کد خبر: ۸۱۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۸۸
بیش از ۲۰۰۰ نفر از این پناه‌جویان که اغلب از کشورهای آمریکای جنوبی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، به دادگاه مراجعه نکرده‌اند.
روزنامه گاردین: آغاز بازداشت پناهجویان غیر قانونی در آمریکا از یکشنبه

روزنامه گاردین گزارش داد پناهجویانی که برای آنها احضاریه صادر شده، در صورت عدم همکاری با دادگاه‌های آمریکا بازداشت خواهند شد.

به گزارش خبرداغ ، دستگیری ساکنین غیرقانونی در آمریکا که با مقامات دولتی همکاری نکرده‌اند از روز یک‌شنبه آغاز می‌شود.

به نوشته روزنامه «گاردین»، دولت آمریکا با ارسال احضاریه، از ساکن غیرقانونی در آمریکا خواسته بود برای رسیدگی به وضعیت خود به دادگاه مراجعه کنند اما بیش از ۲۰۰۰ نفر از این پناه‌جویان که اغلب از کشورهای آمریکای جنوبی به این کشور مهاجرت کرده‌اند، به دادگاه مراجعه نکرده‌اند.

از روز یک‌شنبه، دستگیری گسترده این مهاجران در شهرهای بزرگ آمریکا نظیر «میامی»، «آتلانتا»، «شیکاگو»، «بالتیمور»، «دنور»، «هیوستون»، «لوس‌آنجلس»، «نیو اورلئان»، «نیویورک» و «سان‌فرانسیسکو» آغاز می‌شود.

سخنگوی «آژانس اجرائیات مهاجرت و امور گمرکی» آمریکا در این باره گفت: «تمامی موارد نقض قوانین مهاجرت ممکن است به دستگیری، بازداشت و در صورت لزوم اخراج از ایالات متحده منتج شوند».

«کوین مک‌آلینان» معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا از این آژانس درخواست کرد به‌دلیل احتمال جدا شدن اعضای خانواده‌های این مهاجرین، تعداد این دستگیری‌ها را کاهش دهد.

هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد قرار است «میلیون‌ها» مهاجر دستگیر شوند.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.

با این وجود شمار افرادی که توسط آژانس اجرائیات مهاجرت و امور گمرکی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ از آمریکا اخراج شده‌اند، بسیار کمتر از تعدادی است که در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین این کشور اخراج شدند.

در سال مالی گذشته در آمریکا این آژانس ۲۵۰ هزار مهاجر فاقد مدارک کافی را از این کشور اخراج کرد. درحالی که این تعداد در سال ۲۰۱۲، ۴۱۰ هزار نفر بود.


فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: