کد خبر: ۸۱۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۲۵
هوک مدعی شد؛
برایان هوک امروز در جمع خبرنگاران بار دیگر بر تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران تاکید کرد.
ترامپ خواهان مذاکره با ایران است/ بعید می‌دانم اینستکس به مرحله اجرا برسدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: ترامپ خواهان مذاکره با ایران است اما ایران باید برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند و حمایت از انصارالله را هم کنار بگذارد.

هوک در ادامه مدعی شد: ایران یا می‌تواند به میز مذاکره بیاید یا اینکه نظاره‌گر تخریب اقتصادش باشد.

وی هم چنین در ادامه مدعی شد: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است. اما از ذکر جزئیات تحریم‌هایی که امروز اعلام می‌شود، خودداری کرد.

به نقل از رویترز، هوک هم چنین در مورد اینستکس گفت: بعید می‌دانم این ساز و کار به مرحله اجرا برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
آکایران :پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد.
حمله ناو امریکایی

آکاایران: ماجرای حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران

بنا به گزارش آکاایران : پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 (3 ژوئیه 1988 میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو «یواس اس وینسنس»(USS Vincennes) متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
همچنین بخوانید : حمله به سفارت آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی +تصاویر



دولت آمریکا مبلغ 61.8 میلیون دلار به خانواده های قربانیان و همچنین 70 میلیون دلار برای خسارت ناشی از سقوط هواپیمای مسافربری پرداخت کرد. این مبالغ به صورت بلاعوض و بدون قبول مسئولیت حادثه پرداخت شد. آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و هیچ کدام از خدمه ناو «وینسنس» تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی «ویلیام راجرز»(William C. Rogers III) فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

هواپیمایی ایران ایر تا دی 1390 همچنان از شمارهٔ پرواز 655 برای هواپیماهای تهران به دبی استفاده می کرد.

تاریخچه

در روز یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی بندرعباس به زمین نشست و طبق برنامه پیش بینی شده، قرار بود این هواپیما با شمارهٔ پرواز ۶۵۵ به همراه ۲۷۴ مسافر (با ملیت های ایرانی، اماراتی، یوگسلاوی، پاکستانی، هندی و ایتالیایی) و ۱۶ خدمهٔ پرواز که در مجموع ۲۹۰ نفر می شدند در ساعت ۱۰ صبح به مقصد دبی، امارات متحده عربی پرواز کند.

کاپیتان محسن رضایان، خلبان با سابقهٔ پرواز ۶۵۵ هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ بود که بیش از ۷،۰۰۰ ساعت پرواز را در کارنامهٔ خود داشت. هواپیما ایرباس آ-۳۰۰ با ۱۵ دقیقه تأخیر، در ساعت ۱۰:۱۷ صبح به وقت ساعت رسمی ایران، از فرودگاه بین المللی بندرعباس به مقصد فرودگاه بین المللی دبی برخاست. مدت پرواز تا دبی ۲۸ دقیقه و حداکثر ارتفاع تا ۱۴ هزار پا (۴،۳۰۰ متر) تعیین شد. دقایق نخستین پرواز و مراحل اوج گیری تا ارتفاع ۱۲ هزار پایی مطابق طرح پرواز انجام شد و خلبان به طور پیوسته با برج مراقبت فرودگاه بندرعباس و مرکز کنترل راه های هوایی ایران و امارات متحده تماس داشت.
همچنین بخوانید : عذرخواهی هایی که آمریکا بدهکار است: از کودتای ۳۲ تا شلیک به هواپیمای ایرانی


چند لحظه پیش از ورود هواپیمای ایرباس آ-۳۰۰ به منطقه کنترل هوایی امارات، در محلی به نام «مولبیت»، خلبان به مرکز کنترل هوایی کشور اطلاع داد که قصد دارد به ارتفاع ۱۴ هزار پایی صعود کند.

ناو جنگی وینسنس آمریکا در تاریخ هفتم خرداد از بندر سن دییگو وارد خلیج فارس شده بود. ایچنرمارک قلب این رزم ناو به شمار می رفت. وظیفه اصلی آن، کشف هدف های پرنده، اعم از موشک، هواپیما و پردازش اطلاعات، تعقیب صدها هدف به طور هم زمان و کنترل آتش آنها بود، هم چنین این رزم ناو به موشک زمین به هوا با برد ۴۰۸ کیلومتر نیز مجهز بود.

در ساعت ۱۰:۲۲ ناو جنگی وینسنس آمریکا به حریم آب های ایران وارد شده بود، به دستور ناخدا ویلیام راجرز، فرمانده ناو وینسنس، موشک استاندارد ۲ را به سوی پرواز ۶۵۵ شلیک کرد. ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شده و در آب های خلیج فارس سقوط کرد. با عدم اطلاع از سرنوشت هواپیما، برج مراقبت فرودگاه بندرعباس، در تماس با دبی، پیگیر سرنوشت پرواز ۶۵۵ شده ولی آن ها اظهار بی اطلاعی کردند. بلافاصله ستاد تأمین استان هرمزگان وضعیت اضطراری اعلام و فعالیت خود را آغاز کرد. با شناسایی دقیق محل سقوط، بالگردها و شناورها به موقعیت ۲۶ و ۴۲ عرض شمالی و ۵۶ درجه و ۳ دقیقه طول شرقی منتقل شدند.

بلافاصله پس از این واقعه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اف-۱۴ جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکا ادعا کرد که در این مورد مرتکب اشتباه شده اند، اما شواهد بعدی این نظر آنان را مردود جلوه داد. مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که هواپیمای ایرباس ایران در خارج از مسیر هوایی پرواز می کرده و رزم ناو آمریکایی نیز ۷ بار اخطار رادیویی برای هواپیمای ایران مخابره کرده ولی جوابی دریافت نکرد.



سال روز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران
28 سال پیش در چنین روزی، هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌های خلیج همیشه فارس مورد هجوم وحشیانه ناو وینسنس امریکا قرار گرفت.

تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
سال روز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در 12 تیر 1367 هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دوبی بود، در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز امریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت‌پیشه ‌شیطان بزرگ قرار گرفت حامل 298 مسافر و خدمه بود که تمام آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال در این جنایت فجیع به شهادت رسیدند.


ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به دست جنایتکاران امریکایی، در حقیقت یکی دیگر از مراحل رویارویی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران برای تقویت متجاوزان عراقی در جبهه‌های جنگ بود.


طبق روایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، پس از سقوط این هواپیما، مقامات امریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی، دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های راداری و رایانه‌ای و همچنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز، مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام کاملاً خصمانه بوده است.


با این حال مقامات امریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و بدینسان حمایت رسمی خود را از این جنایت اعلام کردند.


این جنایت نیز در کنار جنایات بی شمار دولت امریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر تارک آن جنایت‌پیشگان نقش بست.

دانلود
{$sepehr_old_video_165378}
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: