کد خبر: ۸۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۴۰۳
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۹ جاعل حرفه‌ای چک، اسناد بانکی و مهرهای دولتی خبر داد و گفت که هر ۹ متهم این پرونده برای تحقیقات بیشتر پیرامون شناسایی همدستان دیگرشان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند، گفت: تحقیقات برای مشخص شد سایر جرایم متهمان و شناسایی همدستانشان ادامه دارد.
دستگیری جاعلان فوق‌ حرفه‌ای که اسناد بانکی ۶۸ میلیارد تومانی می‌ساختند!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۹ جاعل حرفه‌ای چک، اسناد بانکی و مهرهای دولتی خبر داد.

به گزارش خبرداغ ، اردیبهشت ۹۷، سه نفر به نامهای هادی، پژمان و نادر، با در دست داشتن یک چک و ضمانت‌نامه بانکی، به یکی از شعب بانکی در خیابان آفریقا مراجعه و درخواست نقد کردن چک به مبلغ ۶۸ میلیارد تومان را داشتند.

از آنجا که مبلغ چک بالا بود، این سه نفر از شعبه‌ای دیگر واقع در محدوده یافت‌آباد ضمانت نامه‌ای به بانک ارائه دادند و برای نقد شدن چک به انتظار نشستند.

زمانیکه متصدی بانک اقدام به بررسی چک و ضمانت‌نامه برای نقد کردن آن کرد، متوجه شد که هم چک و هم ضمانت‌نامه بانکی مذکور جعلی است و بر همین اساس، مراتب را به رئیس شعبه خبر داد.

با هماهنگی‌های انجام شده، متصدی بانک این سه مراجعه‌کننده را به بهانه تهیه مبلغ چک، معطل کرده و رئیس شعبه در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، مأموران را به محل فراخواند.

با حضور مأموران در محل هرسه نفر به اتهام جعل چک و ضمانت‌نامه بانکی، بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری محل منتقل شدند.

با حضور متهمان در کلانتری و تشکیل پرونده مقدماتی، این سه نفر مدعی شدند که جاعل نیستند و چک مذکور و ضمانت‌نامه بانکی را از فردی به نام محمد دریافت کرده‌اند و از جعلی بودن چک خبر ندارند.

با توجه به پیچیدگی موضوع و اظهارات سه متهم، پرونده برای رسیدگی دقیق و تخصصی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و متعاقباً کارآگاهان این اداره به بررسی موضوع و تحقیقات درباره اظهارات متهمان اقدام کردند.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این سه متهم دستگیر شده از اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری هستند که با جعل چک و ضمانت‌نامه‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

با راهنمایی‌های انجام شده از سوی این سه متهم دستگیر شده، کارآگاهان مخفیگاه محمد، را در محدوده نواب شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی موفق شدند وی و یکی از همدستانش را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعدادی دستگاه چاپ و پرینتر، مهر و اسناد بانکی، کشف کنند.

محمد و همدستش به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند و در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر همدستی با سه متهم دستگیر شده در بانک و همچنین جعل چک و اسناد بانکی، اعتراف کردند اما در جریان تحقیقات به یک جاعل دیگر به نام حمید اشاره کردند و اظهار داشتند که چک ۶۸ میلیاردی و ضمانت‌نامه جعلی را از او گرفته‌اند.

این اظهارات توسط متهمان، سرنخهای جدیدی در اختیار کارآگاهان قرار داد و کارآگاهان با هماهنگی توسط مرجع قضایی به دنبال شناسایی و دستگیری حمید، اعزام شدند که در نهایت این متهم در یک بنگاه واقع در محله رسالت تهران، شناسایی و در عملیات ضربتی دستگیر شد.

این متهم نیز به اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و در تحقیقات انجام شده اظهار داشت که چک و ضمانت‌نامه بانکی را از فردی به نام مرتضی دریافت کرده است.

مرتضی نیز در محله رودکی تهران شناسایی شده و در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای تحقیقات به اداره سیزدهم پلیس آگاهی منتقل شد که او نیز در اظهارات خود به همدستی با فردی به نام پیام در محله ستارخان اعتراف و اظهار داشت که با همدستی هم اقدام به جعل چک و ضمانت‌نامه‌های بانکی می‌کنند.

در یک عملیات دیگر این متهم و یکی از همدستانش نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز چهار دستگاه پرینتر، سیستم رایانه‌ای جعل اسناد بانکی و دستگاه مهرساز فاقد مجوز کشف که ضمیمه پرونده شد.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تمام متهمان در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر همدستی با هم در جعل اسناد و مهرهای بانکی اعتراف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده تمام متهمان سوابق جعل و کلاهبرداری وجود دارد و پس از تکمیل پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، برای تحقیقات به شعبه نهم بازپرسی ناحیه ۳۶ تهران منتقل شدند.

وی با بیان اینکه هر ۹ متهم این پرونده برای تحقیقات بیشتر پیرامون شناسایی همدستان دیگرشان در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند، گفت: تحقیقات برای مشخص شد سایر جرایم متهمان و شناسایی همدستانشان ادامه دارد.

تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: