کد خبر: ۸۱۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۶
هنوز معلوم نیست که آمریکا قادر باشد مشتریان نفت ایران را به قطع خرید از ایران راضی کند. کارشناسان معتقدند که هند پس از برگزاری انتخابات به طور کامل از تحریم‌ها پیروی خواهد کرد. ترکیه و چین اعلام کرده‌اند که از دیکته شدن اینکه از چه کشوری باید نفت بخرند، راضی نیستند. هر دو کشور درگیر اختلافات پیچیده‌ای با آمریکا هستند که نفت ایران می‌تواند در آنها به عنوان یک اهرم امتیازگیری مورد استفاده قرار بگیرد.
گاردین: ایرانی ها باهوش هستند و می دانند هدف دولت ترامپ مجبور کردن تهران به خروج از برجام است / مسئول سابق برجام در وزارت خارجه آمریکا: چین این قدرت را دارد که از پیوستن به تحریم نفتی ایران خودداری کندجولیان بورگر در گاردین نوشت: آمریکا اعلام کرد که معافیت خرید نفت از ایران را تمدید نخواهد کرد. پومپیو وزیر امورخارجه آمریکا گفت دیگر معافیتی برای خرید ایران به کشورها نمی‌دهیم. ما می‌خواهیم فروش نفت ایران را به صفر برسانیم. ما به تداوم تحریم‌ها و نظارت بر پیروی از آنها ادامه خواهیم داد. هر کشور یا نهادی که با ایران معامله می‌کند باید احتیاط کند چراکه روی لبه تیغ قدم برخواهد داشت. مخاطرات این کار ارزش منفعتش را نخواهد داشت.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: پومپیو و مقامات از اظهارنظر درباره اینکه در صورت تداوم خرید نفت از ایران، این تحریم‌ها از سوم می، اجرایی خواهند شد یا نه خودداری کردند. دونالد ترامپ در می ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تهدید کرد که هرکسی که با ایران تجارت کند را تحت تحریم قرار خواهد داد.

مقامات دولت ترامپ اعلام کردند معافیت هایی که به هشت کشور برای خرید نفت ایران اعطا شده با انگیزه ممانعت از جهش بهای نفت در بازار اتخاذ شده بودند و اکنون با افزایش عرضه، دیگر نیازی به تمدید آنها نیست. اما پس از اعلام این خبر قیمت نفت به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید.

سوزان دیمجیو، از اعضای ارشد بنیاد کارنگی می‌گوید ترامپ با خروج از برجام، آمریکا را وارد دوره‌ای از انزوای بین‌المللی کرد و اکنون با گذشت یک سال با وجود عدم نتیجه‌گیری بر شدت اقدامات خود افزوده است.

پومپئو گفت که هدف از تحریم‌ها متقاعد کردن ایران به رفتار مانند یک کشور عادی بود. سال گذشته او ۱۲ شرط را برای لغو تحریم‌های ایران مقرر کرد که شامل پایان دادن به غنی‌سازی اورانیوم، قطع حمایت از حزب‌الله و حماس، جهاد اسلامی و حوثی ها در یمن و عقب‌نشینی از سوریه بود.

منتقدان می‌گویند تحریم‌ها با هدف ترغیب ایران به خروج از برجام و پایان دادن به انزوای آمریکا در این موضوع برقرار شدند. توافقی که در ازای محدودیت‌هایی برای برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را لغو کرد. اما اتحادیه اروپا و اغلب متحدان آمریکا همچنان به حمایت از برجام ادامه می‌دهند.

دیمجیو می‌گوید آشکار است که هدف دولت ترامپ همین است اما ایرانی‌ها به اندازه کافی باهوش هستند که این را بدانند و در این مرحله از انجام اقداماتی که به ضرر خودشان تمام خواهد شد، خودداری خواهند کرد.

هنوز معلوم نیست که آمریکا قادر باشد مشتریان نفت ایران را به قطع خرید از ایران راضی کند. کارشناسان معتقدند که هند پس از برگزاری انتخابات به طور کامل از تحریم‌ها پیروی خواهد کرد. ترکیه و چین اعلام کرده‌اند که از دیکته شدن اینکه از چه کشوری باید نفت بخرند، راضی نیستند. هر دو کشور درگیر اختلافات پیچیده‌ای با آمریکا هستند که نفت ایران می‌تواند در آنها به عنوان یک اهرم امتیازگیری مورد استفاده قرار بگیرد.

ژارت بلانک، هماهنگ کننده سابق وزارت امورخارجه آمریکا برای اجرام برجام می‌گوید چین قدرت این را دارد که در صورت تمایل از پایبندی به تحریم‌ها خودداری کند. اگر آنها بخواهند به خرید نفت از ایران ادامه بدهند می‌توانند مسیرهایی برای آن تأسیس کنند که تحریم‌های آمریکا تاثیری بر آنها نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
سازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.

شورای امنیت سازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.

شورای حقوق بشرسازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.


جنگ یمن تا الان چند هزار کشته داشته است؟

4 ارديبهشت 1398 ساعت 8:17

یک مقام بلند پایه سازمان ملل متحد گفت: بر اساس گزارش برنامه عمران ملل متحد، شمار جانباختگان جنگ یمن تاکنون به حدود 250 هزار نفر رسیده است.

به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، «استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» این سخنان را بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرده است.

دوجاریک بدون ذکر شمارش از تعداد زخمی های جنگ یمن، افزود: جانباختگان یمن، علاوه بر افرادی که در نتیجه خشونت ها کشته شده اند، کسانی را شامل می شود که در نتیجه کمبود مراقبت های بهداشتی و کمبود آب، جان خود را از دست داده اند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ارتباطات ما با طرف های درگیر در یمن و کشورهای تأثیر گذار در این کشور جریان دارد تا این گروه ها به میز مذاکرات برگردند و آتش بس در الحدیده (غرب یمن) اجرا شود.

دوجاریک افزود: این گزارش بین المللی نشان می دهد که یمن از آغاز جنگ در سال 2015 میلادی، به میزان 20 سال به لحاظ توسعه انسانی عقبگرد کرده است.این گزارش بر پایه مطالعه یک تیم از محققان دانشگاه دنور آمریکا تهیه شده که پیامدهای جنگ در یمن مسیر دستیابی کشورها به اولویت های توسعه را تحت الشعاع قرار داده است و توسط کشورها در برنامه 2030 تصویب شد.

این پژوهش، سه سناریو احتمالی برای پایان جنگ در یمن در سال های 2019، 2022 و 2030 میلادی را با سناریو چهارم مقایسه کرد که این فرضیه را مطرح می کند که این جنگ پس از سال 2014 دیگر حل نمی شود.

بر اساس این گزارش، در صورت پایان یافتن جنگ در سال 2019، خسارت های اقتصادی یمن به حدود 88 میلیارد و 800 میلیون دلار خواهد رسید و در صورتی که این خشونت ها در سال 2022 پایان پذیرد، یمن 26 سال به لحاظ توسعه انسانی به عقب بر می گردد.

این گزارش می افزاید: در صورتی که جنگ یمن تا 2030 تمام نشود، 71 درصد یمنی ها در زیر خط فقر مطلق زندگی خواهند کرد؛ 84 درصد آنان از سوء تغذیه رنج می برند و خسارت های اقتصادی این کشور، حدود 658 میلیارد دلار برآورد می شود.

براساس این گزارش، جنگ یمن در بلند مدت، عواقب منفی گسترده ای خواهد داشت که از زمان جنگ سرد، بیشترین آثار تخریبی را برجای گذاشته است.جنبش انصارالله یمن و دولت مستعفی یمن 13 دسامبر 2018 (22آذرماه 97) پس از یک هفته مذاکره در استکهلم سوئد به توافق رسیدند.

تبادل اسیران، توقف حملات و درگیری‌های دوجانبه، اداره بندر الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعا ازجمله موضوعات مورد مذاکره و توافق میان طرف‌های یمنی بود.
موضوع تبادل اسیران که حدود 15 هزار نفر برآورد می شوند، از جمله دیگر بندهای این توافق بود.

اجرای این توافق نامه با توجه به اختلاف نظر گروه ها درگیر در تفسیر برخی از بندهای آن با موانعی روبروست، افزون بر این که دو گروه درگیر یکدیگر را متهم می کنند که با مانع تراشی، از اجرای این توافق جلوگیری می کند.


سازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.

شورای امنیت سازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.

شورای حقوق بشرسازمان ملل ازسال 1394 تاکنون شریک جرم جنایات عربستان و متحدانش درجنگ یمن است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: