کد خبر: ۸۱۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۲۶
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سخنان ظریف به المانیتور گفت: «ما از اظهارنظرهای اخیر ظریف در جلسه یک سازمان غیردولتی در نیویورک در خصوص آمریکایی‌هایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، اطلاع داریم.» وی در ادامه گفت: «متوجه اشاره او به حل و فصل بشردوستانه آن پرونده‌ها که ما بارها خواستار آن شده‌ایم هستیم. رژیم ایران می‌تواند جدیت خود در خصوص مسائل کنسولی را با آزاد کردن فوری اشخاص بی‌گناه آمریکایی نشان دهد. این مسائل کنسولی، آن عده از ایرانی‌هایی که به دلیل نقض کیفری قوانین تحریمی آمریکا بازداشت یا محکوم شده‌اند را نیز شامل می‌شود.»
واکنش آمریکا به سخنان ظریف درباره تبادل زندانیان : ایران می‌تواند جدیت خود در خصوص مسائل کنسولی را با آزاد کردن فوری اشخاص بی‌گناه آمریکایی نشان دهدسخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در خصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا واکنش نشان داد. 

به گزارش خبرداغ ، وزیر خارجه ایران چهارشنبه در نشست «انجمن آسیا» در نیویورک پیشنهاد کرد که آمریکا و ایران شهروندانی از هر دو طرف را که زندانی هستند با یکدیگر مبادله کنند. او گفت که 6 ماه پیش این پیشنهاد را به دولت آمریکا داده اما هنوز پاسخی از طرف آن دریافت نکرده است. 

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سخنان ظریف به المانیتور گفت: «ما از اظهارنظرهای اخیر ظریف در جلسه یک سازمان غیردولتی در نیویورک در خصوص آمریکایی‌هایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، اطلاع داریم.»

وی در ادامه گفت: «متوجه اشاره او به حل و فصل بشردوستانه آن پرونده‌ها که ما بارها خواستار آن شده‌ایم هستیم. رژیم ایران می‌تواند جدیت خود در خصوص مسائل کنسولی را با آزاد کردن فوری اشخاص بی‌گناه آمریکایی نشان دهد. این مسائل کنسولی، آن عده از ایرانی‌هایی که به دلیل نقض کیفری قوانین تحریمی آمریکا بازداشت یا محکوم شده‌اند را نیز شامل می‌شود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود تأکید کرد: «ما از ایران می‌خواهیم همه اشخاص آمریکایی که به طرز غیرمنصفانه بازداشت یا مفقود شده‌اند از جمله ژیو وانگ، رابرت لوینسون، سیامک نمازی، نزار زاکا و دیگران را آزاد کنند.»


انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
تاريخ خبر: پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398- 19 شعبان 1440ـ 25 آوریل 2019

سازمان ملل: حملات و محاصره ائتلاف سعودي جان 250 هزار يمني را گرفته است

سخنگوي «آنتونيو گوترش»، دبير کل سازمان ملل در سخناني اظهار داشت: بر اساس گزارش برنامه عمران سازمان ملل متحد، شمار جانباختگان جنگ يمن تاکنون به حدود 250 هزار نفر
رسيده است.
«استفان دوجاريک» در گفتگو با خبرنگاران بدون ذکر شمار زخمي هاي جنگ يمن گفت:جانباختگان يمن علاوه بر افرادي که در نتيجه خشونت ها و حملات مستقيم ائتلاف عربستان کشته شده اند، کساني را نيز شامل مي شود که در نتيجه کمبود مراقبت هاي بهداشتي ، کمبود آب و سوء‌تغذيه، جان خود را از دست داده اند.
وي افزود: ارتباطات ما با طرف هاي درگير در يمن و کشورهاي تأثير گذار در اين کشور جريان دارد تا اين گروه ها به ميز مذاکرات برگردند و آتش بس در الحديده (غرب يمن) اجرا شود. دوجاريک ادامه داد: اين گزارش بين المللي نشان مي دهد که يمن از آغاز جنگ در سال 2015 ميلادي، به ميزان 20 سال به لحاظ توسعه انساني عقبگرد کرده است.



تاريخ خبر: پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398- 19 شعبان 1440ـ 25 آوریل 2019



رژيم سعودي 37 مخالف عربستاني از جمله 32‌ شيعه را گردن زد

رژیم سعودی بار دیگر در سایه حمایت دولت های غربی و بی تفاوتی نهادها و سازمان های بین المللی دست به جنایتی تازه زد و 37 معترض و مخالف عربستانی از جمله 32 شیعه این کشور را در کمتر از ساعتی گردن زد و بار دیگر قوانین حقوق بشر بین‌المللی را مغلوب خوی ددمنشانه ، بادیه نشینی و سبعیت سعودی کرد.
وزارت کشور عربستان سعودی در همین رابطه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که حکم اعدام ۳۷متهم به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی(‌!‌) را اجرایی کرده است . فعالان شبکه‌های اجتماعی و کاربران اینترنتی عربستان سعودی گفتند که ۳۲تن از اعدام‌شدگان، از شیعیان منطقه «قطیف» و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند. رژیم سعودی در ادامه تلاش برای فرافکنی ادعا کرد که این شهروندان به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی اعدام شدند.وزارت کشور عربستان افزود: این اعدام‌ها در مناطق ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، القصیم، عسیر و منطقه الشرقیه صورت گرفته است.
همزمان با این اقدام، شهر شیعه نشین «قطیف» شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی سعودی بود‌. روزنامه نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشت‌: حضور این حجم وسیع از نیروهای امنیتی از ترس بروز ناآرامی‌ها و اعتراضات شیعیان در شهر «قطیف» صورت گرفت.
واکنش‌ها
اعدام 37 شهروند مخالف عربستانی از جمله 32 شیعه این کشور توسط رژیم سعودی واکنش برخی مقامات کشورها و نهادهای بین‌المللی را در پی داشت. دکتر ظریف، وزیر خارجه کشورمان اولین واکنش را به این جنایت تازه رژیم سعودی نشان داد.
«محمد جواد ظریف» در توئیتر نوشت: دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از چشم بستن به اقدام رژیم سعودی در قطع عضو «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، این بار هم اعتراضی به اعدام این ۳۷نفر نکرده است. وزیر خارجه کشورمان از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «بن‌سلمان»، ولیعهد سعودی، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی» و «بنیامین نتانیاهو» (که به «بی‌بی» هم معروف است) به جهت آنکه حرف اول نامی که به آن مشهورند (نام یا نام خانوادگی آنها) با حرف B آغاز می‌شود به عنوان اعضای «تیم B»‌ یاد کرده و نوشت: دولت ترامپ به آنها برای ارتکاب هر جنایتی مصونیت داده است. وی در این توییت آورده است: بعد از چشم بستن به روی مثله کردن یک روزنامه‌نگار منتقد سعودی حالا که عربستان سعودی سر ۳۷نفر را در یک روز از تن جدا می‌کند و حتی یک نفر را دو روز بعد از عید پاک به صلیب می‌کشد ، کوچکترین صدایی از دولت ترامپ شنیده نمی‌شود. عضویت در "تیم B " - بولتون، بن‌سلمان، بن‌زاید و بی‌بی‌- باعث مصونیت در برابر ارتکاب به هر جنایتی می شود.»
اتحادیه اروپا نیز طی بیانیه‌ای اقدام عربستان در اعدام همزمان 37 نفر در این کشور را محکوم و اعلام کرد : این اقدام بزرگترین عملیات اعدام طی یک روز در عربستان سعودی از سال 2016 بوده است.در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این اقدام وجود رویکرد منفی در این کشور را نشان می‌دهد و به صورت فاحشی با جنبش لغو مجازات اعدام در تمامی جهان در تناقض قرار دارد.
عفو بین‌الملل نیز اعلام کرد که اجرای حکم اعدام‌ در عربستان ، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.عفو بین‌الملل افزود: اجرای حکم اعدام ‌جمعی در عربستان نشان دهنده این است که زندگی انسان‌ها برای مقامات سعودی هیچ ارزشی ندارد و آن‌ها از مجازات اعدام به عنوان ابزاری سیاسی برای سرکوب کردن مخالفان و اقلیت شیعه استفاده می‌کنند. مقامات سازمان دید‌بان حقوق بشر نیز که پرونده عربستان سعودی را دنبال می‌کنند، گفتند: احکام صادر شده برای این افراد صرفا بر اساس اعترافاتی بوده که این زندانیان بعدا صحت آن‌ها را رد کرده و گفته‌اند که تحت شکنجه مجبور به چنین اعترافاتی شده‌اند.آنها ‌افزودند: اصولا از آنجا که هیچ‌یک از این افراد در دوره تحقیقات وکیل نداشته‌اند، تمامی این پرونده‌ها ناعادلانه بوده است. کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز اعدام ‌جمعی در عربستان را محکوم کرد . «میشله باچلت» در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از روند دادرسی به پرونده این افراد و گزارش‌های منتشر شده مبنی بر شکنجه متهمین برای گرفتن اقرار اجباری، از مقام‌های سعودی خواست تا ضمن تجدید نظر در قوانین مربوط به ضدتروریسم، از اعدام افراد بیشتر از جمله سه فرد دیگری که قرار است به زودی اعدام شوند، خودداری کند. «علی الدبیسی» رئیس سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر نیز در واکنش به اعدام 37 نفر در عربستان گفت : این اقدامات نشان داد که دولت ریاض نمی خواهد دست از جنایت های خود بردارد.جریان الوفاء الإسلامی بحرین نیز اعدام 37 شهروند بی گناه عربستانی توسط رژیم آل سعود را محکوم کرد. روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز در گزارشی با اشاره به اعدام 32 نفر از شیعیان در عربستان سعودی نوشت: این افراد مدت‌ها تحت شکنجه بوده‌اند و درباره منصفانه بودن روند دادرسی پرونده آن‌ها تردید جدی وجود دارد. در خبر دیگری، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی تلویحا به نقش «بن سلمان» در قتل
«‌جمال خاشقجی‌» اذعان کرد و گفت: جمع‌بندی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نقش ولیعهد سعودی در قتل «خاشقجی» را رد نمی‌کنم، اما معتقد هستم که تهدید ایران مهمتر است و واشنگتن باید روابط خود با ریاض را حفظ کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: