کد خبر: ۸۰۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۴۲۷
پس از دیدار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با رهبران سعودی، دو کشور بیانیه مشترکی به امضا رساندند که همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز بخشی از آن است.عبدالمهدی در راس هیئتی بلندپایه و برای سفری دو روزه به عربستان سفر کرده است و در این دیدار با ملک سلمان و محمد بن سلمان پادشاه و ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کرد.
عراق و عربستان بر سر همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی به توافق رسیدند

پس از دیدار عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با رهبران سعودی، دو کشور بیانیه مشترکی به امضا رساندند که همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز بخشی از آن است.

به گزارش  خبرداغ به نقل از یورونیوز ، در بخشی از بیانیه مشترک که روز پنجشنبه ۱۸ آوریل منتشر شد آمده است: «بر اساس روابط مستحکم تاریخی میان دو کشور و به منظور ترفیع این روابط و تمایل دو طرف به گسترده‌تر کردن این همکاری‌ها دو کشور توافق کردند تا در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی با یکدیگر همکاری کنند.»

محمد علی حکیم، وزیر خارجه عراق نیز به تلویزیون العربیه گفت که عراق و عربستان در زمینه همکاری در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی با یکدیگر به توافق رسیدند.

همچنین در حاشیه سفر نخست‌وزیر عراق، اولین جلسه کمیته مشترک امور سیاسی، امنیتی و نظامی به ریاست وزرای خارجه سعودی و عراق در ریاض برگزار شد.

نخست وزیر عراق در راس هیئتی بلندپایه و برای سفری دو روزه به عربستان سفر کرده است و در این دیدار با ملک سلمان و محمد بن سلمان پادشاه و ولیعهد سعودی دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: