کد خبر: ۸۱۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید: ۱۵۲
رئیس مجلس گفت:داشتن یک دیوان عدالت اسلامی برای کشورهای اسلامی می‌تواند به تجارت و تعاملات این کشورها کمک کند. گاه ایده‌های خوب وجود دارند اما راه وصول آن ایده مهم‌تر است که چگونه می‌توان این ایده‌ها را به کرسی نشاند.
علی لاریجانی: داشتن یک دیوان عدالت می‌تواند به تجارت و تعاملات کشورهای اسلامی کمک کند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی لاریجانی صبح امروز در همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ گفت: بحث آینده‌نگری از مقولات سخت است و معمولا برای آینده‌نگری‌ها پیش فرض‌هایی را در نظر می‌گیرند. برخی از فیلسوفان مدرن و برخی با فیلسوفان پست مدرن و برخی هم با نگاه هگلی این پیش‌فرض‌ها را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سنت اسلامی هم این موضوع وجود دارد. ما در قرآن هم مساله سنت‌های الهی را می‌بینیم. بین متفکران اسلامی این موضوع وجود دارد.

رئیس مجلس گفت: حکمرانان به کارهای ساده‌تر تمایل دارند و این غفران را به وجود می‌آورد. عدم توجه به آینده در بین رهبران دنیا را حتی هم اکنون می‌توان دید. بنابراین کار این موسسه مهم است.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام مه در برگزاری این همایش مشارکت داشته است، گفت: به دست آوردهایی رسیده‌اند که کوچک است اما می‌توان به آینده توجه کرد و همین گام‌های کوچک می‌تواند موثر باشد.

رئیس قوه قانون‌گذاری گفت: یکی از دستاوردهای مؤسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام درباره لزوم توجه به گردشگری بود که می‌تواند از چند بعد مورد توجه قرار بگیرد. گرچه این مهم می‌تواند یک گام کوچک باشد اما با یک نگاه وسیع‌تر می‌توان به آن نگاه کرد.

لاریجانی گفت: داشتن یک دیوان عدالت اسلامی برای کشورهای اسلامی می‌تواند به تجارت و تعاملات این کشورها کمک کند. گاه ایده‌های خوب وجود دارند اما راه وصول آن ایده مهم‌تر است که چگونه می‌توان این ایده‌ها را به کرسی نشاند. این ایده‌های خوب را رها نکنید. توصیه من این است روی راه‌های وصول ایده‌ها کار کنیم.

وی با اشاره به موضوع همبستگی در جهان اسلام خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان روی این بحث دغدغه داشتند. شاید یکی از دل مشغولی‌های امام استفاده از ظرفیت جهان اسلام بود و این موضوع در قانون اساسی هم نمود پیدا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۰۹:۳۷
اعدام ۳۷ فرد درریاض اجرای، قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی و اروپایی بوده است.
عربستان با حمایت مدعیان حقوق بشر دست از جنایت‌هایش نمی‌کشد.
عربستان سعودی باید رعایت حقوق بشر را از سگ وحشی کره شمالی یاد و درس بگیرد!
سگ وحشی کره شمالی با شرف تر ازاین سران حیوان وحشی عربستان سعودی هستن.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: