کد خبر: ۸۰۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۹۸
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ روستای در بخش‌های تابعه این شهرستان از صبح روز یکشنبه تاکنون در محاصر سیلاب قرار دارند و به دلیل قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستا اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی مالی و جانی نیست.
۲۱۱ روستای نیکشهر در محاصر سیلاب قرار دارند / تلفن ۸۰ روستا قطع است

به گزارش خبرداغ ،رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۱ روستای در بخش‌های تابعه این شهرستان از صبح روز یکشنبه تاکنون در محاصر سیلاب قرار دارند و به دلیل قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستا اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی مالی و جانی نیست.

عبدالباسط بلوچزهی یکشنبه شب در گفت وگو با  ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی سبب قطعی ارتباط تلفنی در دهستان‌های چاهان، توتان مهمدان، مهبان و سایر نقاط روستایی شده است.
وی افزود: این ۲۱۱ روستا در چهار بخش بنت، مرکزی، آهوران و لاشار قرار دارند.
رئیس شورای اسلامی نیکشهر تصریح کرد: شهرستان نیکشهر در مجموع ۳۹۵ روستا و حدود ۱۴۱ هزار نفر جمعیت دارد که همه آن‌ها درگیر سیل، بارندگی و طغیان رودخانه‌ها هستند.
وی بیان کرد: پایه‌های پل رودخانه رشکی در محدوده شهر نیکشهر به دلیل سهل انگاری پیمانکار آسیب دیده و هم اینک تردد بر روی آن و همچنین پل رودخانه گُنگ ممنوع و سبب سرگردانی صد‌ها مسافر و خودرو شده است.
وی بیان کرد: بارندگی ۸۶ میلیمتری در روستای هیچان و بارش‌های پراکنده در تمام نقاط شهری و روستایی خسارت‌های زیادی را به واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و به ویژه راه‌ها وارد کرده و نیاز است خسارت‌های آن‌ها بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان نیکشهر از گرفتار شدن سه نفر در محاصره سیلاب محدوده روستای رخشان و کورینگ دهستان چاهان خبر داد و افزود: ستاد مدیریت بحران برای نجات جان این سه نفر تلاش و کوشش نماید.
بلوچزهی با اشاره به آبگرفتگی معابر و خانه‌های مردم نقاط شهری و روستایی خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار است فکری به حال مشکلات و گرفتاری مردم کنند.
وی به تعطیلی مدارس در سطح شهرستان نیکشهر اشاره کرد و افزود: بیشتر مدارس فاقد استحکام و فرسوده هستند و اگر تعطیل نشوند شاهد خسارت‌های جانی به دانش آموزان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بارندگی‌ها و طغیان رودخانه‌ها سبب مسدود شدن مسیر نیکشهر- بنت، چاهان- زرآباد ونیکشهر، نیکشهر- داروکان، هیچان- گوچینک و مناطق گرگان، گو، مکی و هنزم زیردان شده است، خاطرنشان کرد: همه این مسیر‌ها فاقد پل هستند و تا فروکش کردن آب هیچ راه دسترسی برای امدادرسانی به آن‌ها وجود ندارد.
وی گفت: به دلیل ریزش کوه مسیر ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر و چابهار بسته شده است و نیرو‌های راهداری برای بازگشایی مسیر‌ها در حال تلاش هستند.
وی از قطعی تلفن در بیش از ۸۰ روستای نیکشهر خبر داد و افزود: نبود تلفن و مسدود بودن راه‌ها نگرانی‌ها را برای هرگونه احتمال خسارت جانی و مالی بیشتر کرده و امداد هوایی نیز وجود ندارد تا به مناطق کوهستانی و روستایی سرکشی کند.
به گزارش ایرنا، نیکشهر از شمال به شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان‌های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان‌های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با ۳۹۵ روستا، چهار بخش بنت، لاشار، چانف به مرکزیت آهوران و مرکزی بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال ۱۳۹۵، ۱۴۱ هزار و ۸۹۴ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: