کد خبر: ۸۱۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۵۵
فردا سفرای ۵ کشور باقی مانده در برجام به وزارت خارجه دعوت شده و نامه رییس‌جمهور به آنها تسلیم می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در راستای اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم پایبندی دیگر طرف‌های برجام به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای؛ ایران روز چهارشنبه رسما عدم پایبندی خود به یکی از مهمترین پایه‌های این توافق بین‌المللی را اعلام خواهد کرد.

براساس این گزارش، فردا سفرای ۵ کشور باقی مانده در برجام به وزارت خارجه دعوت شده و نامه رییس‌جمهور به آنها تسلیم می‌شود.

سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین از طریق این نامه بطور رسمی در جریان کاهش تعهدات ایران نسبت به مبحث میزان ذخائر هسته‌ای قرار خواهند گرفت.

در همین راستا نامه‌ای نیز از سوی محمدجواد ظریف به فدریکا موگرینی ارسال خواهد شد که در آن جزئیات فنی و حقوقی این اقدام ایران شرح داده شده است.

گفتنی است بعد از اعلام این موضوع مهلت دو ماهه‌ای به کشورهای باقی‌مانده در برجام از سوی ایران داده خواهد شد تا هر زمان به تعهدات خود عمل کنند به حالت قبلی برگردیم و در غیر اینصورت اقدام دیگری را در راستای کاهش تعهدات خود انجام خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: