کد خبر: ۸۱۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۲۷۰
خسرو حیدری هیچ مشکلی برای همراهی آبی‌ها نداشته و می‌توانسته به میدان برود اما نظر کادرفنی روی استفاده از بازیکنان جوان‌تر بوده است.
افاضلی: ایرادی در خرید‌های پرسپولیس نمی‌بینمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ،هومن افاضلی در خصوص دیدار پرسپولیس مقابل پاختاکور اظهار داشت: پرسپولیس در نیمه اول این دیدار عملکرد بهتری داشت و توانست برنامه‌هایش را در زمین پیاده کند و در نیمه دوم هم به نظرم بازی قابل قبولی ارائه داد ولی بازی کردن در شرایطی که دو تیم نزدیک به هم هستند استفاده از موقعیت‌ها خیلی تعیین کننده است، کاری که پاختاکور انجام داد ولی پرسپولیس در آن موفق عمل نکرد.

وی افزود: پاختاکور از تیم‌های خوب این دوره از رقابت‌هاست و فکر می‌کنم تا مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا هم برود و می‌تواند یکی از 4 تیم پایانی رقابت‌ها باشد. در کل به نظرم بازی خوب و پایاپایی را شاهد بودیم.

کارشناس فوتبال در مورد افت کیفی پرسپولیس از نیم فصل دوم لیگ برتر عنوان کرد: این مربوط به خستگی بیش از حد بازیکنان و افت شرایط روحی و انگیزشی آنهاست. پرسپولیس 3 فصل بسیار فشرده را پشت سر گذاشته است و تعداد بازی‌های زیاد در هر فصل و استراحت کم و اردوها و تورنمنت‌های مختلف و حتی درگیر بودن تعدادی از بازیکنان این تیم در بازی‌های ملی باعث شده از لحاظ بدنی تخلیه شوند و نتوانند کیفیت همیشگی را ارائه دهند.

افاضلی در مورد اینکه چرا این مشکل در لیگ‌های اروپایی وجود ندارد گفت: فوتبال برای آنهاست و برای ما نیست و برای همین باید بدانیم کار اصولی چیست و از آنها الگو برداری کنیم. مسائلی مثل بدنسازی خوب و تمرینات اصولی و سبک زندگی درست از مواردی است که همیشه مطرح می‌شود ولی این نگاه ساده‌انگارانه به چنین موضوعی است. یکی از مسائل مهم پروازهای تیم‌ها است که در اروپا با پروازهای اختصاصی در ساعت مناسب انجام می‌شود. اگر دقت کنید می‌بینید پرسپولیس در این مدت چه میزان سفر د ساعت‌های بعد از نیمه شب داشته که بدن را از لحاظ ایمنی و انرژی تخلیه می‌کند و به بازیکنان ضرر می‌رساند. چنین مواردی وقتی برای 3 سال متوالی تکرار می‌شود بدون شکل اثر گذار خواهد بود.

وی در مورد اینکه سوای مسائل این چنینی چقدر برانکو و تصمیماتش را در نتایج اخیر پرسپولیس مقصر می‌داند عنوان کرد: هیچ وقت مربی بدون اشتباه نیست ولی باید این را بسنجیم که دستاورد برانکو در طول دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس چه بوده است و وضعیت کنونی این تیم هم به خاطر همین عملکرد بوده. روزی که برانکو با پرسپولیس قرارداد بست در قرارداش عنوان شده بود که باید از سقوط این تیم به دسته پایین تر جلوگیری کند ولی حالا به شرایطی رسیده که مدعی اصلی قهرمانی در لیگ و جام حذفی است و با این حال به خاطر حذف از آسیا در یک گروه سخت شماتت می‌شود. این تیمی است که برانکو ساخته و در همین شرایط هم با اختلاف خوب در صدر جدول لیگ برتر است و هرکدام از 2 جام باقی مانده را کسب کند عملکردش مثبت بوده است.

افاضلی در مورد افت روحی و انگیزشی خود برانکو در ماه‌های اخیر و تاثیر مسائل مالی روی او هم گفت: یک مربی در سطح حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد این مسائل روی انگیزه‌اش تاثیر بگذارد. ممکن است دلخور شود و حتی تیم را رها کند و برود ولی اینکه از کارش کم بگذارد را نمی‌پذیرم و تاثیر مسائل مالی را روی برانکو تنها منجر به دلخور شدنش می‌دانم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به خریدهای پرسپولیس و اینکه بعد از باز شدن پنجره نتوانستند اوضاع این تیم را بهتر کنند خاطرنشان کرد: بازیکنان خریداری شده پرسپولیس بازیکنان شناخته‌ شده و کارآمدی هستند و ایرادی در خریدهای پرسپولیس نمی‌بینم. مشکل اصلی همان مسائل خستگی و افت روحی تیم است و بازیکنان جدید هم برای آداپته شدن با شرایط نیاز به زمان دارند.

وی در مورد اینکه جدایی منشا و آمدن بودیمیر از نظر خیلی‌ها اشتباه برانکو بوده گفت: منشا هیچ وقت نتوانسته باری از روی دوش پرسپولیس بردارد و دیدید که در استقلال هم موفق نشد کار خاصی انجام دهد و عملکرد او در استقلال نشان داد تصمیم برانکو برای کنار گذاشتن او درست بوده است. در مورد بودیمیر هم باید بگویم بازیکن با کیفیتی است. پروسه انتقال یک بازیکن از یک لیگ به لیگ دیگر همیشه نیازمند زمان است و اینه در نهایت ممکن است موفقیت آمیز باشد و ممکن است نباشد. برای مثال ایموبیله را می‌گویم که در لیگ ایتالیا آقای گل شد و به دورتمند رفت ولی در این تیم عملکرد ضعیفی داشت و مجدداً به لیگ ایتالیا برگشت و بازهم آقای گل شد. اینکه بازیکنی نتواند با شرایط فوتبالی یک کشور خودش را وفق دهد نشان از بد بودن او نیست.

افاضلی در مورد اینکه چرا پرسپولیس نیمکت خوبی ندارد که مثل ذوب آهن بتواند به نفرات اصلی استراحت دهد هم گفت: سازماندهی ذوب آهن برای فصل جاری بوده و این تیم اگر بتواند 3-4 سال در بازی‌های فشرد و لیگ قهرمانان حضور داشته باشد می‌توان متوجه شد چقدر این شرایط را ایجاد کرده است. آنها ابتدای فصل را از دست دادند و به کلی از کورس خارج شدند. ضمن اینکه پنجره پرسپولیس بسته بوده و از این نظر محدودیت داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: