کد خبر: ۸۱۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادهایی در حوزه مسکن و معیشت کارگران در هیات دولت مطرح کردند که اکنون در دست بررسی است، برای تقویت قدرت خرید کارگران معتقدم که باید تعاونی‌های کارگری از جمله تعاونی امکان برای تامین نیازهای اساسی بازنشستگان تامین اجتماعی و حتی صندوق کشوری حمایت شود.
تعاونی‌های کارگری برای تامین نیازهای اساسی بازنشستگان تقویت شوند/ موضوع مستمری بازنشستگان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار با گرامیداشت یاد مرحوم نوربخش رئیس فقید سازمان تامین اجتماعی به ذکر نکاتی پیرامون خصوصیات شخصی وی پرداخت و گفت: با توجه به تبحری که زنده‌یاد نوربخش در پزشکی داشتند حتی کسانی که از لحاظ سیاسی با وی دیدگاه مشترک نداشتند برای درمان به ایشان مراجعه می‌کردند. او انتخاب کرد که در سازمان کار کند و این انتخاب را به خاطر عشق و علاقه برای خدمت در این مسئولیت خطیر انجام داد. من از خداوند می‌خواهم این روحیه را به همه مدیران اعطا کند. مرحوم نوربخش توجه ویژه‌ای به معمرین و پیشکسوتان تامین اجتماعی داشتند.

وزیر رفاه در ادامه اظهار داشت: اگر بازنشستگان و پیشکسوتان جوانان را در شرایط خوب ببینند، می‌توانند آینده روشنی هم برای سال‌های پیش روی خود متصور شوند در غیر این صورت آنها با شرایط ناامیدکننده‌ای  مواجه خواهند بود.

شریعتمداری تاکید کرد: من و همکارانم در وزارتخانه وظیفه خود می‌دانیم که حداقل رضایت‌ها را برای کارگران و بازنشستگان فراهم آوریم برای مثال در زمان تصمیم‌گیری برای دستمزد امسال ما با روند لجام‌گسیختگی رشد قیمت‌ها مواجه بودیم. در مقابل رقم بالای پیشنهادی که برای دستمزد ارائه شده بود ما با این مساله مواجه بودیم که کارفرمایان به خاطر مشکلات بسیار زیادی که وجود داشت، با آن رقم مخالفت می‌کردند ما در آخرین جلسه جدا از زمان نماز و شام از ۴ عصر تا ۵ صبح در جلسه مذاکرات بودیم تا به رشد ۳۶.۵ درصدی دست یافتیم که این توافق بی‌سابقه بود.

وی تاکید کرد: من خودم از رقم فعلی نمی‌توانم اظهار رضایت کامل کنم چراکه فاصله بین رقم دستمزد و سبد معیشت همچنان زیاد است، در واقع این چیزی نیست که یک طرفه فقط کارگران به آن اشاره کرده باشند بلکه این فاصله مورد تایید تمام شرکای اجتماعی است.

شریعتمداری گفت: بعد از رسیدن به رشد ۳۶.۵ درصدی من نگران بودم که ممکن است این مبلغ مورد تایید دیگر همکاران‌مان در دولت و یا نهادهای دیگر قرار نگیرد اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری روی مساله معیشت دست گذاشتند، این موضوع مورد مقبولیت قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به دیگر چالش‌های پیش روی معیشت کارگران اشاره کرد و گفت: مساله مسکن و مشکلات دیگر کارگران از سوی مقام معظم رهبری در دیدارشان با ما مطرح شد. من به خودم اجازه دادم که در راستای حفظ نظام و صیانت از خون شهدا مطالبات کارگران را مطرح کنم. این مسائل و مشکلات ایجاب می‌کند که احتیاط را کنار بگذارند و آنها را آشکارا طرح نمایند و با رییس‌جمهور و مقام معظم رهبری بی‌پرده سخن بگویند.

وی به رویکرد رئیس‌جمهور در خصوص مسائل کارگری اشاره کرد و گفت: من مساله سهیم کردن کارگران در سود واحدهای تولیدی را مطرح کردم که نه تنها مورد تایید ریاست جمهوری قرار گرفت بلکه وی حتی این مساله را مطرح کرد که کارگران شرکت‌هایی که کالاهایی صادراتی دارند می‌بایست در سود صادرات سهیم شوند.

شریعتمداری خاطرنشان ساخت: پیشنهادهایی در حوزه مسکن و معیشت کارگران در هیات دولت مطرح کردند که اکنون در دست بررسی است، برای تقویت قدرت خرید کارگران معتقدم که باید تعاونی‌های کارگری از جمله تعاونی امکان برای تامین نیازهای اساسی بازنشستگان تامین اجتماعی و حتی صندوق کشوری حمایت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد: موضوع مستمری بازنشستگان مورد پیگیری جدی ما است ما بر این باوریم که سازمان تامین اجتماعی هم مصوبه مربوط به مستمری بازنشستگان را می‌بایست به سرعت اجرا کند. ما آنچه را که در توانمان داریم درخدمت شما عزیزان خواهیم گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
در حالی که مرکز آمار کشور تورم را 47 درصد اعلام کرده مسئولان امر درخصوص اضافه کردن 13 درصد حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مردد و بی‌انگیزه هستند! مشکل این است که دولتمردان ما درد مردم را متوجه نیستند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: