کد خبر: ۸۰۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۳۷۷
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: چهار هزار و ۶۳۶ راس دام سبک و سنگین در پی حادثه سیل اخیر در استان‌های مازندران، گلستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی تلف شدند.
سیلاب اخیر بیش از چهار هزار راس دام را تلف کردرئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: چهار هزار و 636 راس دام سبک و سنگین در پی حادثه سیل اخیر در استان‌ های مازندران، گلستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی تلف شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، «علیرضا رفیعی پور» افزود: از این تعداد، چهار هزار و 500 راس دام سبک و 136 راس دام سنگین بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین تعداد پنج هزار و 975 کندوی زنبور عسل خسارت دیده که از این تعداد پنج هزار و 680 کندو مربوط به استان مازندران و 295 کندو مربوط به استان گلستان بوده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در مجموع 841 هزار و 500 قطعه طیور اعم از نیمچه گوشتی، مادر و تخمگذار نیز در پی سیل اخیر تلف شدند.

رفیعی پور ادامه داد: علاوه بر این در حادثه مذکور تعداد 94 مزرعه پرورش ماهیان سردابی و 500 هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در استان‌های گلستان، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد خسارت دیده اند.

به گزارش ایرنا، بارش‌های ثبت شده از آغاز سال آبی 98- 97 تا یکشنبه (چهارم فروردین) در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش از آن (97.4 میلیمتر) رشد 136 درصدی، در مقایسه با میانگین 11 سال اخیر رشد 50 درصدی و در مقایسه با میانگین 50 ساله رشد 28 درصدی نشان می‌دهد.

بارش‌های سنگین در روزهای اخیر باعث وقوع سیل در برخی نقاط کشور مانند استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: