کد خبر: ۸۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۲۲۰
با تصویب نمایندگان؛
نمایندگان مجلس وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی را مشخص کردند.
وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی مشخص شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره برداران بناهای تاریخی- فرهنگی با ماده ۲ این طرح با ۱۶۲ رأی موافق، ۹ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۲ این طرح؛ به منظور حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی، سازمان مکلف است:

الف- با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تکمیل، تعیین و ابلاغ محدوده بافت تاریخی- فرهنگی کلیه شهرها و روستاهای تاریخی اقدام کند.

ب- با همکاری وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت حداکثر دو سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه چارچوب طرح های ویژه حفاظت و احیای بافت های تاریخی- فرهنگی (از جمله تعیین حرایم) با رویکرد صیانت از ارزش های تاریخی – فرهنگی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان این محدوده ها اقدام کند.

پ- ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون، دستورالعمل های موردنیاز برای مدیریت بهره برداری، نگهداری و پشتیبانی بناها، اماکن و بافت های تاریخی- فرهنگی با اولویت واگذاری فعالیت ها به بخش غیردولتی را تهیه و ابلاغ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: