کد خبر: ۸۱۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۴
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان، امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۳۶۵ میکرو گرم بر مترمکعب معادل ۹ برابر حد مجاز رسید.
غلظت گردوغبار در هوای زابل به ۹ برابر حد مجاز رسید/ دید افقی در زهک به ۸۰۰ متر کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان، امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۳۶۵ میکرو گرم بر مترمکعب معادل ۹ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش خبرداغ ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا عصر امروز بیشینه سرعت لحظه‌ای باد در ایستگاه هواشناسی زابل به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و سبب خیزش گردوغبار، کاهش شدید دید افقی و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد.

وی ادامه داد: شدت باد به حدی بود که دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۱۵۰۰ متر کاهش داد و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۳۶۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۹ برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز سرعت وزش باد در زهک، دیگر شهرستان شمالی استان نیز به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در زهک را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

حیدری در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون به صورت موقت از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته شده است، گفت: با کاهش سرعت وزش باد و غلظت ذرات معلق در هوا، شرایط کیفی هوا شهر‌های شمال استان نیز به محدوده طبیعی خود بازگشته است.

وی در ادامه گفت: براساس خروجی مدل‌های پیش یابی، انتظار می‌رود وزش باد شدید و گردوخاک تا پنجشنبه در شمال استان ادامه داشته باشد.

حیدری بیان کرد: این شرایط سبب کاهش دید افقی در شهر‌ها و برخی محور‌های موصلاتی شمال استان نظیر بخش‌هایی از محور‌های زابل - زاهدان، زابل - زهک، زابل - هیرمند، زابل - نیمروز و زابل - نهبندان خواهد شد.

 فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: