکا را به لحاظ اجرای وظایف دینی شان در مضیقه قرار می‌دهند.

ظریف افزود: این اقدام آمریکا می‌تواند به عنوان رعایت نکردن حق آزادی مذهب مسلمانان آمریکایی تلقی شود اما این اقدامات نشانگر این است که دولت آمریکا همه تلاش‌هایش را برای تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران انجام داده و به نتیجه نرسیده است و به مسیرهای دیگری رو آورده و متأسفانه ادعای آنها درباره اینکه دنبال مذاکره هستند با این اقدامات کاملاً برای دنیا ثابت شده که این ادعاها دروغ است.

وزیر خارجه کشورمان درباره بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص ماندن ایران در برجام و اینکه اگر ایران گام دوم را بردارد عواقبی به دنبال خواهد داشت، گفت: آنچه ما اعلام کردیم در قالب حقوقمان و در چهار چوب برجام است، اروپایی ها متاسفانه با توجه به اینکه به تعهداتشان عمل نکرده اند نمی توانند علیه ایران بیانیه بدهند، اگر اقدامی از طرف آنها صورت بگیرد، اشتباه بزرگی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه هفتم تیر ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار می شود، در آن جلسه نمایندگان جمهوری اسلامی وضعیت را برای آنها تشریح می کنند. ما طبق برنامه خود پیش خواهیم رفت از قبل اعلام کردیم که اروپایی ها و سایر اعضای برجام می توانند با اجرای تعهداتشان اقدامات ما را برگشت پذیر کنند. ما دنبال جنگ نیستیم. ایران تعهداتش را در برجام اجرا کرده است و آمریکا آن را نقض کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
رزمنده ایرانی، دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا رابه ارسال سلاح به ائتلاف متجاوز سعودی متهم کرد
ائتلاف متجاوز سعودی غیر نظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا می کشد.
کاخ سفید همچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
کاخ سفید انواع سلاح های ممنوعه اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار داده است!
کاخ سفید شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ائتلاف متجاوز سعودی سکوت نمی کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد.
آمریکا و انگلیس به همدستی عربستان سعودی و امارات دریمن آدم می کشند، مایک پامپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیرخارجه آمریکا جنایتکار شماره یک دنبال محکوم کردن ایران است شرم آور است.«مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اشباه می کند چون ما درحال نبرد با تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش هستیم.
ایران حمایت تروریسم نیست/ باید با آمریکا مقابله کنیم.
ایران حامی تروریسک نیست آمریکا ازآن حمایت می کند.
که ما یک پامپئو وزیر خارجه آمریکا یا اصل مسئله را درک نمی کند، نمی فهمد دروغ می گوید یا از این موضوع بی اطلاع است.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم آمریکا هم ازتروریست ها حمایت می کند.
این درحالی است که مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه و ... به صورت مستقیم وغیر مستقیم توسط نیروهای تروریست آمریکایی قتل عام می شوند.
نیروهای تروریست آمریکایی به جان و مال مردم افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و حمله می کنند.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا دیگر نمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر نیروهای تروریست آمریکایی سرپوش بگذارد.

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۰۳
جمهوری اسلامی ایران 40 سال است مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده است و این مسیر را با جدیت ادامه می‌دهد، به همین خاطر است که رئیسجمهور نادان آمریکا هر روز تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌کند، البته این تحریم‌ها صرفاً جنبه تبلیغی دارد و اثری در عزم و اراده مردم و مسئولان در راه پیشرفت و عزت ایران ایجاد نخواهد کرد.



۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۰۷
ترامپ و انگلیس تسلیم شدن ایران را می‌خواهند


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۱۷
حدود 14 هزار نظامی تروریست آمریکایی ازتروریسم، طالبان و داعش درافغانستان حمایت می کنند.


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۴۴
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون با مجوز رسمی رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۴۹
از طرف ملت ایران می‌گویم آقای ترامپ شما غلط می‌کنید


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۶:۴۹
کشتار غیرنظامیان یمنی توسط عربستان و امارات با حمایت آمریکا، اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی انجام میشود


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۷:۰۸
که آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.
آمریکا تروریسم بین المللی است.
آمریکا داعش جهانی است.


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۷:۲۸
حمله به نفتکش ها کار آمریکا جنایتکار شماره یک بود
که آمریکا جنایتکار شماره یک درحمله تروریستی به نفتکش ها درخلیج عمان دست داشته است.
دربرابر اشغالگری آمریکا جنایتکار شماره یک سکوت نمی کنیم
سکوت دربرابرجنایت ازخود چنایت بدتراست.
از سال 1945 تاکنون درهر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار شماره یک درکاراست.


۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۲۱:۱۰
سقوط پهپاد آمریکایی پیام خوبی برای کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل بود




۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۲۱:۳۳
جامعه بین‌المللی ومجامع حقوق بشری چرا ازسال 2001 تاکنون دربرابر جنایت ها، خیانت های، دخالت های و تجاوز های آمریکایی ها جنایتکار شماره یک درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: