کد خبر: ۸۱۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۸۰
وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه و معاون وزیر دفاع این کشور مدعی شدند، ارتش یمن به دستور ایران عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی سعودی انجام داده‌ است.الجبیر در توئیتی نوشت: حوثی‌ها روز به روز (بیشتر) تأکید می‌کنند که دستورکارهای ایران را اجرا می‌کنند و در راستای منافع ایران، توانایی‌ها و تصمیم‌های ملت یمن را می‌فروشند.
ادعای دو مقام سعودی: ایران و انصارالله مسئول حمله پهپادی هستند

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه و معاون وزیر دفاع این کشور مدعی شدند، ارتش یمن به دستور ایران عملیات پهپادی علیه تأسیسات نفتی سعودی انجام داده‌ است.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، ارتش یمن سه‌شنبه هفته جاری طی عملیاتی پهپادی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف قرار داد و پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی متوقف شد.

دو روز بعد از این عملیات ارتش یمن، امروز پنجشنبه «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه در صفحه توئیتر خود مدعی شد، انصارالله در حمله پهپادی به عربستان، از ایران دستور گرفته است.

الجبیر نوشت: «حوثی‌ها روز به روز (بیشتر) تأکید می‌کنند که دستورکارهای ایران را اجرا می‌کنند و در راستای منافع ایران، توانایی‌ها و تصمیم‌های ملت یمن را می‌فروشند».

الجبیر، انصارالله یمن را بخشی از سپاه پاسداران توصیف کرد و نوشت: حوثی‌ها بخش لاینفک نیروهای سپاه پاسداران ایران است و دستورات آن را اجرا می‌کنند؛ هدف قرار دادن تأسیسات در عربستان بر این موضوع تأکید کرد.

همچنین «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق این کشور در آمریکا نیز پاسخ پهپادی یمن به حملات هوایی و جنگ سعودی را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و در توییترش نوشت: حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به دو ایستگاه پمپاژ نفت شرکت آرامکو سعودی تأکید می‌کند که آنها جز ابزاری برای اجرایی کردن دستورکارهای ایران و خدمت به پروژه توسعه‌‌طلبانه این کشور در منطقه نیستند؛ آنها آنطور که ادعا می‌کنند دنبال حمایت از شهروندان یمن نیستند. اقدامات تروریستی حوثی‌ها به دستور تهران، کشاندن تلاش‌های سیاسی کنونی به پای چوبه دار است.

در مقابل و قبل از این توییت‌ها، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلابی یمن در گفت‌وگویی با «بی‌بی‌سی» اتهامات مذکور را که قبل‌تر هم تکرار شده بود، رد کرد و گفت: «این پهپادها تولید محلی است. بخشی‌هایی از این پهپاد را از آمریکا، چین و کشورهای به دست آوردیم و این پهپادها را به صورت محلی تولید کرده‌ایم».

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه به چه دلیل در این برهه از زمان که تنش میان آمریکا و ایران در منطقه اقزایش یافته است، عربستان سعودی را هدف حملات پهپادی قرار داده است، گفت: «همانطور که می‌دانید، تنش‌هایی میان ایران و آمریکا وجود دارد و علی‌رغم آنکه ترامپ گفته است خواستار مذاکره با ایران است، ایران تأکید کرده که هرگز مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت اما کاری که ما می‌کنیم، مبارزه آشکار با عربستان سعودی است. ما در حال دفاع از خود هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
روزنامه ایتالیایی:
عربستان از طریق یک شرکت هوایی برای تروریست ها در سوریه سلاح ارسال می کند
روزنامه ایتالیایی 'ایل جورناله' به نقل از یک یک خبرنگار بلغاری نوشت ؛ عربستان سعودی بارها از بلغارستان انواع سلاح ها را خریداری و از طریق یک شرکت هوایی برای گروههای تروریستی در سوریه به ویژه النصره ارسال می کند.

تاریخ خبر: 03/08/1396 - 16:22

ایل جورناله روز چهارشنبه نوشت؛ 'دیلیانا گیتاندجیهوا' خبرنگار بلغاری در گزارشی ثابت کرد که سعودی ها از طریق پروازهای دیپلماتیک یک شرکت هواپیمایی آذربایجانی بنام ' Silk Way Airlines ' تروریست ها در عراق و سوریه را تامین می کردند. این خبرنگار بلغاری در گزارش خود که شامل جزئیات دقیق می شود، تا حلب رفت جایی که در دستان تروریست های النصره همان سلاح هایی را دید که از بلغارستان عبور کرده بودند.
بر اساس گزارش این خبرنگار بلغاری، عربستان حداقل 23 بار از این 'تاکسی های اسلحه' میان سال های 2016 و 2017 میلادی استفاده کرد. به عقیده وی عربستان این نوع سلاح ها را برای خود نمی خرد چرا که ارتش سعودی تنها از سلاح های غربی استفاده می کند و این سلاح ها با استانداردهای نظامی آن سازگاری ندارد. بنابراین سلاح هایی که از طریق این پروازهای دیپلماتیکی منتقل شدند، به دستان تروریست ها در سوریه و یمن رسیده و خود عربستان نیز بر حمایت از آنان اذعان دارد.
ایل جورناله نوشت: مشارکت ریاض در جنگ سوریه روشن است و توسط ترامپ نیز اثبات شده است. البته این سند جدید یک مهره دیگر را در این داستان قرار داد. 'یحیی عباببنه' در نشریه 'مینت پرس' نوشت که عربستان سعودی با کمک شاهزاده 'بندر بن سلطان' که در آن زمان رئیس سرویس های سری بود، حتی سلاح های شیمایی به شورشی ها، بویژه به تروریست های النصره ارسال کرده بود.
این گزارش تصریح کرده ؛ سناد آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرده که عربستان سعودی با کمک به تروریست ها قصد داشت دمشق پایتخت سوریه را با خاک یکسان کند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ : روز 18 مارس 2013 (28 اسفند ماه 1391) و چند روز پس از دومین سالگرد آغاز شورش علیه بشار اسد، دمشق موشک باران شد. هدف این موشک ها ضربه به کاخ ریاست جمهوری، فرودگاه پایتخت و یک پایگاه میزبان نیروهای امنیتی رژیم بود. دریک سند آژانس امنیت ملی آمریکا (Nsa) خوانده می شود که این حمله توسط ارتش آزاد سوریه بوقوع پیوست، اما برنامه ریزی آن از سوی سلمان بن سلطان شاهزاده عربستان سعودی صورت گرفته بود .
' با خواندن این سند، می توان اطلاعات مهمی را بدست آورد، برای مثال آمریکا از برنامه ریاض برای حمله ای باورنکردنی به پایتخت سوریه، اطلاع داشت ، هدف عربستان ، نورانی کردن دمشق با موشک ها و با خاک یکسان کردن فرودگاه پایتخت سوریه با 120 تن مواد منفجره بود. '
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
در پاسخ به حمله هوایی به صعده؛
رزمنده ایرانی: جنایت متجاوزان بی پاسخ نخواهد ماند.
حملات هوایی متجاوزان سعودی دریمن جنایت جنگی است.
اقدام کشورهای ائتلاف متجاوزان سعودی علیه یمنی ها جنایت جنگی است.
آمریکا جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
انگلیس جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
امارات جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
بحرین جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
اسرائیل جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
برخی کشورهای اروپایی جنایتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
سازمان ملل خیانتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
سازمان عفوبین الملل خیانتکارشریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
حملات هوایی عربستان سعودی ومتحدانش دریمن جنایات جنگی است.
جنایت جنگی عربستان ومتحدانش دریمن شرم اوراست.
حملات تحت امرعربستان دریمن جنایات جنگی است.
جنایات عربستان دریمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.
افسران آمریکایی درجنایت حمله صعده؛ یمن دست دارند.
نیروهای آمریکایی درجنایت حمله صعده؛ یمن دست دارند.
اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا دریمن ادامه دارد.
واشنگتن جنایتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش سرپوش بگذارد
دبیرکل سازمان ملل خیانتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش سرپوش بگذارد.
رئیس شورای امنیت سازمان ملل خیانتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش سرپوش بگذارد.
رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکاردیگرنمی تواند برجنایات وحشیانه وحشی گری وغیرانسانی عربستان ومتحدانش سرپوش بگذارد
رزمنده ایرانی انتقاد کرد؛
سکوت سازمان ملل متحد در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن توسط آل سعود
رزمنده ایرانی از سکوت سازمان ملل متحد در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن توسط آل سعود انتقاد کرد.
به سازمان ملل متحد باید سازمان ابرقدرت ها گفته شود چرا که به خاطر منافع ابرقدرت ها در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن و به خصوص کودکان یمنی سکوت اختیار کرده است. همه آنهایی که احساس مسئولیت می کنند باید ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن، خواستار توقف این جنایات شد.
نابودی داعش نزدیک است
نابودی داعش نزدیک است، البته برخی کشورهای عربی، غربی، آمریکا و ترکیه از داعش حمایت می کنند ولی شکست این گروهک تروریستی درعراق و سوریه نزدیک است.
با اینکه آتش بس در یمن تصویب شده ولی رژیم آل سعود با بی رحمی تمام به جنایت های خود علیه مردم مظلوم یمن ادامه می دهد.
متاسفانه سازمان های مدافع حقوق بشر و سازمان های بین المللی در خصوص حمله آل سعود به یمن سکوت کرده اند، ادامه داد
آمریکا نیز از آل سعود برای ادامه جنایت های خود علیه مردم یمن حمایت می کند.
ثابت شده که آمریکایی ها از گروه های تروریستی حمایت های پنهانی انجام می دهند.
موصل آخرین پایگاه گروهک تکفیری داعش است
با تلاش بسیج مردمی عراق و نیروهای حشد الشعبی به زودی شاهد شکست کامل داعش در عراق خواهیم بود.
مزدوران داعش از ترس شکست قطعی از موصل فرار کردند، آنها با وحشی گری تمام مردم بی دفاع را سپر انسانی خود می کنند
دنیا در برابر کشتار مردم یمن توسط سعودیها سکوت کرده است
امروز دنیا در برابر کشتار مردم یمن توسط آل سعود سکوت کرده تا بلکه فشارهایی که به این مردم وارد میشود آنها را از پای درآورد.
امروز در شرایطی قرار داریم که دنیا در برابر کشتار مردم یمن توسط ال سعود سکوت کرده تا بلکه فشار ها این مردم مقاوم را از پای در آورد به همین خاطر می بایست در مدرسه امام حسن(ع) شرکت کنیم و به تاسی از ایشان از اموال شخصی خود به این مردم کمک هایی را داشته باشیم.
سکوت سازمان ملل متحد در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن توسط آل سعود
به سازمان ملل متحد باید سازمان ابرقدرت ها گفته شود چرا که به خاطر منافع ابرقدرت ها در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن و به خصوص کودکان یمنی سکوت اختیار کرده است

همه آنهایی که احساس مسئولیت می کنند باید ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن، خواستار توقف این جنایات شد.
نابودی داعش نزدیک است، البته برخی کشورهای عربی، غربی، آمریکا و ترکیه از داعش حمایت می کنند ولی شکست این گروهک تروریستی درعراق و سوریه نزدیک است.
با اینکه آتش بس در یمن تصویب شده ولی رژیم آل سعود با بی رحمی تمام به جنایت های خود علیه مردم مظلوم یمن ادامه می دهد.
ثابت شده که آمریکایی ها از گروه های تروریستی حمایت های پنهانی انجام می دهند.
مزدوران داعش از ترس شکست قطعی از موصل فرار کردند، آنها با وحشی گری تمام مردم بی دفاع را سپر انسانی خود می کنند.
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان جایز نیست!
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان جایز نیست!
جنگند های سعودی نیروگاه برق و فرودگاه صعده یمن را بمباران کردند.
پاسخ دندان شکن ما به تجاوزات عربستان تا درون کاخهای رهبران این کشور خواهد بود و قصرهای شاهزادگان سعودی را در برخواهد گرفت.
کشتار ساکنان اردوگاه حجّة که پس از جنگهای شش گانه از سوی سازمان ملل در سال 2007 در یمن برپا شده، یک اقدام تجاوزکارانه و جنایتکارانه بود و ارتش یمن و رهبران انقلابی پاسخ مناسبی به این جنایت خواهند داد.
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان جایز نیست!
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان جایز نیست!
سکوت کشورهای اسلامی جایز نیست
افکار عمومی و مسئولین کشورهایی که سکوت کرده اند و در برابر حملات و جنایات عربستان دچار تردید هستند باید متوجه آثار گسترش این جنایت ها در جهان اسلام باشند و توجه داشته باشند که سکوت آنها به معنای حمایت از تجاوز سعودی به یمن است.
جنایت عربستان در یمن، در مقایسه با جنایت طالبان در پاکستان و افغانستان نشان می دهد که تعصب مذهبی و منفعت طلبی و سکوت عربستان در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین و جنایات داعش در سوریه و عراق، عملا به معنای همراهی عربستان با آمریکا و غرب و تروریست هاست.
براین اساس، کشورهای اسلامی مانند پاکستان باید نسبت به تبعات این مسئله هوشیار باشند و به جای سیاست سکوت در برابر جنایات عربستان، موضع گیری مسوولانه داشته باشند و اجازه ندهند که حرکت هایی مانند طالبان در پاکستان و افغانستان، در سایر کشورهای جهان اسلام گسترش یابد.
جنگ در یمن ادامه دارد و ائتلاف کشورهای هم پیمان عربستان ، همچنان از هوا و دریا ، یمن را گلوله باران می کنند.
سکوت مدعیان حقوق بشر و پیگیری منافع آمریکا در نسل کشی یمن
سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات عربستان جایز نیست!
کشورهای اسلامی مانند پاکستان باید نسبت به تبعات این مسئله هوشیار باشند و به جای سیاست سکوت در برابر جنایات عربستان، موضع گیری مسوولانه داشته باشند و اجازه ندهند که حرکت هایی مانند طالبان در پاکستان و افغانستان، در سایر کشورهای جهان اسلام گسترش یابد
محکومیت حمله سعودی ها به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی
رزمنده ایرانی : آمریکا و بریتانیا همدست جرایم و جنایات عربستان در یمن هستند.
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 20:34
در این جنایت هولناک که در شهر ضَحْیان صعده روی داد، بیش از 100 تن شهید و زخمی شدند.
رزمنده ایرانی ضمن محکومیت جنایت جدید ائتلاف سعودی -اماراتی در استان صعده یمن، از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست که مانع از استمرار این جنایات شوند.
تشدید بمباران مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی نشان از شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف در جبهه‌های جنگی داشته و با ابراز تاسف از استمرار حمایت تسلیحاتی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از عربستان و امارات،
آنان شریک در این جنایات جنگی بوده و باید پاسخگو باشند.

چرا دیوان کیفربین المللی به پرونده جنایات جنگی کشورهای متجاوز ائتلاف رژیم سعودی رسیدگی نمی کند
آمریکا شریک جنایات عربستان است.
رزمنده ایرانی جنایت عربستان در صعده یمن را محکوم کرد

پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 22:22

رزمنده ایرانی حمله ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در صعده را محکوم کرد.
رزمنده ایرانی در واکنش به حمله جنگندههای ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در صعده که دهها شهید و زخمی بر جا گذاشت، بیانیهای صادر کرد.
کشتارهایی را که ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی علیه ملت یمن مرتکب میشوند، محکوم میکنیم.
جنایاتی که ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در یمن مرتکب میشود، میزان شکست این ائتلاف در رسیدن به اهدافش را نشان میدهد.
ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی به تروریسم و خشونت متوسل میشود، زیرا از این طریق میخواهد بر شکستهای نظامی خود در یمن سرپوش بگذارد.
جنگندههای ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی امروز پنجشنبه، اتوبوس حامل دانش آموزان در صعده را هدف قرار دادند که دستکم 50 تن در پی این حمله به شهادت رسیده و دهها تن نیز زخمی شدند.
این جنایت عربستان و همپیمانانش با موجی از محکومیتهای داخلی و منطقهای مواجه شده است.
حمله ائتلاف متجاوزان رژیم سعودی به یمن، اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی بوده است.
حملات ائتلاف متجاوزان رژیم سعودی غیرقانونی است.
حمله کشورهای متجاوزائتلاف رژیم سعودی به یمن نقض قوانین بین المللی است.
کسانی که القاعده وداعش را درسوریه، لبنان وعراق حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازآنها دریمن ومنطقه و... حمایت می کنند.
یمن باید پاسخ دندان شکنی به عربستان جنایتکاربدهد.
عربستان جنایتکار هنوز به طورمستقیم ازتروریسم، القاعده، داعش و دیگرگروه های تروریستی کمک، حمایت وپشتیبانی می کند.
داعش و القاعده ساخت آمریکا و عربستان هستند
تجاوز به یمن ثابت کرد که گروه تروریستی داعش و القاعده ساخت آمریکا و با کمک پول عربستان است.
اینکه ائتلاف متجاوز سعودی جنایت امروز خود در صعده را اینگونه توجیه میکند که پرتاب کنندگان موشکها را هدف قرار داده است، اوج پستی و سقوط این ائتلاف را نشان میدهد.
توجیه این جنایت توسط ائتلاف متجاوز سعودی در حالی که اتوبوس حامل دانشآموزان را در مرکز شهر ضحیان در صعده هدف قرار داده است، به منزله بیارزش دانستن جان غیرنظامیان است.
حمله به یمن ثابت کرد که داعش و القاعده ساخت آمریکا و با کمک عربستان است.
جنایت متجاوزان بی پاسخ نخواهد ماند
جنایت متجاوزان به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند.
بیش از 3 سال است ائتلاف ضد یمن با حملات خود استان‌های این کشور را هدف گرفته و روزانه ده‌ها شهروند غیرنظامی را شهید و یا زخمی می‌کنند، این در حالی است که جوامع بین المللی در مقابل این جنایات سکوت پیشه می‌کنند.
داعش را چه کسی ساخته و حمایت می کند؟
مسئولان قبلی آمریکا داعش را بوجود آوردند.
مدارکی دراختیاردارد که نشان می دهد نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا ازتروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی حمایت می کنند.
جنایات وحشیانه وتجاوز نظامی آمریکا جنایتکار به عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه خاورمیانه نشان داد که ساحت بمب اتمی کره شمالی ازنظر مردم دنیا گزینهای درست است.
ساخت بمب اتمی دربرابرجنایات وحشیانه و تجاوز و مقابل آمریکا جنایتکارگزینهای درست است.
آمریکا مرتکب جنایت جنگی درمنطقه خاورمیانه وجهان شده است وهمچنان نیزادامه دارد.
جنایت جنگی آمریکا درمنطقه وجهان شرم آوراست.
که آمریکا جنایتکاردیگرنمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
آمریکا چشم خود را برروی واقعیات بسته ودیگر نمی توان مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
حرف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جنایتکاردیگر چه اعتباری دارد؟
چه کسی باورمی کند آمریکا جنایتکار نگران حقوق بشردریمن ومنطقه است؟
هدر ناوئرت، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات وحشیانه ائتلاف متجاوز رژیم سعودی سکوت نمی کرد.
آمریکا جنایتکارناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
آمریکا به عنوان ناقض حقوق بشرنمی توان مدافع آن درجهان باشد.
آمریکا سیاه ترین پرونده حقوق بشر را درجهان دارد.
آمریکا بیشترین حمایت را از تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، داعش، مخالفان سوریه، ارتش آزاد سوریه و دیگرگروه های تروریستی کرد وهمچنان نیزادامه می دهد.
آمریکا جنایتکارمورد اعتماد ما نیست.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
آمریکا دیگرقدرت جهانی نیست.
مدعیان حقوق بشربه تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، داعش، مخالفان سوریه، ارتش آزاد سوریه و دیگرگروه های تروریستی خدمت می کنند.
امروز خطر آمریکا همه کشورها را تهدید می کند.
امروز خطر عربستان همه کشورها را تهدید می کند.
امروز خطر اسرائیل همه کشورها را تهدید می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۵
قضات دیوان کیفری بین‌المللی چرا درمدت 5 سال است پرونده جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت عربستان و متحدانش درجنگ یمن بررسی و رسیدگی نمی کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
۱۳۹۸/۰۲/۲۶ ۲۱:۰۱
انواع سلاح های ممنوعه ، بمب های خوشه ای و... 27 کشور اروپا، آمریکا و اسرائیل به سرکردگی آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه ازائتلاف متجاوز سعود علیه ضد مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه درمدت 5 سال درجنگ یمن جواب نداده است!

سیاست بی شرمانه دبیرکل سازمان ملل متحد دریمن
سیاست بی شرمانه رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد دریمن.
سیاست بی شرمانه رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دریمن
سیاست بی شرمانه سازمان عفوبین الملل دریمن
قضات دیوان کیفری بین‌المللی چرا درمدت 5 سال است پرونده جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت عربستان و متحدانش درجنگ یمن بررسی و رسیدگی نمی کند؟ دلارنجس سعودی ها جنایتکارشماره یک درمدت 5 سال است دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
دلارنجس اماراتی ها جنایتکارشماره یک درمدت 5 سال است دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
انواع تسلیحات آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل با کمک های مالی کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا کمک، حمایت و پشتیبانی همه جانبه ازتروریست های داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری، ارتش آزاد سوریه، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی علیه ضد دولت قانونی سوریه، ارتش سوریه مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه سوریه ازسال 2011 تاکنون جواب نداده است شکست خوردند! کشورهای جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون درجنگ سوریه شکست خوردند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
شبکه خبری «العالم» جنایت جدید ائتلاف سعودی در صنعاء را محکوم کرد
شبکه خبری «العالم» جنایت جدید ائتلاف سعودی در صنعاء را محکوم کرد
جمعه 27 ارديبهشت 1398 - 01:00


شبکه خبری «العالم» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای، حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به ساختمان وزارت اطلاع‌رسانی یمن و منزل مسکونی رئیس انجمن روزنامه‌نگاران این کشور را «به شدت» محکوم کرده و آن را «نقض صریح آزادی بیان و رسانه» خواند.

شبکه خبری «العالم» روز پنجشنبه ساعاتی پس از بمباران ساختمان وزارت اطلاع‌رسانی یمن و منزل رئیس انجمن روزنامه‌نگاران در مرکز صنعاء، بیانیه‌ای را در راستای محکومیت جنایت جدید ائتلاف سعودی و براي همبستگی با اصحاب رسانه این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:«شبکه العالم اقدامات جنایات‌آمیز ائتلاف سعودی-اماراتی علیه اهالی رسانه یمن را با همه قوانین انسانی و بین‌المللی در تعارض است، به شدت محکوم می‌کند».

شبکه العالم افزود:«این جنایت جدید نقض آشکار آزادی بیان و رسانه و مطبوعات است، لذا از همه نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه رسانه‌‌ و مطبوعات می‌خواهیم که همبستگی جدی و سازنده خود را با همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یمنی که بیش از چهار سال است در معرض تجاوزات ائتلاف سعودی قرار دارند، اعلام کنند».

در پی حمله صبح روز پنجشنبه ائتلاف سعودی به منطقه «الرقاص» واقع در مرکز صنعا تمام اعضای یک خانواده کشته شدند. منزل هدف قرار داده شده دقیقا در تقاطع دو خیابان «الرباط و الرقاص» و در مجاورت یک مدرسه قرار داشته است.

«طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن به شبکه «المنار» گفت، «عبدالله صبری» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران یمنی در پی حمله ائتلاف سعودی به منزلش در منطقه الرقاص دچار جراحت و شکستگی‌های بسیاری شده است.

وی افزود: یکی از فرزندان وی در این حمله کشته شده و همسر و یک پسر دیگر او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حملات ائتلاف سعودی به صنعاء دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش یمن با پهپاد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت «آرامکو» سعودی را هدف قرار داد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
درپاسخ به سفیرآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
که سفیر جدید آمریکا در عربستان سعودی یا اصل مسئله را درک نمی کند، نمی فهمد دروغ می گوید یا ازاین موضوع بی اطلاع است.
این درحالی که مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن ومنطقه ازسال 2001 تاکنون به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا و متحدانش قتل عام می شوند و همچنان نیزادامه دارد.
1 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکارشماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به امور داخلی افغانستان دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
2 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2001 تاکنون مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درافغانستان شده است.
3 - ومجامع حقوق بشری قانون جنگل ازسال 2001 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟


4 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون به همراه انگلیس جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به امور داخلی عراق دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
5 - آمریکا جنایتکارشماره یک درسال 2003 مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درعراق شده است.
انگلیس جنایتکارشماره یک درسال 2003 مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درعراق شده است.
6 - ومجامع حقوق بشری قانون جنگل ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟


7 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون به همراه انگلیس جنایتکارشماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به امور داخلی لیبی دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
8 - آمریکا جنایتکارشماره یک درسال 2003 مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درلیبی شده است.
انگلیس جنایتکارشماره یک درسال 2003 مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درلیبی شده است.
9 - ومجامع حقوق بشری قانون جنگل ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟


10 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکارشماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به امور داخلی سوریه دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
11 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه شده است.
12 - ومجامع حقوق بشری قانون جنگل ازسال 2011 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟


13 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2015 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکارشماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک به امور داخلی یمن دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
14 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2015 تاکنون مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در یمن شده است.
15 - ومجامع حقوق بشری قانون جنگل ازسال 2015 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
از مجامع بین المللی و حقوق بشری می خواهیم که به مسئولیت خود عمل کنند و از هر طریق ممکن مانع تکرار این جنایات شوند. کشورهای حامی نیروهای متجاوز به یمن با در اختیار قراردادن بمب ها و سلاح های نابودکننده به ائتلاف، در این جنایات شریک بوده و باید پاسخگو باشند.
جنایت جدید ائتلاف سعودی در بمباران منازل مسکونی در شهر صنعا پایتخت یمن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از کودکان و زنان شد.
نهاد های حقوق بشری دربرابرجنایات ائتلاف سعودی درشهرصنعا پایتخت یمن نباید سکوت کنند.
عربستان عامل ناامنی درمنطقه و یمن است.
دستان بن سلمان به خون مردم یمن و منطقه آغشته است.
که دستان ولی عهد عربستان سعودی به خون مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه آغشته است.
اگر حمایت آمریکا و اروپا نبود، عربستان نمی توانست به یمن حمله کند.
عربستان یک کشوراشغالگراست.
عربستان سعودی یک کشور ضد دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت است.
که متاسفانه کسی به داد مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن نمی رسد.
رفتارهای عربستان منطقه را بی ثبات کرده است.
مدعیان حقوق بشر چرا درمقابل جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی سکوت کرده اند.
دخالت نظامی 10 کشور به رهبری عربستان سعودی ازسال 2015 تاکنون دریمن برای جامعه بین المللی شرم آوراست.
عربستان ازتروریسم درسراسرجهان حمایت می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل
درپاسخ به رئیس حقوق بشرسازمان ملل
درپاسخ به عفوبین الملل
بمباران نظامیان ارتش افغانستان از سوی جنگنده‌های آمریکایی
جنگنده‌های آمریکایی با بمباران کاروان نیروهای ارتش افغانستان در جنوب این کشور، ۱۷ نظامی افغان را کشتند و 11 تن دیگر را زخمی کردند.

تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲

نظامیان ارتش افغانستان هنگامی که عازم یک منطقه نبرد در استان «هلمند» بودند، توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار
گرفتند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در این حمله هوایی که روز پنج شنبه صورت گرفت، ۱۷ نظامی افغان جان خود را از دست داده و 11 تن نیز مجروح شدند. این حمله هوایی در شهرستان «نهرسراج » استان هلمند رخ
داده است.
در پی این حمله، وزارت کشورافغانستان با صدور اطلاعیه اعلام کرد که در این مورد تحقیق می‌کند.
بر اساس گزارش‌هایی که نهاد‌های رسمی غربی تا کنون منتشر کرده اند، در حملات هوایی آمریکایی‌ها معمولا غیر نظامیان هدف قرار می‌گیرند. از سال 2001 تا کنون هزاران نفر از مردم افغانسان قربانی حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی شده‌اند. علاوه‌بر این، تفنگداران نیروی زمینی آمریکا بسیاری از شهروندان افغانستان را در حملات شبانه کشته‌اند.


درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل
درپاسخ به رئیس حقوق بشرسازمان ملل
درپاسخ به عفوبین الملل
حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به منازل مسکونی در صنعا انصارالله: پاسخ ما مراکز ریاض و ابوظبی است
ائتلاف سعودی در واکنش به حمله موفق انصارالله به تاسیسات نفتی این کشور، 77 غیرنظامی روزه دار یمنی را به خاک و خون کشید. انصارالله وعده انتقام در ابوظبی و ریاض را داد و سعودی در پاسخ به سیل انتقادات گفت: «اشتباه شد»(!)

تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱

تنها دو روز پس از حمله بزرگ پهپادی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان و قطع خطوط انتقال نفت از شرق به غرب عربستان، ائتلاف سعودی سراسیمه و به صورت وحشیانه به غیرنظامیان یمنی و روزه دار حمله کرد. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز پنج شنبه سلسله حملاتی به پایتخت یمن داشتند که طی آن اعضای یک خانواده به طور کامل به شهادت رسیدند. شاهدان عینی به شبکه المسیره گفته اند، شش عضو یک خانواده به طور کامل از جمله چهار کودک آنها بر اثر حمله جدید ائتلاف اماراتی و سعودی در محله مسکونی الرباط در مرکز صنعا جان خود را از دست دادند. اما رسانه‌های یمنی تصویری از یک کودک را منتشر کرده‌اند که تمام اعضای خانواده‌اش در این جنایت سعودی به شهادت رسیده و فقط او نجات یافته است. محله الرباط از محله‌های پر ازدحام در پایتخت یمن است. وزارت بهداشت وابسته به دولت نجات ملی (وابسته به انصارالله) یمن هم اعلام کرده، تعداد شهدا به شش تن و زخمی‌ها به 71 تن رسیده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت یمن، در میان زخمی‌ها دو زن روسی هستند که یکی از آنها با یک یمنی ازدواج کرده بود. در بین زخمی‌ها شهروندان سومالیایی نیز دیده می‌شوند.
اعتراف متجاوزان سعودی
از سوی دیگر، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به ارتکاب جنایت هولناک متجاوزان در محله الرباط صنعا اعتراف کرد. این سخنگو در اظهاراتی مضحک با اتفاقی خواندن جنایت متجاوزان از بازنگری فراگیر و بررسی عملیاتی و توضیح عاملان (ارتکاب این جنایت) درباره احتمال وارد آمدن خسارت به غیرنظامیان سخن گفته که اعتراف آشکار به ارتکاب این جنایت ضد بشری قلمداد می‌شود.
وعده انتقام در ریاض و ابوظبی
محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله اما، در واکنش به این جنایت به راشاتودی گفت، حوثی‌ها در صورتی که عربستان و امارات از سیاست‌هایشان در یمن بازنگردند به ریاض و ابوظبی خواهند رسید. عضو شورای سیاسی انصارالله افزود: «آنها دست به تجاوزی علیه یمن زدند، می‌خواهند به صنعا برسند، حتما شکست خواهند خورد، ریاض از صنعا نزدیک‌تر است، روزی خواهد آمد که حوثی‌ها بر حماقت و نادانی شما در وسط ریاض و ابوظبی پا خواهند گذاشت اگر در خودتان بازنگری نکنید...هدف قرار دادن مناطق مسکونی، جوانان بیشتری را به جای اینکه زیر بمباران جنگنده‌های ائتلاف عربی بمیرند به جبهه‌های جنگ می‌کشاند.»
اوج توحش سعودی
همچنین «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با المیادین اعلام کرد: «این حملات بیانگر ناتوانی، شکست، ناکامی و جنایتکار بودن دشمن است. نظام سعودی و در پشت آن آمریکا تلاش می‌کنند ملت یمن را به زانو درآورند. از این رو ما به دشمن می‌گوییم هر کاری کنید ما از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم...نظام سعودی باید بداند حمله به غیرنظامیان اقدامی نیست که به آن افتخار کند. این جنایت، بیانگر میزان توحش و شنیع بودن این نظام و سطح مزدور بودن آن است و چهره واقعی آمریکا و ابزار‌های پلید آن را آشکار ساخت.»
این مقام یمنی درباره واکنش‌ به این حمله نیز گفت:« امکان ندارد جنایت‌های مستمر علیه یمن و مردم آن پیشرفتی کسب کند. مردم یمن در مقابل اقدامات مستکبرانه آمریکا، عربستان و امارات دست بسته باقی نمی‌مانند و ما برای دفاع از سرزمین، کرامت و حاکمیت خود قیام خواهیم کرد حتی اگر چیزی جز سنگ برای دفاع از خود نداشته باشیم.»
حمله به عربستان ارتباطی با ایران نداشت
از سوی دیگر «محمد علی الحوثی»، یکی از رهبران گروه انصارالله یمن اعلام کرده، حمله سه‌شنبه به خط لوله‌ انتقال نفت در عربستان ارتباطی به ایران نداشت. وی در مصاحبه با شبکه بی ‌بی سی تاکید کرد، نیروهای انصارالله چهار سال است که علیه ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان می‌جنگند و جنگ آنها به نیابت از ایران نیست. او تاکید کرد: «ایران هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ برای حمله نیروهای حوثی به خط لوله عربستان نداشته است. ما عوامل ایران نیستیم اگر بودیم با شما صحبت نمی‌کردیم، تنها چیزی که ما می‌خواهیم این است که جلوی خشونت‌ها گرفته شود. اگر به تهاجمات و محاصره مردم یمن پایان داده شود ما هم در مقابل حملات راکتی خودمان را متوقف می‌کنیم، ما خودمان در این باره تصمیم می‌گیریم.» محمد علی الحوثی تصور اینکه ایران بتواند به طور قاچاقی موشک به یمن برساند را هم مایه تمسخر دانست و گفت: «حتی یک تکه نان هم نمی‌تواند از محاصره ائتلاف سعودی بگذرد... حمله به خط لوله عربستان با پهپادی انجام شد که خود نیروهای حوثی در یمن ساخته‌اند.» جاناتان کوهن، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در واکنش به حمله انصارالله در اظهاراتی واهی ادعا کرده بود: «حوثی‌ها باید به حملات پهپادی علیه شهروندان یمن و همسایگان این کشور پایان دهند و ایران هم باید ارسال سلاح برای حوثی‌ها را متوقف کند.»
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
سفیر آمریکا: ایران عامل تهدید در منطقه است
درپاسخ به سفیرآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
آمریکا جنایتکارشماره یک و عربستان سعودی جنایتکارشماره یک همراه با چند کشور جنایتکارشماره یک دیگر عامل تهدید درمنطقه و یمن هستند، نه ایران
جنگنده‌های سعودی عمران و صعده را بمباران کردند
تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد جنگنده‌های متجاوز سعودی غرب «جبل المحرام» در منطقه العمشیه در شهرستان حرف سفیان استان عمران را بمباران کردند.
جنگنده‌های سعودی آمریکایی همچنین منطقه آل عمار در شهرستان صفراء در استان صعده را بمباران کردند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
سفیر آمریکا: ایران عامل تهدید در منطقه است
درپاسخ به سفیرآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی
آمریکا جنایتکارشماره یک و عربستان سعودی جنایتکارشماره یک همراه با چند کشور جنایتکارشماره یک دیگر عامل تهدید درمنطقه و یمن هستند، نه ایران
عربستان 600 مزدور سودانی به یمن ارسال کرد
عربستان 600 مزدور سودانی به یمن ارسال کرد
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 07:38


رسانه‌های یمنی از ورود 600 مزدور سودانی به این کشور برای شرکت در نبرد علیه مردم این کشور خبر دادند.


در سایه حوادث اخیر سودان و مشغول بودن افکار عمومی سودانی‌ها به این حوادث و تغییر نظام این کشور، عربستان سعودی از این حوادث برای جلب تعداد بیشتری مزدور از ارتش سودان برای شرکت در جنگ علیه مردم یمن سوء استفاده کرده است.

این اولین باری است که عربستان مزدورانی را که زیر 18 سال سن دارند را به خدمت گرفته است.

برخی منابع به روزنامه "صوت الهامش" سودان گفتند که حدود 600 سرباز از نیروهای حمایت سریع اواخر ماه آوریل گذشته وارد یمن شدند.

به نوشته این روزنامه سودانی، صدها نظامی این کشور از زمان مشارکت در تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ویژه در جبهه میدی در استان حجه به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌های بین المللی، عربستان و امارات از نظامیان سودانی در خط مقدم نبرد استفاده می‌کنند.

با وجود سرنگونی رژیم عمر البشیر اما شورای نظامی انتقالی بر ادامه مشارکت این کشور در تجاوز به یمن تاکید کرده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: