کد خبر: ۸۱۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۲۸۹
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا که پیش از 12 شرط برای گفت‌وگو با ایران تعیین کرده بود امروز سه شنبه گفته دولت این کشور «بدون پیش‌شرط» آماده گفت‌وگو با ایران است. وی علی‌رغم این گفته که کارزار فشار علیه ایران ادامه دارد.
پمپئو: آماده‌ایم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید کشورش حاضر است "بدون پیش‌شرط" با ایران مذاکره کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، پمپئو که به سوئیس سفر کرده در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه این کشور گفت که با وجود آمادگی برای مذاکره، آمریکا همچنان به تلاش‌هایش برای "خنثی کردن سیاست‌های زیانبار ایران" ادامه خواهد داد.

او گفته ما آماده گفت‌وگو با ایران هستیم زمانی که ایران "مانند یک کشور عادی رفتار کند".

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که کشورش را از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج کرده، گفته که حاضر است برای رسیدن به توافقی تازه با تهران مذاکره کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه


آل سعود، عامل جنایات سازمان‌یافته در سوریه

20 مهر 1392 ساعت 23:59

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه، سردمداران عربستان را به ارتکاب جنایت های سازماندهی شده ضد سوریه متهم کرد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین،" ابراهيم محمود" روز شنبه درگفت وگوی تلفنی با برنامه "جنگ ضد سوریه" شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: عربستان سعودی از طریق گروه هایی که درمناطق مختلف جهان مستقر کرده، توانسته است طی بیست سال گذشته ، ۵۰ تا ۶۰ میلیون نفر را به قتل برساند، این درحالی است که تعداد افرادی که در درگیری میان سوریه و دشمن صهیونیست به شهادت رسیده اند، فقط چند هزار نفر بوده است.

وی تاکید کرد که افشاگری سازمان دیده بان حقوق بشر درباره کشتارهای لاذقیه درسوریه، تاثیر جهانی بر روی همه کشورهای حامی تروریسم دارد.

این نماینده سوری گفت: سازمان دیده بان حقوق بشر فقط بر بخش کوچکی از جنایت های گروه های تحت نظر عربستان سعودی تمرکز کرده و به این نتیجه رسیده است که این کشور، بدبختی و جنایت را به همه کشورهای دیگر منتقل می کند.

وی همچنین افزود: گروه هایی که عربستان سعودی آنان را هدایت و سازماندهی می کند، در سوریه جنایت های سازماندهی شده مرتکب می شوند و مسئول ریخته شدن خون مردم سوریه هستند.

محمود، حکومت آل سعود را به اختصاص منابع مالی فراوان برای حمایت از تروریست ها با هدف ویران کردن کشورهای عربی و اسلامی متهم کرد.

وی تصریح کرد مسئولان سعودی تفکری بسیاری افراطی دارند و براین باورند که کشتن و ریختن خون ِکسانی که تفکر آنان را به طور کامل قبول ندارند و کسانی که علیه آنان اقدام می کنند، حلال و مباح است.

رئيس کمیسیون امنیت ملی در مجلس سوریه گفت: اطلاعاتی که دیده بان حقوق بشر درباره جنایت های آل سعود فاش و آن را مستقل و شفاف اعلام کرده است، بی شک بر احساسات ملت های جهان تاثیر خواهد گذاشت.

محمود همچنین پیش بینی کرد که در ماه های آینده حملات گروه های مسلح در اراضی جمهوری عربی سوریه تشدید شود.


درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه

از همگامی سعودی با مفتی تکفیری در جمع آوری کمک برای تروریست ها، تا بر حذرداشتن از هلال شیعی

15 مرداد 1392 ساعت 11:06

مفتی وهابی عرعور که برای جمع آوری کمک عازم سعودی شده است، در یک سخنرانی در شهر الجبیل به شیعه ، ایران و حزب الله حمله می برد و می گوید: پادشاه اردن ملک عبدالله ثانی در حدود هشت سال پیش و در یک گفتگو با روزنامه واشنگتن پست از تشکیل هلال شیعی بر حذر داشت، نباید اجازه دهیم توطئه تشکیل هلال شیعی –به تعبیر وی- در عراق، ایران و سوریه و لبنان به سرانجام برسد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از شیعه نیوز، مفتی سوری وهابی- سلفی "عدنان عرعور" پس از جمع آوری کمک برای تروریست های سوری در کشور های مختلف از جمله بحرین، انگلیس و... این بار عازم سعودی شده است.

عرعور این حرکت خود در سعودی را از اولین پنج شنبه ی ماه آگوست و در اقدامی مغرضانه از استان قطیف و منطقه ی های الجبیل و احساء آغاز نموده است مناطقی که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، مقدار کمکی که تا به حال از یکی از شهرهای این منطقه جمع آوری شده یک ملیون ریال سعودی و مقداری طلاست و کمک های جمع آوری شده از مناطق "جبیل و احساء" هنوز اعلام نشده است.

مفتی تکفیری "عرعور" در یک سخنرانی در شهر الجبیل به شیعه ، ایران و حزب الله حمله می برد و می گوید: پادشاه اردن ملک عبدالله ثانی در حدود هشت سال پیش و در یک گفتگو با روزنامه واشنگتن پست از تشکیل هلال شیعی بر حذر داشت، نباید اجازه دهیم توطئه تشکیل هلال شیعی –به تعبیر وی- در عراق، ایران و سوریه و لبنان به سرانجام برسد.وی در ادامه تاکید می کند که کمک ها در ۲۴ ساعت آینده به سوریه فرستاده خواهد شد.

سعودی در قبال این اقدام مفتی وهابی سکوت اختیار کرده است آن هم در زمانی که قانون این کشور اجازه ی جمع آوری کمک خارج از موسسات رسمی خیریه را به کسی نمی دهد.


درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه

ادامه کارشکنی‌های آل سعود علیه دولت سوریه

21 خرداد 1392 ساعت 12:36

عربستان سعودی دریک اقدام مغرضانه دیگر گروه های مخالف سوریه را تنها نهاد مسئول در این کشور برای معرفی حجاج سوریه به عربستان دانست.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، تسنیم به نقل از القدس العربی نوشت، دولت عربستان سعودی به نهادهای حج خود دراین کشور دستور داد تنها نهاد مسئول در سوریه برای معرفی حجاج سوری مخالفان این کشور خواهند بود.

حاتم قاضی سخنگوی وزارت حج عربستان سعودی هم در این رابطه گفت ؛ به دستور مقامات عالی رتبه پادشاهی عربستان درسال جاری تنها حجاجی از سوریه می توانند برای ادای فریضه حج به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف شوند که مجوز اعزام را از نهادهای مخالف دولت سوریه دریافت کرده باشند.

گفتنی است هیئتی از گروه‌های مخالف نظام سوریه چندی پیش با مقامات عالی رتبه سعودی در این باره گفت‌وگوهایی را آغاز کردند که پس از این گفت‌وگوها مقامات سعودی بیانیه انتقال مسئولیت اعزام حجاج سوری را به گروه‌های مخالف سوری واگذار کردند.

به‌گفته سخنگوی وزارت حج سعودی ؛ مناسک حج امسال از هفته دوم ماه اکتبر آینده آغاز خواهد شد.

حاتم قاضی در بخش دیگری از سخنانش گفت ؛ در ماه سبتامبر سال ۲۰۱۲ بین مقامات سعودی و مقامات نظام سوریه درباره نحوه اعزام حجاج سوری به مناسک حج درعربستان سعودی گفت‌وگوهایی آغاز شده بود که بعد از این تصمیم دولت سعودی تمام آن گفت‌وگوها و نتایج حاصل از آن مذاکرات کان لم یکن تلقی می‌شود.

گفتنی است به دلیل بحران در سوریه و دخالت مقامات سعودی در بحران داخلی سوریه دولت دمشق درسال گذشته ۲۰۱۲ اعزام حجاج به عربستان را لغو کرده بود، اما مقامات سعودی بلافاصله بعد از اعلام رسمی دولت سوریه مبنی بر به‌نتیجه نرسیدن این مذاکرات با طرف سعودی از آمادگی ریاض برای استقبال از زائران سوری خبر داد و این امر باعث عزیمت شمار اندکی از حجاج سوری به مناسک حج در سال گذشته شده بود.

درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه

عربستان سعودی شبه‎نظامیان سوری را مسلح می‎کند

30 خرداد 1392 ساعت 14:28

عربستان سعودی موشک‎های ضدتانک ساخت روسیه را در اختیار شبه‎نظامیان تکفیری فعال در سوریه قرار می‎دهد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از پرس تی وی، منابع وابسته به شبه‎نظامیان سوری اعلام کرده‎اند که آنان اولین محموله تسلیحات سنگین را در حلب از عربستان سعودی تحویل گرفته‎اند.

به گفته این منابع، تسلیحات بیشتر دیگری در راه است و قرار است موشک‎های پیشرفته‎تر نیز برای شبه‎نظامیان سوری ارسال شود.

باراک اوباما رئیس‎جمهور امریکا در تاریخ چهاردهم ژوئن به دولت خود دستور داد تا تسلیحات لازم را در اختیار شبه‎نظامیان سوری قرار دهد.

امریکا با استناد به این ادعا که دولت سوریه علیه شبه‎‌نظامیان از «تسلیحات شیمیایی» استفاده کرده قصد دارد ارسال محموله‎های تسلیحاتی خود برای سوریه را توجیه کند.

واشنگتن مدعی شده است که دولت سوریه با این اقدام «خطوط قرمز امریکا» را زیرپا گذاشته است.

این درحالی است که دولت سوریه تمامی اتهامات مطرح شده در این خصوص را رد کرده است.

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل نیز طی اظهاراتی از تصمیم امریکا برای مسلح کردن شبه‎نظامیان تکفیری در سوریه، حمایت کرده است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس‎جمهور روسیه نیز با هشدار به کشورهای تامین کننده سلاح برای شبه‎نظامیان تکفیری در سوریه، اعلام کرده است که این تسلیحات ممکن است یک روز از اروپا سر درآورند.

ناآرامی در سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده و تا کنون شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی این کشور، جان خود را از دست داده‎اند.

بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه ماه گذشته اعلام کرد که شبه‎نظامیانی از ۲۹ کشور مختلف در سوریه علیه دولت و مردم این کشور در حال جنگ هستند.

دولت سوریه اعلام کرده است که غرب و متحدان آن در منطقه به خصوص کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‎نظامیان سوری حمایت می‎کنند.

درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه

کشف و ضبط مواد شیمیایی ساخت سعودی در انبار تروریست های سوری

24 تير 1392 ساعت 10:06

دولت سوریه، روز یکشنبه، از کشف و ضبط مواد شیمیایی و مقادیری از انواع سلاح ها در انبار تروریست ها که برخی از آنها ساخت عربستان سعودی بودند، خبر داد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، تسنیم به نقل از سانا نوشت، به اعلام یک منبع امنیتی سوریه نیروهای ارتش روز گذشته موفق شدند یک انبار متعلق به تروریست ها را در نزدیکی میدان «المناشر» در منطقه «جوبر» شناسایی کنند که در آن مقادیری مواد شیمیایی سمی و نیز انواع سلاح ها و موشک ها بود.

این منبع گفت:« مهمات این انبار و مواد شیمیایی موجود در آن که شامل گاز کلر بود، به طور کامل ضبط شد.»

وی تأکید کرد:« بخش اعظمی از این مهمات ساخت خارج بود و بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: ساخته شده در عربستان سعودی.»

براساس اعلام این منبع، در این انبار تروریست ها مقادیری سلاح جنگی و دهها خمپاره هاون (که از آنها برای جاسازی مواد شیمیایی استفاده می شود» کشف شد.

این منبع امنیتی سوریه افزود:«در گوشه ای از این انبار کارگاهی برای ساخت مواد شیمیایی و جاسازی آن، ساخته شده بود.»


درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
عربستان ۳۵ تن سلاح به مخالفان سوری داده است

7 خرداد 1392 ساعت 11:35

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد گروه‌های مسلح سوریه محموله‌های سلاح جدیدی به وزن حدود ۳۵ تن از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند.

به گزارش جبه جهانی مستضعفین، فارس به نقل از واشنگتن پست نوشت: گروههای مسلح در سوریه محموله های سلاح جدیدی را به وزن تقریبی ۳۵ تن دریافت کرده اند که منبع آن عربستان سعودی است.

این روزنامه به نقل از سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه مستقر در شهر امان پایتخت اردن آورده است که حضورش در اجلاس ژنو ۲ مشروط به دریافت سلاح های پیشرفته ضد تانک و هواپیما است تا بتواند به تغییر اوضاع نبرد کمک کند.

ادریس از آمریکا خواسته است که به وی سلاح و مهمات به وزن ۷۰۰ تن در هفته در طول ماه آینده بدهند.

عربستان همواره به این مسئله اعتراض دارد که خرید سلاح از آمریکا با ممنوعیت خارج کردن آن از عربستان همراه است و درنتیجه نمی توان این سلاح ها را در اختیار سوریه یا مقاومت فلسطین برای نبرد با اسرائیل قرار داد اما وقتی موضوع به تشویق سوریها به جنگ با یکدیگر می رسد می بینیم که عربستان درهای انبارهای سلاح خود را باز می کند.

گزارش های رسانه ای پیش از این از سفر رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه به مرز سوریه و ترکیه در دو هفته پیش و دیدارش با ادریس خبر داده بودند که در جریان آن یک محموله کمک به وی اعطا کرد؛ کمک هایی که آمریکا آن را غیررزمی دانسته است.

خبر درخواست ادریس از آمریکا برای دریافت ۷۰۰ تن سلاح در هفته در ماه آینده درحالی فاش می شود که رئیس دفتر جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: مک کین با رهبران شورشیان سوری در خاک سوریه دیدار کرده است. دیدار مک کین با شورشیان سوری دیروز دوشنبه برگزار شده است.

برایان راجرز مدیر ارتباطات جان مک ‌کین اعلام کرد که این سناتور آمریکایی برای ساعاتی از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شده و با رئیس شورشیان این کشور دیدار کرده است.

مک‌ کین با سرهنگ سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر سران شورشی معارض دیدار کرده است. مک ‌کین بالاترین مقام آمریکایی است که تاکنون با شورشیان معارض سوری در خاک این کشور دیدار داشته است.

مک کین در جهت حمایت های بیشتر آمریکا از افراد مسلح سوری فعالیت می‌کند و از برجسته ‌ترین طرفداران اعطای کمک بیشتر آمریکا به مخالفان مسلح سوری در کنگره آمریکا و حامیان سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود.

سناتور مک کین دو روز پیش تهدید کرد که در صورت شکست کنفرانس ژنو ۲ ، آمریکا برای از بین بردن نیروی هوایی سوریه وارد عمل خواهد شد.

مک کین همچنین از مذاکرات واشنگتن با شرکای منطقه‌ای خود درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خبر داد و افزود که بشار اسد همچنان در راس قدرت در سوریه باقی خواهد ماند؛ مگر اینکه آمریکا تصمیم قاطعی برای برکناری وی از قدرت اتخاذ کند.

درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
آمریکا ۱۸ سال القاعده را حمایت مالی می‌کرد

25 تير 1392 ساعت 16:18

یکی از رهبران سابق القاعده فاش کرد، ایمن الظواهری و رهبر جبهه النصره جاسوسان سازمان اطلاعات آمریکا هستند و آمریکا به مدت ۱۸ سال از القاعده حمایت مالی می‌کرد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین،ایسنا به نقل از الان نوشت، نبیل نعیم، یکی از رهبران سابق القاعده در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده و ابو محمد الجولانی، رهبر جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، جاسوس و مزدور سازمان اطلاعات آمریکا هستند.

وی گفت: نیروهای جبهه النصره در سوریه در واقع به نیابت از آمریکا مبارزه می‌کنند تا آنچه را که آمریکا تاکنون نتوانسته در خصوص سوریه اجرایی کند، محقق سازند.

نعیم در ادامه خاطرنشان کرد: القاعده به مدت ۱۸ سال از سوی آمریکا حمایت مالی می‌شد و اعضای القاعده که در افغانستان یا کشورهای دیگر زخمی می‌شدند یا اعضای بدنشان را از دست می‌دادند برای معالجه به بیمارستان‌های اروپایی تحت عنوان "سازمان‌های کمک‌رسان" منتقل می‌شدند و این سازمان‌ها ظاهرا به عنوان سازمان‌های کمک‌رسان فعالیت می‌کردند ولی در حقیقت سازمان‌های اسرائیلی و غیر اسرائیلی بودند که منبع تامین مالی آنها سازمان‌های اطلاعات غرب است.

نبیل نعیم، از رهبران سابق القاعده است که در سال ۲۰۱۱ میلادی و به دنبال سقوط نظام حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر از زندان آزاد شد. وی موسس گروه "جهاد" در مصر و یکی از کسانی است که در ترور انور سادات، رئیس‌جمهور اسبق مصر دست داشت.

نعیم در افغانستان نیز تحت نظارت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات عربستان در تاسیس القاعده با اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده همکاری داشت.

وی علاوه بر این در دوران حضورش در افغانستان، از مسئولان امنیتی بلندپایه القاعده و یکی از اداره‌کنندگان مراکز آموزش نیروهای القاعده بود.

نبیل نعیم پیشتر نیز اعلام کرده بود که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در یکی از نشست‌هایش با سنا، به این مساله اعتراف و اعلام کرده که آمریکا القاعده را خلق کرده و با همکاری عربستان برای جنگ با شوروی سابق در افغانستان از این گروه حمایت مالی می‌کرد.


درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
عربستان ۳۵ تن سلاح به مخالفان سوری داده است

7 خرداد 1392 ساعت 11:35

روزنامه واشنگتن پست فاش کرد گروه‌های مسلح سوریه محموله‌های سلاح جدیدی به وزن حدود ۳۵ تن از عربستان سعودی دریافت کرده‌اند.

به گزارش جبه جهانی مستضعفین، فارس به نقل از واشنگتن پست نوشت: گروههای مسلح در سوریه محموله های سلاح جدیدی را به وزن تقریبی ۳۵ تن دریافت کرده اند که منبع آن عربستان سعودی است.

این روزنامه به نقل از سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه مستقر در شهر امان پایتخت اردن آورده است که حضورش در اجلاس ژنو ۲ مشروط به دریافت سلاح های پیشرفته ضد تانک و هواپیما است تا بتواند به تغییر اوضاع نبرد کمک کند.

ادریس از آمریکا خواسته است که به وی سلاح و مهمات به وزن ۷۰۰ تن در هفته در طول ماه آینده بدهند.

عربستان همواره به این مسئله اعتراض دارد که خرید سلاح از آمریکا با ممنوعیت خارج کردن آن از عربستان همراه است و درنتیجه نمی توان این سلاح ها را در اختیار سوریه یا مقاومت فلسطین برای نبرد با اسرائیل قرار داد اما وقتی موضوع به تشویق سوریها به جنگ با یکدیگر می رسد می بینیم که عربستان درهای انبارهای سلاح خود را باز می کند.

گزارش های رسانه ای پیش از این از سفر رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه به مرز سوریه و ترکیه در دو هفته پیش و دیدارش با ادریس خبر داده بودند که در جریان آن یک محموله کمک به وی اعطا کرد؛ کمک هایی که آمریکا آن را غیررزمی دانسته است.

خبر درخواست ادریس از آمریکا برای دریافت ۷۰۰ تن سلاح در هفته در ماه آینده درحالی فاش می شود که رئیس دفتر جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکایی به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: مک کین با رهبران شورشیان سوری در خاک سوریه دیدار کرده است. دیدار مک کین با شورشیان سوری دیروز دوشنبه برگزار شده است.

برایان راجرز مدیر ارتباطات جان مک ‌کین اعلام کرد که این سناتور آمریکایی برای ساعاتی از مرز ترکیه وارد خاک سوریه شده و با رئیس شورشیان این کشور دیدار کرده است.

مک‌ کین با سرهنگ سلیم ادریس فرمانده گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر سران شورشی معارض دیدار کرده است. مک ‌کین بالاترین مقام آمریکایی است که تاکنون با شورشیان معارض سوری در خاک این کشور دیدار داشته است.

مک کین در جهت حمایت های بیشتر آمریکا از افراد مسلح سوری فعالیت می‌کند و از برجسته ‌ترین طرفداران اعطای کمک بیشتر آمریکا به مخالفان مسلح سوری در کنگره آمریکا و حامیان سرسخت اسرائیل به شمار می‌رود.

سناتور مک کین دو روز پیش تهدید کرد که در صورت شکست کنفرانس ژنو ۲ ، آمریکا برای از بین بردن نیروی هوایی سوریه وارد عمل خواهد شد.

مک کین همچنین از مذاکرات واشنگتن با شرکای منطقه‌ای خود درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه خبر داد و افزود که بشار اسد همچنان در راس قدرت در سوریه باقی خواهد ماند؛ مگر اینکه آمریکا تصمیم قاطعی برای برکناری وی از قدرت اتخاذ کند.

درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
«مک‌کین» خواستار ارسال سریع سلاح به تروریست‌های سوریه شد

10 تير 1392 ساعت 14:03

سناتور جمهوری‌خواه و جنگ‌طلب ایالت «آریزونا» آمریکا در مصاحبه با یک رادیوی صهیونیستی خواستار ارسال هرچه سریع‌تر سلاح‌های پیشرفته آمریکا به تروریست‌های سوریه شد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از فارس، «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آریزونا» آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با رادیو نیروهای جنگ اسرائیل خواستار ارسال سلاح برای مخالفان «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه شد.

وی هشدار داد، اگر آمریکا به تروریست‌های سوریه سلاح‌های پیشرفته ندهد یا یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه مشخص نکند، اسد، پیروز جنگ سوریه خواهد بود.

این سناتور جنگ‌طلب آمریکا در حالی خواستار ارسال سلاح‌ به مخالفان سوری شده که در میان برخی از مقامات آمریکایی این نگرانی وجود دارد که سلاح‌هایی که آمریکا برای مخالفان ارسال می‌کند به دست افراد نادرست بیافتد و فاجعه‌ای عظیم در سوریه به وجود آید.

حدود چند هفته پیش، آمریکا مدعی شد که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد، دولت اسد علیه مخالفان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و به دنبال آن جلسه‌ای را تشکیل داد و خواستار ارسال مستقیم سلاح برای مخالفان سوری شد.


درپاسخ به نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه
سلاح‌های آمریکایی معارضان به دست ارتش سوریه افتاد

22 تير 1392 ساعت 12:42

روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی گزارش داد سلاح‌های پیشرفته آمریکایی که برای معارضان سوری ارسال شده بود، به دست ارتش سوریه ضبط شده است.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی نوشت، محموله‌ای از سلاح‌های پیشرفته آمریکایی که برای معارضان مسلح حکومت سوریه ارسال شده بود به دست ارتش سوریه ضبط شده است.

این روزنامه تأکید کرد، دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد این سلاح‌ها در دست ارتش سوریه افتاده است.

در همین راستا روزنامه «واشنگتن پست» و «رول کول» نیز تأکید کردند که با توجه به اختلاف‌های موجود میان کمیته سازمان جاسوسی و سنای آمریکا در کنگره این کشور، پروژه تسلیح معارضان از سوی واشنگتن با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد.

واشنگتن پست افزود: تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا که با تصمیم اوباما برای تسلیح معارضان مخالفت خود را اعلام کرده‌اند معتقدند که مقامات آمریکایی خواستار دخالت جدی در بحران سوریه نیستند.

«آدام شف» عضو کمیته سازمان جاسوسی آمریکا نیز تأکید کرد که نگرانی عمومی درباره تسلیح معارضان وجود داد و ممکن است تسیلح معارضان به درگیر شدن در جنگ داخلی دیگری منجر شود.

پیشتر واشنگتن با بهانه استفاده حکومت سوریه از سلاح شیمیایی اعلام کرد که برای معارضان حکومت سوریه سلاح خواهد ارسال کرد.

توافق های محرمانه آمریکا و عربستان درباره سوریه

27 خرداد 1392 ساعت 14:22

فعال عربستانی که با نام "مجتهد" به منبع بسیاری از اخبار پشت پرده این کشور تبدیل شده، از توافق های محرمانه مسئولان سعودی و آمریکایی در خصوص سوریه خبر داد.

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از العالم، "مجتهد" در خصوص جدیدترین مواضع عربستان در قبال سوریه پس از بازگشت "ملک عبدالله" پادشاه عربستان از مغرب گفت: بازگشت پادشاه ارتباطی با سوریه ندارد بلکه این بازگشت به دو دلیل صورت گرفت، نخست مشکلات داخلی خانواده که برای آنها باید در عربستان حضور باشد و دوم توصیه پزشکان که تأکید کرده اند باید نزدیک بیمارستانی مجهز باشد.

وی در خصوص نقش عربستان سعودی در سوریه اظهار داشت: تغییر موضع عربستان در قبال سوریه ۳ بند دارد که به صورت مختصر آن را بیان می کنم و پس از آن به ریشه این مسائل و جزئیات آن می پردازم.

مجتهد خاطرنشان کرد: نخستین بند حمایت مالی و نظامی از گروه های است که "میانه رو" نامیده می شوند و در مقابل محدود کردن و بیرون راندن گروه هایی است که افراطی خوانده شده اند. بند دوم، اجازه دادن به نظام سوریه برای تحت کنترل گرفتن حمص و ساحل با حمایت روسیه و ایران و قانع کردن گروه های معتدل برای تفاهم با نظام به بهانه جلوگیری از ریخته شدن خونها است. بند سوم هم موافقت گروه های "میانه رو" با نظارت بین المللی پس از ایجاد توافق های منطقه ای و جهانی است که عربستان و آمریکا آنها را دیکته می کنند.

وی ادامه داد: با وجود موضع گیری‌های نظام عربستان در فراخواندن سفیر و انتقاد از نظام سوریه، دولت عربستان به دو دلیل با پیروزی مخالفان مخالف بود. دلیل نخست این بود که این پیروزی موجب قیام ملت عربستان می شد بنابراین باید این حرکت در سوریه به شکست بینجامید و یا طولانی شده و با ویرانی همراه شود تا مردم از انقلاب بترسند. دلیل دوم هم محقق کردن خواست آمریکا بود .. آمریکا نمی خواهد نظامی در کنار "اسرائیل" با تأیید مردم وجود داشته باشد، زیرا چنین نظامی به معنای آن است که دیر یا زود تلاش برای آزاد سازی فلسطین با جهاد و مبارزه صورت خواهد گرفت.

مجتهد تأکید کرد: در کنار این مواضع، دستگاه اطلاعاتی عربستان تلاشهای بسیاری را با کمک اردن و آمریکا برای تشکیل گروه های "بیداری" در سوریه مانند عراق انجام داد؛ ولی پس از آن تحولات در سوریه بر خلاف انتظارها به جنگ و "جهاد" تبدیل شده و همه را غافلگیر کرد. واکنش نظام سوریه نیز به این موضوع وارد کردن رسمی حزب الله بود.

مجتهد گفت: پس از سقوط قصیر زلزله ای سنگین در محافل سنی در کشورهای عربی و اسلامی روی داد و مواضع تحریک آمیز به بالاترین حد خود رسید؛ این امر موجب شد که ائتلاف سعودی – آمریکایی – اروپایی برای کاستن از شدت این فعالیتهای غافلگیر کننده، وارد عمل شوند.

مجتهد خاطرنشان کرد: در این لحظه که در حال نوشتن این مطالب هستم، کنفرانسی در امارات با نظارت عربستان و حضور آمریکا و گروه هایی که "میانه رو" نامیده می شوند در حال برگزاری است .. در این کنفرانس تلاش می شود تا این گروه ها قانع شوند که سرنگون کردن نظام سوریه غیر ممکن است و باید آن را در مثلث منطقه ای علوی – شیعی محاصره کرد و آتش بس را پذیرفت. آمریکایی ها و سعودی ها نیز متعهد می شوند که از این گروه ها حمایت تسلیحاتی کنند تا بتوانند نظام را در این مثلث محاصره کنند البته به شرط موافقت آنها با حضور ناظران بین المللی.

مجتهد خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای برخی، هیچگونه دخالت نظامی مستقیم و یا محاصره هوایی با مشارکت رسمی یا غیر رسمی عربستان و یا اردن صورت نخواهد گرفت.
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: مذاکره با آمریکا عقلانی نیست.

آقای وحیدی،
این فرمایش از شما بعید است زیرا منطق ابن‌ملجم می‌باشد که علی‌ابن ابی‌طالب را به اتهام مذاکره با دشمنش معاویه به قتل رساند.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: