کد خبر: ۸۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۳۰۹
در شرایطی که صداوسیما هیچ توجیهی برای رفتار خود در پخش توهین مداح هتاک به مقدسات اهل سنت نداشت و حتی اخراج مدیر شبکه 5 نیز اعتراضات را کم نکرده بود، ناگهان ماجرای محمدعلی نجفی به دادش رسید. شیوه عجیب پوشش یک قتل توسط فردی که ماه ها بود هیچ سمت رسمی نداشت و صرفا یک اصلاح طلب شناخته شده بود، یک مجال مناسب به صداوسیما داد تا از انتقادها فرار کند. حالا صداوسیما نه تنها ماجرای هتاک را فراموش شده می بیند بلکه فرصت حمله به مخالفان سیاسی خود را نیز فراهم کرده است.
مزایای رفتار عجیب صداوسیما در قبال نجفی: ماجرای مداح هتاک و خبط تلویزیون ناگهان فراموش شد!عملکرد صداوسیما در نحوه اطلاع رسانی پرونده قتل همسر محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران به قدری عجیب و غیرعادی بود که سخت بتوان پذیرفت خود مسئولان صداوسیما متوجه این موضوع نشده باشند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، اینکه تنها ساعاتی پس از آنکه نجفی خود را تسلیم پلیس کرده، خبرنگار صداوسیما یاد وظیفه اطلاع رسانی اش می افتد، اینکه در حضور نجفی حتی از عبارات غیرحقوقی استفاده می کند و مثلا به جای اینکه بگوید او به قتل اعتراف کرده می گوید او مرتکب قتل شده و اینکه به طرز عجیب و غریبی آلت قتل را در دست می گیرد و با آرامش و طیب خاطر، فشنگ هایش را بالا و پایین می کند، موضوعی نیست که مسئولان صداوسیما از غیرعادی بودن آن بی خبر باشند.

پس ماجرا چیست و چرا صداوسیما به این موضوع تن داده و حاضر شده تا انتقادها را به جان بخرد؟

برای پاسخ، باید به چند روز قبل بازگردیم. زمانی که در پخش زنده یک مداحی در شبکه سیما، یک مداح در توهینی بی سابقه در تاریخ پخش زنده تلویزیون، مقدسات اهل سنت را مورد اهانت قرار داد.

کمی بعد مشخص شد مداح مذکور داماد خواهر محمود احمدی نژاد بوده.

این اهانت به قدری سخیف بود که کار به واکنش مقام های رسمی تا حد رئیس مجلس هم کشیده شد. خود مداح هم احضار و بازداشت شد.

صداوسیما برای فرونشاندن اعتراضات تهیه کننده برنامه را اخراج و مدیر شبکه 5 را توبیخ کرد اما افاقه نکرد و سرانجام به برکناری مدیر شبکه 5 که گویا از مدیران محبوب خود بود، تن داد. اما معترضان به چیزی کمتر از تغییر رویکرد صداوسیما رضایت نمی دادند.

در چنین شرایطی که گویا صداوسیما هیچ توجیهی برای رفتار خود نداشت، ناگهان ماجرای محمدعلی نجفی به دادش رسید. شیوه عجیب پوشش یک قتل توسط فردی که ماه ها بود هیچ سمت رسمی نداشت و صرفا یک اصلاح طلب شناخته شده بود، یک مجال مناسب به صداوسیما داد تا از انتقادها فرار کند.

حالا صداوسیما نه تنها ماجرای هتاک را فراموش شده می بیند بلکه فرصت حمله به مخالفان سیاسی خود را نیز فراهم کرده است. ماجرای مداح مذکور نیز فراموش شده تا حدی که حتی خبر آزادی او به قید وثیقه نیز بازتابی نیافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: