کد خبر: ۸۱۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۶۳
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان هم استانی فریب ترفند ارسال پیامک های جعلی در خصوص پرداخت سهام عدالت، سبد کالا، یارانه و دیگر موارد توسط مجرمان فضای سایبری را نخورند.
پلیس فتا: هیچ گونه تماس صوتی یا پیامکی در خصوص یارانه و سهام عدالت انجام نمی‌شود/ شهروندان فریب نخورندبه گزارش خبرداغ ، سرگرد روح الله شهبازی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مجرمان سایبری با سو استفاده از طرح‌های حمایتی دولت "یارانه، سهام عدالت، سبد کالا و دیگر موارد با شیوه‌ها و لینک‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری کرده اند.

وی افزود: شیوه‌هایی مثل مراجعه حضوری، تماس تلفنی، ارسال پیامک و ایمیل به قربانیان با درج عناوینی همچون یارانه شما قطع خواهد شد، برای ثبت‌نام مجدد به لینک زیر مراجعه کنید و عناوینی مشابه، ابزار اصلی در هدایت قربانیان به صفحات بانکی جعلی و سرقت اطلاعات آنان است.

سرگرد شهبازی پور بیان کرد: همشهریان دقت داشته باشند هیچ گونه تماس صوتی یا پیامکی در خصوص یارانه و سهام عدالت از سوی ارگان‌های مربوطه انجام نمی‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد با دریافت چنین پیام‌هایی پیش از هر اقدامی نسبت به بررسی صحت پیام دریافتی از مبادی و ارگان‌های مربوطه اقدام کنید.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در هر دو مورد شهروندان جهت اطلاع رسانی از صحت و سقم پیامک های ارسالی به سایت رسمی اینترنتی مربوطه به یارانه‌ها به آدرس www.refahi.ir‎ و سهام عدالت به آدرسhttps:‎//www.samanese.ir/‎ مراجعه و آدرس اینترنتی را به صورت صحیح و کامل در آدرس بار مرورگر تایپ و به لینک ها و آدرس‌های مشابه مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در میان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: