کد خبر: ۸۱۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۹۰
وزیر امور خارجه آمریکا در پیام‌هایی توئیتری به تصمیم روز چهارشنبه ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود اشاره کرد و نوشت: اعلام امروز ایران که قصد دارد برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد برخلاف معیار‌های بین‌المللی بوده و تلاشی واضح برای به گروگان گرفتن جهان است. ما جامعه بین‌الملل را فرا می‌خوانیم که رژیم ایران را به دلیل تهدید برای توسعه برنامه هسته‌ای خود پاسخگو کند.
پمپئو: قصد ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای برخلاف معیار‌های بین‌المللی است / ایران می خواهد جهان را گروگان بگیرد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیام‌هایی توئیتری با اشاره به یک سالگی خروج واشنگتن از برجام، مدعی شد که اعلام روز چهارشنبه ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود، برخلاف معیار‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرداغ به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که امروز یک سال از تصمیم تاریخی رئیس جمهور دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و اتخاذ استراتژی جدید مقابله با ایران می‌گذرد. فشار حداکثری ما تاکنون نیز موفقیت تاریخی بدست آورده است.

وی که این پیام‌ها را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، در ادامه نوشت: امروز رئیس جمهور دستور اجرایی را امضا کرد که طی آن تجارت فلزات ایران را که سومین صادرات بزرگ این کشور است هدف قرار داد. ما مانع از منابع مالی می‌شویم که رژیم ایران برای تامین مالی ترور استفاده می‌شود.

پامپئو به تصمیم روز چهارشنبه ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود نیز اشاره کرد و نوشت: اعلام امروز ایران که قصد دارد برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد برخلاف معیار‌های بین‌المللی بوده و تلاشی واضح برای به گروگان گرفتن جهان است. ما جامعه بین‌الملل را فرا می‌خوانیم که رژیم ایران را به دلیل تهدید برای توسعه برنامه هسته‌ای خود پاسخگو کند.

صبح روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشور‌های باقیمانده در توافق ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا کنند. (جزئیات بیشتر)

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه‌های واهی و ادعا‌های بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهاد‌های ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
درپاسخ به دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهورآمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی

درپاسخ به مایک پمپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارج آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی

هواپیماهای آمریکایی در الانبار عراق برای تروریست‌های داعش غذا و دارو ریختند
رئیس سازمان «بدر» عراق می گوید هواپیماهای آمریکایی برای اعضای گروه تروریستی «داعش» در صحرای «الانبار» عراق مواد غذایی و درمانی ارسال می‌کنند.

تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

موضوع کمک‌های تسلیحاتی، دارویی، مالی و اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی مرتجع به تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، موضوع جدیدی نیست و این رژیم‌ها متهمین ردیف اول راه‌اندازی پروژه داعش هستند. طبق گزارش‌های متعدد، هواپیماهای آمریکایی به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، بارها به تروریست‌ها کمک کرده‌اند. طی سال های گذشته آمریکایی‌ها در حالی از اعضای داعش پشتیبانی می‌کرده‌اند که نیروهای عراقی سرگرم آزادسازی شهرهای «تکریت»، «فلوجه» و «موصل» از چنگ عناصر داعش بوده‌اند. آمریکایی‌ها علاوه بر پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیک از تکفیری‌ها، این تروریست‌ها را در شرایط حساس، از مناطق درگیری به مناطق دیگر منتقل می‌کنند.
حالا رسانه‌های عراقی به نقل از «قصی الانباری» رئیس سازمان «بدر» در استان الانبار نوشته‌اند، هواپیماهای آمریکایی بار دیگر به تروریست‌های داعش که در الانبار مخفی شده‌اند، کمک‌های دارویی و غذایی ارسال کردند.
طبق این گزارش عناصرگروه تروریستی داعش در دل صحرای الانبار مخفی شده‌اند و بنا به دستورات قاطع واشنگتن، به جز هواپیماهای آمریکایی هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، رئیس «بدر» این را هم گفته که: «خانواده‌های صحرانشین، بالگردها و هواپیماهای آمریکایی را دیده‌اند که در حال ریختن مواد غذایی و درمانی برای تروریست‌هایی بودند که به همراه خانواده‌های خود در صحرای الانبار پنهان شده‌اند. صحرای الانبار بزرگ و گسترده است و تروریست‌ها نمی‌توانند مسافت زیادی را برای دستیابی به غذا طی کنند.»
از آمریکا کمتر سلاح می‌خریم
«محمدرضا» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اما اعلام کرده، دولت بغداد به دنبال تنوع‌ دادن به منابع واردات تسلیحات از چندین کشور به جای تکیه صرف به آمریکا است. رویکردی برای توسعه منابع تامین سلاح‌های ارتش عراق وجود دارد و بغداد درصدد است از روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی سلاح وارد کند و خرید سلاح صرفا محدود به یک کشور نخواهد بود.
گفتنی طی سال های 2014 تا 2017 ارتش عراق که به شدت سرگرم مبارزه با گروه تروریستی داعش بود، آمریکا در تحویل سلاح و مهمات به عراق خودداری می‌کرد. این در حالی بود که عراق از قبل از آمریکایی‌ها سلاح خریده بود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: