کد خبر: ۸۰۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۰۵
دادگاهی در سن دیه گوی آمریکا که مدتی است شکایت شرکت چینی 'کوالکام' از 'اپل' را بررسی می کند، این شرکت آمریکایی را به سه مورد نقض حق اختراع فنآوری‌های شرکت کوالکام محکوم کرد.
دادگاهی در آمریکا شرکت اپل را به سرقت فنآوری محکوم کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس 24، شرکت آمریکایی کوالکام چندی پیش با طرح شکایتی مدعی شد که فنآوری مورداستفاده اپل برای افزایش سرعت اتصال محصولات خود به اینترنت بلافاصله پس از روشن شدن، اختراع این شرکت است. 
همچنین این شرکت آمریکایی در شکایت نامه خود مدعی شد که فنآوری ‌های مورداستفاده در محصولات اپل برای پردازش گرافیکی، افزایش طول عمر باتری و انتقال ترافیک پردازش بین پردازنده‌های اپلیکیشن‌های گوشی و مودم، اختراع این شرکت بوده است.
شرکت کوالکام شکایت نامه خود رابه داگاه 'سن دیه گو ' تسلیم کرد و این دادگاه بعد از بررسی های انجام شده، شرکت اپل را به سرقت اطلاعات فنآوری متهم و به پرداخت 31 میلیون دلار محکوم کرد.
کوالکام در ژوئیه سال 2017 میلادی ادعا کرد که اپل از فناوری‌های اختراع شده این شرکت در سری‌های جدید محصولات خود استفاده کرده است.
شرکت اپل از این فناوری‌ها در گوشی‌های آیفون سری هفت و هشت و ایکس بهره برده است.
دادگاه 'سن دیه گو' با اتکاء به نتایج بررسی‌های خود، شرکت کوالکام را مستحق دریافت تمامی حق اختراع درخواستی یعنی 31 میلیون دلار دانست.
درحالی که درآمد پیش‌بینی شده اپل برای سه ماه نخست سال 2019 میلادی حدود 90 میلیارد دلار است، پرداخت جریمه 31 میلیون دلاری برای این شرکت رقم ناچیزی به شمار می‌رود ولی پیروزی در دادگاه 'سن‌ دیه گو' موفقیتی بزرگ برای شرکت کوالکام محسوب می‌شود و نام این شرکت را بیش از پیش در حوزه نوآوری‌های صنعت تلفن همراه مطرح می‌کند.
سه ماه پیش نیز شرکت کوالکام علیه اپل به دادگاهی چینی شکایت کرده بود که آن دادگاه نیز اپل را محکوم کرده بود.
البته اختلاف‌های دو شرکت اپل و کوالکام همچنان ادامه دارد و ماه آینده نیز دادگاه 'سن دیه گو' برای بررسی سایر ادعاهای دو شرکت تشکیل جلسه خواهد داد.
کوالکام شرکت فعال در حوزه فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی است که در سال 1985 در سن دیه گوی آمریکا تأسیس شده است.
ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: