کد خبر: ۸۱۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۸۷
رئیس شورای ریاست دولت وفاق ملی لیبی از کشورهای حامی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده بازنشسته ارتش که اخیرا به طرابلس پایتخت لیبی حمله کرد، خواست در مواضع خود تجدید نظر کنند.
رئیس دولت لیبی: عربستان و متحدانش از حفتر حمایت نکنندرئیس شورای ریاست دولت وفاق ملی لیبی از کشورهای حامی ژنرال خلیفه حفتر فرمانده بازنشسته ارتش که اخیرا به طرابلس پایتخت لیبی حمله کرد، خواست در مواضع خود تجدید نظر کنند.
به گزارش خبرداغ  به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فایز السراج در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در واکنش به استقبال مصر و عربستان از ژنرال حفتر و حمایت امارات از وی گفت: از این کشورها که همچنان از حفتر حمایت می کنند، می خواهم با تجدید نظر در مواضع خود، روی ملت لیبی حساب بازکنند نه روی یک فرد، زیرا شرط بندی روی فرد اقدامی زیانبار و نتایج آن برای همه مشخص است.
وی افزود: روابط ما با این کشورها خوب است و همچنان خواستار بازگشت آنها به روال عادی هستیم چرا که متاسفانه برخی از کشورها به طور غیرمنطقی از یک طرف علیه طرف دیگر حمایت می کنند.
رئیس دولت وفاق لیبی حمله نیروهای حفتر به پایتخت را به شدت محکوم و آن را همچون خنجری از پشت توصیف کرد.
وی هر گونه آتش بس را پیش از خروج نیروهای ژنرال حفتر از اطراف طرابلس نیز مردود دانست.
لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، بار دیگر متشنج است.
این کشور از زمان اقدام نظامی تحت حمایت 'ناتو' برای سرنگونی 'معمر قذافی' رئیس جمهوری مخلوع این کشور در سال 2011 صحنه آشوب و نآارامی بوده است.
ناآرامی ها در لیبی به ایجاد مجموعه ای از شبه نظامیانی منجر شده که به دنبال کنترل بر این کشور هستند.
ژنرال حفتر حامی یک دولت رقیب در شرق لیبی است که از به رسمیت شناختن دولت وفاق ملی به ریاست السراج مورد حمایت جامعه بین الملل خودداری می کند.
پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یک دولت موازی در شهر 'طبرق' در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست 'عقیله صالح' و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.
کشورهای عربستان، امارات، مصر از حامیان ژنرال حفتر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: