کد خبر: ۸۱۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۲۵۷
سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی با اشاره به پرتاب بمب و موشک های اخیر کره شمالی به دریای شرقی از این کشور خواست تنش زایی نظامی را متوقف کند.
وزارت دفاع کره جنوبی: کره شمالی دست از تنش نظامی برداردبه گزارش خبرداغ ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، 'چو هیون سو' روز سه شنبه تصریح کرد که ما بشدت نگران پرتاب های موشکی کره شمالی هستیم که ناقض توافقنامه دو کشور برای پایان مخاصمات است.
او با اشاره به موشک هایی که روز شنبه پرتاب شد این موشک ها بر اساس گزارش ستاد کل ارتش کره جنوبی بین 70 تا 240 کیلومتر برد داشته است لذا خواستار آن هستیم که پیونگ یانگ فورا دست از انجام اقدامات تنش زا بردارد و باعث تشدید مناقشات نظامی نشود.
در ماه سپتامبر سال گذشته سران دو کره در توافقی اعلام کردند که به تحرکات و اقدامات خصمانه نظامی پایان می دهند و در مسیر کنترل تسلیحاتی گام بر می دارند.
پس از آن توافق، دو کره توانستند بسیاری از برنامه های نظامی تحریک آمیز علیه یکدیگر را متوقف کرده و بخش هایی از مرزهای دو کشور را از تسلیحات بازسازی کنند.
با این وصف ناظران بر این باورند که هدف کره شمالی از پرتاب موشک های اخیر دادن هشدار به آمریکا برای بازگشت به مذاکرات با پیشنهادهای سازنده و لغو تحریم هاست.
همزمان خبرگزاری یونهاپ از برنامه سران آمریکا و کره جنوبی برای یک گفت و گوی تلفنی به دنبال انجام آزمایش های موشکی کره شمالی خبر داده است.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: