کد خبر: ۸۱۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۷
سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که اگر جنگی در شمال غرب سوریه در بگیرد، یک تا ۲ میلیون نفر خانه و کاشانه خود را ترک و رهسپار ترکیه می شوند
سازمان ملل متحد: جنگ در ادلب ، یک تا ۲ میلیون سوری را آواره می کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  تارنمای شبکه تلویزیونی «یورونیوز»، «بانوس مومسیس» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در امور سوریه تصریح کرد: بیم آن داریم که دامنه درگیری ها در شمال غرب سوریه ادامه یابد و شمار آوارگان بیشتر شود.

مومسیس در خصوص کمک رسانی به آوارگان سوری گفت: سازمان ملل متحد برای سال جاری میلادی برای کمک به آوارگان سوری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار درخواست کردیم ، اما تا کنون تنها ۵۰۰ میلیون دلار تامین شده است، امری که روند کمک ها را با چالش جدی روبرو می کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مقام‌های سوری در مناسبت‌های گوناگون اعلام کرده‌اند که از هیچ تلاشی برای نجات شهروندان خود در ادلب در برابر گروه‌های تروریستی که از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، کوتاهی نخواهند کرد.

درگیری‌ها در بخش‌های جنوبی استان ادلب در شمال غرب سوریه و همچنین قسمت‌هایی از استان حماه و لاذقیه میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح از ماه آوریل (فروردین / اردیبهشت) شدت گرفته است.

ارتش سوریه از اواخر ماه آوریل (۲۱ اردیبهشت) با تشدید حملات خود به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها موفق شدند بخش‌هایی از شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب غرب استان ادلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند.

این اقدام ارتش بشار اسد پس از آن صورت گرفت که در چند روز گذشته، روند نقض آتش بس توسط گروه‌های تروریستی در استان‌های حلب، حماه و ادلب افزایش یافته بود.

ترکیه نیز بارها از احتمال تشدید بحران و همچنین روانه شدن پناهجویان بی شمار به سمت مرزهای جنوبی اش با سوریه ابراز نگرانی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: