کد خبر: ۸۱۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۸۸
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن در مسیر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.
ترامپ: از اینکه ایران هواپیمای سرنشین‌دار ما را ساقط نکرد، قدردانی می‌کنم/ من بهترین دوست آنها خواهم بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ضمن تشکر از ایران برای شلیک نکردن به یک هواپیمای باسرنشین این کشور، گفت که تحریم‌های شدیدتری علیه تهران اعمال می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ؛ ترامپ امروز شنبه (۲۲ ژوئن/۱ تیر) و در جمع خبرنگاران گفت که در جریان حادثه روز پنج‌شنبه هفته گذشته که ایران به یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در دریای عمان شلیک کرد، یک هواپیما با ۳۸ سرنشین نیز "در تیررس" ایران بوده است، اما ایرانی‌ها تصمیم گرفتند که به آن هواپیما شلیک نکنند.

رئیس‌جمهور آمریکا این تصمیم مقام‌های ایرانی را "بسیار خردمندانه" توصیف کرد و گفت "ما بابت این تصمیم از آنها سپاسگزاریم."

ترامپ در سخنان تازه‌اش بار دیگر درباره وضعیت اقتصادی ایران صحبت کرد و گفت که اوضاع اقتصادی ایران بسیار خراب است. او افزود که ایران کشور ثروتمندی است و گفت که شخصا به دنبال کمک به ایران است و هدفی جز عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ندارد.

ترامپ در روز شنبه نیز این موضوع را تکرار کرد و همزمان، با تغییر شعار تبلیغاتی خود گفت: "بیایید ایران را دوباره باشکوه کنیم."

وی افزود که اگر ایران بپذیرد که سلاح هسته‌ای تولید نکند، او به "بهترین دوست ایران" تبدیل خواهد شد و ایرانی‌ها بسیار "خوشحال" خواهند شد. رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این اتفاق بیافتد.

ترامپ همچنین گفت که اگر ایران به میز مذاکره بیاید، او می‌تواند "خیلی سریع" به یک توافق با ایران دست یابد.

اما او همزمان افزود که تمامی‌ گزینه‌ها - از جمله اقدام نظامی علیه ایران - همچنان "بر روی میز است."

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش در دفاع از تصمیمش برای انصراف از حمله به ایران گفت که او اهل نیویورک است و در این شهر ایرانیان زیادی زندگی می‌کنند که بعضی‌شان از دوستان او هستند. او افزود: "به من گفتند (در حملات پاسخگویی) ۱۵۰ نفر کشته می‌شوند. من نمی‌خواهم ۱۵۰ ایرانی را بکشم. من دوستان ایرانی دارم."

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
برایان هوک: ایران به میز مذاکره برگردد
شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۴

ایرنا نوشت: «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا در امور ایران روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: ما از ایران می خواهیم برای دستیابی به یک توافق دیگر به میز مذاکره بیاید.
برایان هوک: ایران به میز مذاکره برگردد
به گزارش جهان نيوز، هوک افزود: هدف ایران تسلط بر منطقه خاورمیانه است و اقدامات آمریکا در راستای جلوگیری از آن است.

وی تحریم را یکی از سیاست‌های کاخ سفید و دولت ترامپ در برابر ایران دانست.

وی در خصوص درگیری احتمالی با ایران گفت: در این زمینه رئیس جمهوری به عنوان فرمانده نیروهای مسلح تصمیم می گیرد.

هوک ادامه داد: ترامپ از سفر آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به ایران با هدف تلاش برای اقناع آنها برای کاهش تنش حمایت کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پایان گفت که وی پس از سفر به منطقه و دیدار از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و عمان به پاریس خواهد رفت و در این شهر با طرف‌های آلمانی، انگلیسی و فرانسوی درباره ایران گفت وگو خواهد کرد.

سفر هوک به خاورمیانه برای رایزنی با مقام‌های عربستان، امارات، عمان، کویت، بحرین از چهارشنبه گذشته آغاز شد.

تحرکات دیپلماتیک مقامات کشورهای اروپا و آمریکا در باره بحران و تنش در خاورمیانه و رایزنی با سران کشورهای منطقه افزایش یافته است.

درپاسخ به برایان هوک نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی به برجام برگردد
آمریکا جنایتکار شماره یک درمذاکره قبلی ثابت کرده است دولت آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی حق صلاحیت مذاکره نه تنها با ایران بلکه سایر کشورهای دیگر را ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک حق صلاحیت مبارزه با تروریسم چرا ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک حق صلاحیت مذاکره سیاسی را ندارد.
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان با تروریسم همکاری می کند و همچنان نیزادامه می دهد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمام کشورهایی که سلاح هسته ای دارند، آنها را کنار بگذارند.
دلیل اتمی شدن کره شمالی، آمریکا جنایتکار شماره یک بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
آمریکا جنایتکار شماره یک قابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
زیربار زورگویی آمریکا جنایتکار شماره یک نخواهیم رفت.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیریم.
آمریکا جنایتکار شماره یک بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیاست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمام کشورهایی که سلاح هسته ای دارند، آنها را کنار بگذارند.
دلیل اتمی شدن کره شمالی، آمریکا جنایتکار شماره یک بود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا در آب‌های سرزمینی کشورمان موجب بر هم خوردن معادلات دشمنان و عقب‌نشینی آنان شد.


برجامی که قرار بود سایه جنگ را از سر کشور دور کند باعث شد آمریکا با خیال راحت سیل کمک‌های نظامی را به سوی نوکرانش در منطقه خلیج فارس گسیل کند و به جبهه‌ مقاومت و مردم ایران چنگ و دندان نشان دهد، ولی سپاه با نگاهی جهادی و عزمی جدی برای مقابله با زورگویان جهان گزینه مقابله با تهدیدات و حمایت از جبهه مقاومت را برگزید. این خودباوری مومنانه آخرین فناوری‌های نظامی آمریکا را نیز به زانو درآورده و نتیجه‌اش را در عقب‌نشینی ترامپ از مواضعش، می‌بینیم.


آمریکایی‌ها به یاد بیاورند که به زمین نشاندن پهپاد جاسوسی آرکیو 170 چگونه آمریکا را تحقیر کرد. این بار شانس آوردند که سپاه پهپاد غول‌پیکر گلوبال هاوک را سالم شکار نکرد.


آمریکا نباید توان دفاعی ما را بار دیگر محک بزند زیرا بازار فروش سلاح به گاوهای شیرده را از دست خواهد داد.


ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته و جاسوسی آمریکا ثابت می‌کند که احمق‌هایی که به خرید سلاح‌های آمریکا افتخار می‌کردند و قدرت نظامی پوشالی‌شان را به رخ دیگر کشورها می‌کشیدند، الحق که هالوترین انسان روی کره ‌زمین هستند.


عربستان سعودی کشورمان را بار دیگر تهدید کرد! باید به حاکمان این گاو شیرده ترامپ عرض کنم که شما توان مقابله با یمن را ندارید با چه منطقی ایران اسلامی مقتدر را تهدید می‌کنید؟!


آمریکا خواستار تصویب لوایح FATF در ایران هست و این همان چیزی است که مدعیان اصلاحات چندین ماه است برای آن تلاش می‌کنند! این تلاش دقیقا همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد و آن خودتحریمی است. برخی از مدعیان اصلاحات به چه زبانی باید به همه ما تفهیم کنند که در خط آمریکا هستند؟


اگر در طی 20 سال گذشته تجربه خودباوری و دستاوردهای نوین در عرصه صنایع نظامی را وارد عرصه تولیدات صنعتی کشور می‌کردیم امروز شاهد ایرانی صنعتی بودیم. آمریکا و دیگر کشورها نیز پیشرفت کشورشان از علوم نظامی و ساخت ادوات جنگی آغاز شد و از همان تجربه‌ها در جهت صنعتی شدن کشورشان استفاده کردند.


سعودی‌ها با میلیاردها دلار پولی که به آمریکا دادند نتوانستند امنیت‌شان را در برابر انصارالله یمن حفظ کنند به همین دلیل باید منتظر شنیدن نقدهای تندی از داخل عربستان علیه بن‌سلمان و در نتیجه دور جدیدی از تصفیه‌های خونین در حاکمیت قبیله‌ای این کشور باشیم.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: