کد خبر: ۸۱۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
تعداد بازدید: ۶۵۳
ظریف در نشست خبری با لاوروف:
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد:مانند ایالات متحده از برجام خارج نشدیم و اگر تهدات اروپا اجرایی شود می‌توانیم ادامه حیات برجام را تضمین کنیم.
همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در حوزه‌های اقتصادی و منطقه‌ای ادامه دارد/ از برجام خارج نشدیم/ تعهدات اروپا اجرایی شود؛ ادامه حیات برجام را تضمین می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،‌ محمدجواد ظریف در نشست خبری خود با سرگئی لاوروف گفت: تشکر می‌کنم از صحبت‌های دوست و همکار قدیمی و از روابط بسیار صمیمی که بیان دو کشور وجود دارد. ما  درچند دهه گذشته هیچگاه شاهد این میزان از روابط میان دو کشور نبودیم و البته سیاست ما بر برقراری رابطه با همه همسایگان است. 

وی ادامه داد: در هفته و ماه‌های آینده کمیسیون مشترک دوکشور در ایران برگزار خواهد شد و روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان نیز در روسیه با یکدیگر دیدرا خواهند کرد. 

ظریف با بیان اینکه این مساله نشاندهنده عمق روابط راهبردی دو کشور است، گفت: ما موضوعات بسیار گوناگونی را در این دیدار بررسی کردیم.  روابط و همکاری ما در نیروگاه بوشهر و همچنین همکاری ما در زمینه ایزوتوپ های پایدار در فردو همچنان ادامه دارد.  

وی ادامه داد: همکاری‌های مشترک ما در حوزه‌های اقتصادی و منطقه‌ای نیز ادامه دارد و همانطور که آقای لاوروف گفتند ما در موضوعات منطقه ای دیدگاه مشترک و نزدیک داریم. 

 وی افزود: ما در حوزه افغانستان به دنبال صلح هستیم؛‌ در موضوع سوریه ما و روسیه درکنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم موفقیت‌های خوبی داشتیم و امروز با ترکیه برای راه حل همکاری کردیم و آستانه تنها زمینه همکاری برای صلح در سوریه بود. امیدورایم دیگران هم این واقعیت را به رسمیت بشناسند و روند آستانه را با مخاطره روبرو نکنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در خصوص تحولات شمال آفریقا و یمن و اقدامات مخرب آمریکا با هم گفت‌وگو کردیم. 

وی ادامه داد: از نظر دو کشور خروج آمریکا از پیمان INF یک حرکت خطرناک است و این نشان میدهد که دولت آمریکا هیچ تعهدی به هیچ توافق بین المللی ندارد.  

وی افزود: برای ما و برای جامعه بین‌المللی  برجام اهمیت زیادی دارد و به همین سبب هم ایران در طول یکسال گذشته در اجرای تعهدات خود باقی مانده و تصمیم امروز نیز در چهارچوب برجام است و ما مثل آمریکا از برجام خارج نشدیم. 

ظریف گفت: ما تنها انجام اقداماتی را متوقف کردیم که حق آن را داشتیم و تحریم های ۴ می عملا اجرای این مفاد را مختل کرده بود. 

وی ادامه داد: ما نقش روسیه به عنوان عضو موثر در رسیدن به برجام را همواره مورد تایید قرار دادهایم وامروز هم نقش این کشور برجسته است. سایر کشورها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. الان یک فرصت کوتاهی است برای باقیماندگان در برجام که تعهداتی که وزرای خارجه آنها دادند اجرا کنند و اگر اجرا شود می‌توانیم ادامه حیات برجام را تضمین کنیم.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حرف دل همه مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
وقتی به جای خدا به دولت روحانی وظریف اعتماد می کنیم نتیجه اش همین می شود
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
ما ازسال 1357 تاکنون با آمریکا جنایتکارشماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک بیش از 999 هزار مورد مشکل داریم، مشکل ما با آمریکا جنایتکارشماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک با مذاکره، گفت گو و برجام حل نمی شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: