کد خبر: ۸۱۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۲۷۹
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های پایانی هفته (امروز پنجشنبه و جمعه) در بیشتر نقاط کشور شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود که موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و حتی احتمال تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.
پیش‌بینی هواشناسی: بارش رگبار و وزش باد در بیشتر مناطق کشور / تهران هم بارانی می‌شود / هفته آینده، هوا به تدریج گرم‌تر می‌شود

به گزارش خبرداغ، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های پایانی هفته (امروز پنجشنبه و جمعه) در بیشتر نقاط کشور شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود که موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و حتی احتمال تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

امین حسین نقشینه روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در استان‌های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. همچنین در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

وی افزود: برای برخی مناطق استان‌های قم، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید که احتمال بروز ریزگرد و خاک محلی هم دارد، پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بیشترین بارش در روز‌های پنجشنبه و جمعه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، نیمه شرقی استان تهران و اصفهان خواهد بود، که می‌تواند در مناطق کوهپایه‌ای سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها شود و از هموطنان عزیز خواهشمندیم از اسکان یا توقف در این مناطق خوداری کنند.

وی گفت: در روز شنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت، روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش‌های پراکنده در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای هفته آینده روند افزایش تدریجی دما را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرده ایم.

نقشینه افزود: برای تهران نیز پیش بینی می‌کنیم که طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) گاهی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق و ورزش باد شدید رخ دهد، تهران امروز و فردا کاهش نسبی دما خواهد داشت و از روز شنبه و یکشنبه و طی هفته آینده روند تدریجی افزایش دما برای تهران نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بیشینه دمای مهرآباد امروز ۳۰ درجه و فردا ۲۸ درجه خواد شد و کمینه دمای فردا صبح در مهرآباد ۱۷ درجه پیش بینی شده است.

وی افزود: خنکترین مرکز استان امروز صبح اردبیل با کمینه دمای ۳درجه بالای صفر بود و گرمترین مرکز استان امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: