کد خبر: ۸۰۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۱۸۶
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ باید بروکراسی اداری را کمتر کنیم زیرا حجم بروکراسی آنقدر زیاد است که یک تولیدکننده و کارآفرین خسته می‌شود و از خیرش می‌گذرد دنبال دلالی می‌افتد.
میرزاده : حجم بالای بروکراسی اداری موجب شده تولیدکننده و کارآفرین به دنبال دلالی بیفتند/ در خصوص افزایش قیمت‌ها و اشتغال جوانان شرمنده مردم هستیم/ در مورد حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار گام برداشتیم

به گزارش خبرداغ، میرحمایت  میرزاده در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ درباره شعار سال ۹۸ که از سوی رهبر انقلاب «رونق تولید» نامگذاری شد، گفت: معتقدم چاره‌ای غیر از این نداریم که به نکته‌ای که رهبری به عنوان شعار سال فرمودند تکیه کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنگامی که شرایط را مورد ارزیابی و کارشناسی دقیق قرار دهیم، متوجه خواهیم شد معضل‌های اشتغال،‌ گرانی و افزایش قیمت‌ها جدی است و راهکار همان است که رهبری در فرمایشات سال نو خودشان فرمودند.

در خصوص افزایش قیمت‌ها و اشتغال جوانان شرمنده مردم هستیم

وی یادآور شد: امروز با معضل افزایش روز به روز قیمت‌ها و اشتغال جوانان مواجه‌ایم و باید بگویم در این خصوص شرمنده مردم هستیم. هرکسی که در این آب و خاک زندگی می‌کند می‌داند ریشه مشکلات امروز کجا قرار دارد.

میرزاده تاکید کرد: اگر بخواهیم این مشکلات را حل کنیم نگاه به بیرون کمکی به ما نخواهد کرد باید راه چاره و ساز و کار را در داخل جست‌وجو کنیم و این مهم هم مسیر نمی‌شود مگر آن که به تولید و کار آفرینی توجه داشته باشیم.

در مورد حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار گام برداشتیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که در برخی از مسائل فقط به شعار دادن اکتفا کردیم عنوان  کرد: واقعیت این است که ما در مورد حمایت از تولید ملی و یا اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار گام برداشتیم.

وی افزود: متاسفانه در سال اخیر نسبت به فرمایشات آقا بسیاری از ادارات برای اینکه رفع تکلیف انجام داده باشند به نصب پلاکارد بالای سر درشان و یا نام سال بر روی سربرگشان اکتفا کردند و بعضی‌ها هم به نظر خودشان جدی کار کردند یک همایشی را راه انداختند.

سالی که نکوست از بهارش پیداست

میرزاده یادآور شد: در همایش‌ها از کارشناسان دعوت به سخنرانی می‌کنند اما بعد از آن دستاوردهای نشست متبوعشان را به یک کتابچه‌ای تبدیل و آن را با هزینه‌های بالا چاپ می‌رسانند  و در اختیار جاهای مختلف قرار می‌دهند آیا این اقتصاد مقاومتی است؟

این عضو فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد در مواقعی مشاهده می‌کنیم که به یک دستورالعمل اجرایی بسنده و به نهادها و اداره‌ها هم ابلاغ می‌کنند چه کاری انجام دهند چه کاری انجام ندهند. اما در عمل چه اتفاقی افتاده،‌ نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه از قدیم گفته‌اند سالی که نکوست از بهارش پیداست امروز مشاهده می‌کنید که چه وضعیتی در کشور داریم، گفت: برای این که حمایت از تولید ملی و همچین رونق تولید در کشور اجرایی شود باید همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها تمام خریدها و مایحتاجشان تولید داخل باشد.

امروز چند درصد جهزیه دختران ما کالای ایرانی است؟ 

میرزاده ادامه داد: در همایش‌ها و کنفرانس‌ها مشاهده کنیم کالاهای روی میز تولید داخل نیست و از اجناس خارجی استفاده می‌شود.

نماینده مردم گرمی خاطرنشان کرد: هنگامی که در یک همایش با مضمون حمایت از تولید داخلی کالای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد قطع به یقین هیچ دستاوردی نخواهد داشت و اتفاقی برای کالای داخلی نمی‌افتد.

وی گفت: به صورت جدی و عملی باید از کالای ایرانی استفاده کنیم و برای مردم هم تبلیغات انجام دهیم. شما نگاه کنید امروز جهزیه دختران ما چند درصدش کالای ایرانی است؟ 

حجم بالای بروکراسی اداری موجب می‌شود تولیدکننده و کارآفرین دنبال دلالی بیفتند

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم صدا وسیما برای حمایت از تولید کالای ایرانی فیلم و سریال می‌سازد اما در همان سریال کالاهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد خارجی است!

وی تاکید کرد: علاوه بر حمایت‌های جدی و عملی باید بروکراسی اداری را کمتر کنیم زیرا حجم بروکراسی آنقدر پیچیده است که یک تولیدکننده و کارآفرین خسته می‌شود و از خیرش می‌گذرد دنبال دلالی می‌افتد و نفس آنها را بریده است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بحث بعدی که بسیار مهم،‌ بحث تمرکززدایی از مرکز کشور است این طور نباشد که شهرستان‌های ما برای انجام کارهای کوچک از تهران اجازه بگیرند .

وی خاطر نشان کرد: باید اختیار  به شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها بدهیم تا کارشان را خودشان انجام دهند زیرا گاهی راه آنقدر طولانی می‌شود که تولیدکننده دیگر نای نفس کشیدن ندارد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: