کد خبر: ۸۱۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۴
ققط هزار هکتار باغ در شیراز باقی مانده است.
از بین رفتن ۷۰ درصد از باغ‌های شیرازبه گزارش خبرداغ ،  رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گفت: در گذشته شیراز ۳ هزار هکتار باغ داشت که امروز با کاهش هفتاد درصدی به هزار هکتار رسیده است.

مقیمی با بیان این که این فاجعه زیست محیطی است افزود: بخشی از آن در دو دهه گذشته به دست بعضی از متولیان شهری و بخشی از آن به دلیل مدیریت غیر علمی رخ داده است.

وی با اشاره به نقش باغ‌های قصر دشت در تنظیم هوای شیراز گفت: با این وضع موجود تا ٣٠ سال آینده نشانی از باغ در شیراز نخواهند ماند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نیاز به بازنگری جدی، فوری و کارشناسی طرح‌های حاکم بر باغ‌های شیراز به ویژه باغ‌های قصر دشت احساس می‌شود.

مقیمی با بیان این که طرح ساماندهی باغ‌های قصر دشت از سال ۱۳۷۰ کلید خورد افزود: متاسفانه تا امروز شاهد ساخت ساختمان و تشکیلاتی برای تخریب باغ‌ها هستیم.

وی گفت: باید تعاونی باغداران شیراز با حضور ذی نفعان و مالکان حقیقی باغ‌ها با نظارت عالیه شهرداری ایجاد شود تا شاهد رونق دوباره باغات شیراز باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به نحوه استخدام در شهرداری شیراز گلایه کرد و گفت: در زمان تصدی شهردار شیراز توسط اسکندرپور تعدادی استخدام‌های جدید بدون مجوز شورا و برگزاری آزمون انجام شده است که با مدارک تحصیلی پایین، در سطح مدیریت در حال فعالیت هستند.

مقیمی گفت: شهردار تا یک هفته آینده باید استعلام استخدام‌های انجام و به همراه مدارک تحصیلی و فعالیت آن‌ها به شورا ارائه شود.

 صداوسیما

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: