کد خبر: ۸۰۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۱۷۱
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌ها از شنبه شب در سطح استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش در نقاط مختلف استان شاهد باشیم. وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امروز یک سامانه بارشی مشابه سامانه قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از شنبه‌شب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهند شد.
هواشناسی لرستان: بارندگی از امشب آغاز می‌شود / بارش‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر است / میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود

به گزارش خبرداغ، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌ها از شنبه شب در سطح استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش در نقاط مختلف استان شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان محمدناصر هاشمی گفت: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنهٔ شهرستان خرم‌آباد با ۱۲۰ میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است و در پل‌دختر نیز ۱۰۶ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

وی از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و افزود: در موج دوم بارش‌ها با میانگین ۳۳ میلی‌متر در استان، الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر بیشترین و پل‌دختر و رومشکان با ۱۶ میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: در مجموع دو موج به‌صورت پهنه‌ای ۱۲۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت امروز یک سامانه بارشی مشابه سامانه قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از شنبه‌شب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهند شد.

هاشمی عنوان کرد: موج اول این سامانه به‌صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد که اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به‌صورت رگبار است.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود که حداقل بارندگی در استان ۵۰ میلی‌متر باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به‌صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰ میلی‌متر باشد.

وی افزود: قطعاً میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود، اما به دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به‌صورت هرزآب، با مساله مهمی روبه‌رو خواهیم بود کمااینکه آب شدن برف‌های جدید نیز از مسائل مهم است.

هاشمی بیان کرد: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پل‌دختر، سپیددشت، شول‌آباد و دورود است.

وی خاطرنشان کرد: از عصر روز دوشنبه جبهه سرد وارد استان شده و رگبار‌های شدید، رعدوبرق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است.

این مسوول یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵ سانتی‌متر باشد.

به گفته وی در سال آبی جاری لرستان با ۷۵۰ میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرار گرفته است.

هاشمی در پایان گفت: برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در استان به رادار نیاز داریم که در حال حاضر از طریق رادار کرمانشاه رصد می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: