کد خبر: ۸۱۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۳۱۸
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن و شوهر جوانی تحت عنوان زوج مسافر یا طعمه قرار دادن زن جوان اقدام به زورگیری از رانندگان مسافرکش می کردند، خبر داد.
زوج زورگیر دستگیر شدندبه گزارش خبرداغ ، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند در این باره اظهار کرد: روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) پرونده‌ای از کلانتری باقرشهر در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در این پرونده راننده‌ای اظهار کرده بود یک زن و مرد جوان طی یک زورگیری وجوه نقد و خودرو پراید وی را به سرقت برده‌اند.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن پرونده و حضور مالباخته در کلانتری گفت: مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که ساعت ۲۲ روز سه‌شنبه (۱۷اردیبهشت) خانم جوانی را به عنوان مسافر سوار ماشین کرده و هنوز چند ده متری بیشتر حرکت نکرده بوده که یک موتورسوار نزدیک ماشین شد و به بهانه پرسیدن آدرس وی را متوقف کرده است و به محض توقف خودرو چاقو و قمه‌ای را از زیر لباس خود خارج کرده و آنرا زیر گلوی راننده گذاشته است سپس موتورسوار راننده را از پشت فرمان بیرون کشیده و روی صندلی شاگرد راننده نشانده است و از خانم مسافر که مشخص شده همدست وی است نیز خواسته که مواظبش باشد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: بعد از مدتی مرد جوان پشت فرمان نشست و راننده را به بیابان‌های کهریزک بردند و در این محل حدود ۵۰۰هزار تومان وجه نقد، کارت عابربانک، گوشی تلفن همراه و خودرویش را به سرقت بردند. همچنین پس از مقاومت راننده وی را از ناحیه ران پای چپ مجروح کردند و با خودرو از محل متواری شدند.

یوسف‌وند ادامه داد:‌ همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده «سرقت به عنف خودروی پراید» پرونده مشابه دیگری نیز به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن راننده یک پژو پارس عنوان کرده بود خانم جوانی را در کنار خیابان به عنوان مسافر دربست سوار ماشین کرده و هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بوده بود که متوجه شده یک خودرو پراید در حال تعقیب وی است. بعد از مدتی نیز متوجه شده که این خانم مسافر نیست و همدست راننده پراید است بنابراین سرعت حرکت خودرو را افزایش داده تا از دست راننده پراید فرار کند.

وی افزود: پس از فرار نیز زن جوان را حوالی شهرری و قبل از رسیدن مجدد راننده پراید از ماشین پیاده کرده و به‌سرعت از محل دور شده است. با توجه به اظهارات راننده پژو پارس، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطمینان پیدا کردند که سارقان با استفاده از خودروی مسروقه قصد زورگیری دیگری داشتند بنابراین مشخصات پراید مسروقه همراه با دستور دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت و در کمتر از ۴۸ ساعت از زمان سرقت پراید، خودروی مسروقه به صورت رها شده در منطقه باقرشهر کشف شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد:‌ همزمان با کشف خودروی مسروقه در منطقه باقرشهر، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با چهره نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به عنوان مصطفی - که جوانی ۲۷ ساله است- شدند. بررسی سوابق مصطفی نشان داد که وی یکی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام سرقت به عنف منزل و مواد مخدر بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

وی افزود: با شناسایی دقیق مصطفی به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخفیگاه وی را در باقرشهر شناسایی کردند و روز ۱۹ اردیبهشت با مراجعه به مخفیگاه وی، خانم جوانی به نام مریم که ۲۲ ساله بود را دستگیر کردند که پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، بلافاصله توسط رانندگان خودروهای پراید و پژو پارس مورد شناسایی قرار گرفت.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اظهارکرد: مریم با اعتراف صریح به همدستی با مصطفی در سرقت به عنف از رانندگان خودروهای مسافرکش گفت که به تازگی با مصطفی آشنا شده است و با یکدیگر ازدواج کرده‌اند اما هنوز جشن عروسی نگرفتند. وی در دیگر اظهاراتش نیز گفت که مصطفی پس از گذشت مدت کوتاهی پیشنهاد داده است که در پوشش مسافر اقدام به زورگیری از رانندگان مسافرکش‌ها کنیم و مریم نیز این شیوه و شگرد سرقت را از او یاد گرفته است.

یوسف‌وند با اشاره به بخش دیگر اظهارات مریم گفت: متهم در دیگر اظهاراتش گفت که شیوه دیگر انجام این زورگیری‌ها به این طریق بوده‌ است که به عنوان مسافر دربست به مقصد خارج از شهر سوار ماشین می‌شدند و زمانی‌ که از شهر خارج می‌شدند، مصطفی با تهدید چاقو و قمه پول‌های راننده را می‌گرفت و در ادامه با زورگیری خودرو و پیاده کردن راننده‌ها از محل متواری می‌شدند و پس از فرار، خودرو را در گوشه‌ای از خیابان رها می‌کردند و به خانه می‌رفتند.

بر اساس اعلام پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با توجه به اعترافات صریح مریم به همدستی با مصطفی در انجام سرقت‌های تحت پوشش مسافر، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مخفیگاه مصطفی را به‌صورت نامحسوس تحت مراقبت خود قرار دادند و در نهایت مصطفی نیز در روز ۱۹ اردیبهشت دستگیر شد و پس از مواجهه حضوری با همسرش به سرقت تحت پوشش مسافر اعتراف کرد.

کارآگاه کرم یوسف وند در پایان اظهار کرد: با اعتراف صریح متهمان به سرقت‌های تحت عنوان مسافر و بررسی پرونده‌های مشابه‌، تاکنون پنج نفر از شاکیان و مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدامات جهت شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد بنابراین از کلیه شاکیان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت به عنف قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

 ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: