کد خبر: ۸۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
تعداد بازدید: ۱۷۷
غلامحسین اسماعیلی در دومین نشست خبری خبری خود با خبرنگاران با بیان دو نکته حقوقی در رابطه با ماه رمضان گفت: توصیه اول این است که حرمت ماه رمضان را نگه داریم به ویژه کسانی که به هر دلیل از روزه گرفتن معذور هستند، احترام این ماه و روزه داران را نگه دارند.
سخنگوی قوه قضاییه: تظاهر به روزه خواری، انجام فعل حرام است؛ پلیس در این زمینه، باید به وظیفه خود عمل کند / عدم رعایت حجاب در فضاهای عمومی جرم است

به گزارش خبرداغ به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی در دومین نشست خبری خبری خود با خبرنگاران با بیان دو نکته حقوقی در رابطه با ماه رمضان گفت: توصیه اول این است که حرمت ماه رمضان را نگه داریم به ویژه کسانی که به هر دلیل از روزه گرفتن معذور هستند، احترام این ماه و روزه داران را نگه دارند.

وی افزود: واحدهای صنفی نسبت به رعایت شأن این ماه و عدم ارایه مواد خوراکی در ساعت های قبل از افطار رعایت کنند. همه بدانند تظاهر به روزه خواری تظاهر به امر حرام است و در قانون مجازات اسلامی، جرم شناخته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: توصیه دوم به بانوان برای رعایت حجاب شرعی در اماکن و معابر عمومی است. در این حوزه به موجب تبصره ماده۶۳۸عدم رعایت حجاب شرعی در اماکن عمومی جرم شناخته شده است.

اسماعیلی در رابطه با رعایت حقوق شهروندی گفت: در فروردین ۸۳؛ بخشنامه ای ابلاغ شد که پس از مدت زمانی به مجلس رفت. بدون هیاهو و جنجال مسولیت قانونی از سوی قوه قضاییه اجرا شده است. به طوری که از سوی هیات نظارت بر حقوق شهروندی، بازرسی های متعددی از زندان ها، بازداشتگاه ها ، کلانتری ها انجام شده است‌. در این رابطه فقط با ۱۰ مورد نقض حقوق شهروندی ، ۳۹ مورد تردید در نقض حقوق شهروندی منعکس شده است و ۱۶۸ مورد از کسانی که عهده دار مسئولیت بودند تکریم شدند.

وی ادامه داد: اولین جلسه نظارت بر حقوق شهروندی امروز با مسئولیت رییس قوه قضاییه برگزار می شود.

سخنگوی قوه قضاییه به گرانی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: همواره در ماه رمضان انتظار مومنین و روزه داران ثبات در قیمت کالاها بوده است. روز گذشته در جلسه مسولان نکاتی در این رابطه اعلام شد.

وی با بیان اینکه کنترل قیمت ها بر عهده دولت است، گفت: وظیفه تامین ارزاق عمومی و قیمت گذاری این کالاها و نظارت بر اجرای قمیت ها ی مصوب و برخورد با گرانفروشان بر عهده دولت است؛ اگر امروز صحبت از کوپنی شدن می شود، بهتر است به جای کوپنی شدن، نظارت دقیق بر قیمت گذاری کالاها انجام شود قوه قضاییه در صورت نیاز پشتیبانی از سوی هر واحد دولتی ، آمادگی همراهی دارد. همانطور که چندی پیش دادستانی در رابطه با قضیه گوشت یاری رسان دولت بود و اگر دولت کم کاری کرد باید در برابر مردم پاسخگو باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: