کد خبر: ۸۰۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
تعداد بازدید: ۱۶۵
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بدون هیچ تفاوت و به صورت یکسان به مهاجران آسیب‌دیده از سیلاب رسیدگی شده و با برآورد خسارات، کمک‌های ثانوی در نظر گرفته خواهد شد.
بدون هیچ تفاوتی به مهاجران آسیب‌دیده از سیلاب رسیدگی شده است/ با برآورد خسارات، کمک‌های ثانوی در نظر گرفته خواهد شد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مهدی محمودی همزمان با بارندگی‌‌‌های شدید و جاری شدن سیل در ۱۵ استان کشور، از رسیدگی بدون تفاوت و هر گونه تبعیض به مهاجرین خارجی آسیب‌‌‌دیده در این استان‌ها به خصوص استان‌های گلستان، خوزستان، فارس و لرستان خبر داد و گفت که با برآورد حجم خسارت‌های وارده به مهاجران، کمکهای ثانوی در نظر گرفته خواهد شد.
وی ضمن تبریک سال نو به همه مهاجران در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت که پدیده بارندگی با توجه به کمبود آبی که در سال‌های گذشته بوده، یک نعمت الهی است اما در کنار آن، متاسفانه حادثه دلخراش سیل باعث شد که در برخی از استان‌های ما این پدیده بحرانی شود و وضعیت فوق‌‌‌العاده ایجاد شود که مهمترین آن بحث استان‌های گلستان، خوزستان و فارس بوده که از دیروز شاهد این واقعه در استان لرستان نیز هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی، مدیران کل اتباع استانداری‌‌ها در استان‌های مذکور و سایر عزیزانمان پیرامون این موضوع در حالت آماده‌‌باش بوده‌‌اند و به دنبال وقوع این سیل، وزیر کشور و همچنین سایر مسئولان دستگاه‌های امدادی، نیروی انتظامی، سپاه، اورژانس، ستاد مدیریت بحران و همه دستگاه‌ها در کنار مردم حضور داشته و تلاش کرده‌‌‌اند تا میزان خسارت کمتر شود.

محمودی افزود که در همین راستا مقداری اقلام نیازمندی برای کمک‌‌‌رسانی به مهاجران آسیب‌‌دیده به استان‌های گلستان و خوزستان ارسال شده است.
وی اضافه کرد: همه عزیزان افغانستانی و اتباع خارجی که در استان بودند را مثل هموطنان خودمان، مثل ایرانی‌‌ها در یک سطح دیده و همه آنان را پناه و اسکان داده‌‌اند تا اینکه مقداری آلام  مردم حادثه‌‌دیده کمتر شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مورد اقدامات بعدی تصریح کرد که هیاتی را از سازمان‌‌های بین‌‌‌المللی هماهنگ کرده‌‌اند که در چند روز آینده از مناطق آسیب‌‌دیده مهاجرین از سیلاب بازدید کنند تا حجم خسارت‌‌ها برآورد شده و کمک‌های ثانوی را در این زمینه را داشته باشیم.
محمودی با اشاره به جان باختن یک دختر ۱۴ ساله افغانستانی در حادثه سیلاب شهر شیراز ضمن اعلام تسلیت به خانواده وی، اعلام کرد به موضوع آسیب‌‌های وارد شده و نیازهای ثانوی مهاجران شیراز نیز رسیدگی خواهد شد.
وی ادامه داد: در این حوزه کاری و سایر دستگاه‌‌ها و سازمان‌‌‌ها، هیچ فرق و تبعیضی بین اتباع ایرانی و خارجی قائل نیستیم و همه به یک چشم دیده می‌‌شوند و به همه به یک شکل و یکسان کمک می‌‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: