کد خبر: ۸۱۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۹
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست هفتگی خود اعلام کرد، تهران درخواستی برای خرید سامانه «اس 400» از مسکو نداشته است.
موسوی: درخواستی از روسیه برای خرید «اس ۴۰۰» نداشتیم

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: درخواستی از روسیه برای خرید «اس ۴۰۰» نداشتیم فعلا احساس نیازی به این سامانه نداریم، متخصصان ما سامانه‌هایی طراحی کردند که دست‌کمی از این سامانه‌ها ندارد.

«یوری بوریسف»، معاون نخست‌وزیر روسیه نیز جمعه هفته گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک این کشور گفت که تهران تقاضایی برای خرید سامانه دفاع هوایی اس‌۴۰۰ به مسکو ارائه نکرده است (جزئیات بیشتر).

موسوی افزود: انتظار از اروپا و سه کشور عصو برجام این بود به تعهداتشان در برجام عمل کنند ،متاسفانه شاهد بودیم یا نخواستند یا نتوانستند و این جای تاسف بسیار دارد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین عنوان کرد: اقدام عملی ویژه‌ای که خواسته‌های ما را تامین و ایران را قانع کند از سوی اروپا و اعضای اروپایی برجام شاهد نبودیم، آنچه اروپایی‌ها تا الان صورت دادند ما را راضی نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: