کد خبر: ۸۱۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۱۷۵
آمریکا به ترکیه تا پایان ماه آینده میلادی به ترکیه فرصت داد تا قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ از روسیه را لغو کند.
آمریکا: ترکیه تا ۹ مرداد فرصت دارد تا قرارداد اس۴۰۰ را لغو کند؛ در غیر این صورت، خلبانان تحت آموزش پرواز با اف-۳۵ از آمریکا اخراج می‌شوند

یورونیوز نوشت: آمریکا به ترکیه تا پایان ماه جولای (9 مرداد) به ترکیه فرصت داد تا قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس-400 از روسیه را لغو کند.

به گزارش خبرداغ ، دولت آمریکا که این ضرب‌الاجل را دیروز جمعه تعیین کرد اعلام کرده که سامانه اس-400 با هواپیماهای رادارگریز اف-35 آمریکایی که ترکیه قرار است خریداری کند، همخوانی ندارد.

آمریکا در ضرب‌الاجل خود تهدید کرده که چنانچه ترکیه تا تاریخ 9 مرداد آینده قرارداد جنجالی خود با روسیه را ملغی نکند، خلبانان ترکیه‌ای را که برای آموزش پرواز با جنگنده‌های اف-35 در این کشور به سر می‌برند از خاک خود اخراج می‌کند. الن لرد، معاون وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با اعلام این مطلب گفت پس از پایان این مهلت کشورش قرارداد ساخت تحت لیسانس اف-35 با شرکت‌های ترکیه‌ای را نیز لغو خواهد کرد.

خانم لرد همچنین توضیح داد دلیل چنین تصمیمی آن است که هم‌اکنون ترکیه به عنوان هم‌پیمان آمریکا در ناتو نیروهای نظامی خود را برای آموزش کار با سامانه اس-400 به روسیه فرستاده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه روز پیش گفته بود از خرید سامانه پدافند روسی صرف‌نظر نمی‌کند. وی همچنین گفته بود که تنها در صورتی پیشنهاد فروش سامانه موشکی پاتریوت آمریکایی را در دستور کار قرار می‌دهد که شرایط فروش آن مانند شرایط پیشنهادی روسیه برای اس-400 مناسب باشد.

وی در عین حال با ابراز تأسف در این زمینه گفته بود: «ولی متاسفانه ما پیشنهاد مثبتی از طرف آمریکایی برای پاتریوت دریافت نکرده‌ایم.»

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا نیز گفت نامه‌ای برای همتای ترک خود خلوصی آکار فرستاده و او را از تصمیم دولت آمریکا در مورد فروش پاتریوت مطلع کرده است. او به خبرنگاران گفت که شرایط پیشنهادی آمریکا برای فروش سامانه پاتریوت به ترکیه «بسیار رقابتی» بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: