کد خبر: ۸۰۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۱
مقامات و کارشناسان مرتبط با افراط‌گرایی و تروریسم بیش از بیست کشور جهان روز گذشته در کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان «اولویت‌های همکاری‌های بین‌المللی در مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم» در مسکو گردهم آمدند و در زمینه آخرین دستاوردها و تجارب خود گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
مبارزه با تروریسم به اجتناب از اعمال استانداردهای دوگانه نیاز دارد

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسین ملکی رییس اداره مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم وزارت امور خارجه که به عنوان نماینده ایران در این کنفرانس شرکت کرده بود، با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در جهان از جمله اقدامات تروریستی یک سال اخیر در کشورمان و حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند که منجر به شهادت نمازگزاران بیگناه شد، گفت که مبارزه با تروریسم به عزم جهانی و اجتناب از اعمال استانداردهای دوگانه نیاز دارد زیرا تروریسم هیچ مرزی ندارد و متعلق هیچ کشور خاصی نیست و حادثه تروریستی اخیر در اندونزی یک مثال زنده در این زمینه است. 

وی پیشنهاداتی را در زمینه اولویت‌های همکاری بین‌المللی در مقابله با افراط‌‌گرایی و تروریسم به ویژه مبارزه با تروریسم نژادی که خطرناک‌تر از ایدئولوژی گروه تروریستی داعش است، استفاده از استانداردهای دوگانه، تجاوز و فساد، اندیشه‌‌های تکفیری و تامین مالی تروریسم مطرح و توصیه کرد همکاری در زمینه فناوی‌‌های نوین و فضای سایبری در مقابله با تروریسم افزایش یابد.

نماینده ایران در این کنفرانس همچنین آمادگی کشورمان برای تبادل تجربیات و کمک به روند مبارزه با تروریسم و افراط‌‌گرایی با سایر کشورها را اعلام و پیشنهاد ایجاد یک سازوکار منطقه‌ای موثر و کارآ برای مقابله با افراط‌‌گرایی و تروریسم را مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: