کد خبر: ۸۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
تعداد بازدید: ۲۳۳
در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت، آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده (۳۸) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص تکالیف سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به منظور بازاجتماعی شدن محکومان به کارگروه ارجاع شد.
تشکیل کارگروه اصلاح آیین‌نامه اجرایی تکالیف سازمان زندان‌ها برای بازاجتماعی شدن محکومانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در جلسه روز یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ کمیسیون اصلی امور اجتماعی و دولت الکترونیک مقرر شد احکام مرتبط با وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (موضوع تبصره جزء (۱) بند (ج) ماده (۳۸) قانون یادشده) مندرج در بند (خ) ماده (۱) و مواد (۴) و (۵) متن مصوب کمیته تخصصی در کارگروهی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، با توجه به مذاکرات جلسه بررسی و متن اصلاحی مورد تفاهم حداکثر ظرف دو هفته به دبیرخانه کمیسیون ارائه شود.

 بر طبق بند ج ماده (۳۸) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور مقرر گردیده سازمان زندان‌ ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مکلف است با همکاری دستگاههای اجرائی، مؤسسات عمومی و مردم‌ نهاد، به ‌منظور بازاجتماعی شدن محکومان اقداماتی را در خصوص نظیر طبقه‌ بندی زندانیان و بازداشت ‌شدگان، آموزش زندانیان، رفع مشکل معیشتی خانواده‌‌های زندانیان بی ‌بضاعت و نظایر آن را انجام دهد.

بر همین اساس، آیین نامه اجرایی این بند مربوط به همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط توسط وزارت دادگستری با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تهیه شده و برای سیر مراحل تصویب در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت.

جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک روز یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ به ریاست دکتر جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دفتر هیئت دولت برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: