کد خبر: ۸۰۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۴۶
خواص انجیر سیاه در طب سنتی شامل درمان بواسیر، رفع حرارت و تشنگی، بازکننده گرفتگی‌ها، مقوی کبد، ورم طحال، نرمی سینه، رفع سرفه، درمان آرتروز و کمک به استحکام استخوان‌ها است. انجیر سیاه مواد آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به انجیر زرد دارد
دمنوشی معجزه گر برای درمان گلودرداستفاده از داروها و مواد خوراکی خانگی و سنتی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین،در فصل پاییز و زمستان به دلیل افزایش سرماخوردگی گلودرد نیز افزایش می یابد. گلودرد یکی از بدترین مشکلات سرماخوردگی است و زجر آور است. امروز در نیک صالحی می خواهیم درباره یک دمنوش برای درمان گلودرد با شما صحبت کنیم که معجزه می کند. با ما همراه باشید

دکتر نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: انجیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است. انجیر تعرق بدن را زیاد می‌کند. همچنین چاق کننده است و برای آن‌هایی که می‌خواهند وزن اضافه کنند و یا بیمارانی که دوره‌ی نقاهت خود را می‌گذرانند، بسیار مفید است.بدین منظور می‌توان آن را با شیر سویا مخلوط و بین غذا میل کرد.

وی افزود: انجیر یبوست را برطرف می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیز کردن روده‌ی بزرگ و رفع یبوست است. در قدیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می‌کردند.

برای درمان ناراحتی‌های سینه، حدود بیست گرم خرما، عناب، انجیر خشک و مویز را با هم مخلوط و آسیاب کنید، سپس این پودر را با یک لیتر آب بجوشانید تا حجم آن به نصف برسد. از این جوشانده‌ی می‌توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمود.

جوشانده‌ی انجیر خشک، درمان کننده‌ی التهاب مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات الریه، ذات الجنب، سرخک، مخملک و آبله می‌باشد.

وی گفت: برای درست کردن این قهوه، انجیر را ابتدا بو دهید و سپس آن را آسیاب کنید تا به صورت پودر درآید. سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. برای تهیه‌ی این سوپ، انجیر کمی نارس را با گوشت بپزید. همچنین برای برطرف کردن ورم گلو، پنجاه گرم انجیر زرد را در پانصد گرم شیر بریزید و مدت پانزده دقیقه بگذارید بجوشد. سپس آن را قرقره کنید و مقداری از آن را نیز بنوشید. (می‌توانید آن را با عسل هم شیرین کنید.)

دهقان در خصوص تاثیر انجیر در بیمان قندی تصریح کرد: انجیر برای آن‌هایی که قند خونشان پایین می‌آید و یک باره احساس ضعف می‌کنند، مناسب است، زیرا قند آن به سرعت در روده‌ی کوچک جذب می‌شود.

وی ادامه داد: انجیر در معالجه‌ی بیماری‌های پوستی مؤثر است. اما این نکته مهم است که انجیر برای کبدهای ضعیف مناسب نیست و آن‌هایی که کبد ضعیف دارند، باید انجیر را با گردو بخورند.

زیاده روی در مصرف انجیر، تولید نفخ شکم و اسهال می‌کند و برای چشم نیز مضر است.

بد نیست درباره خواص انجیر سیاه بیشتر بدانید

یکی از مهمترین خواص انجیر سیاه، کمک به استحکام و سلامت استخوان‌ها، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز و ناراحتی های مفاصل است. در کتب طب سنتی یکی از داروهای بسیار موثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه می‌باشد. ترکیب این دو ماده غذایی، علاوه بر تامین املاح مورد نیاز بدن، سموم مختلف را از بدن خارج کرده و درد را از بین می‌برد. استفاده از جوشانده انجیر سیاه نیز به درمان خانگی آرتروز کمک می کند.

خواص انجیر سیاه در طب سنتی شامل درمان بواسیر، رفع حرارت و تشنگی، بازکننده گرفتگی‌ها، مقوی کبد، ورم طحال، نرمی سینه، رفع سرفه، درمان آرتروز و کمک به استحکام استخوان‌ها است. انجیر سیاه مواد آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به انجیر زرد دارد.

انجیر دارای ارزش غذایی و خواص درمانی بسیاری است. اهمیت این میوه به اندازه‌ای است که در قرآن از آن سخن به میان آمده و در روایات دینی ما در مورد خواص انجیر بسیار آمده است. این میوه انواع متفاوتی دارد، اما بسته به اقلیم و شرایط رشد و پرورش گیاه، دارای طمع و مزه متفاوتی است. انجیر سیاه نیز یکی از انواع شیرین و آبدار این میوه است که در نواحی غرب ایران به فراوانی یافت می شود. در ادامه این مطلب تعدادی از مهمترین خواص انجیر سیاه و کاربردهای درمانی این میوه پرخاصیت در طب سنتی را گردآوری کرده‌ایم. لطفا با ستاره همراه شوید.

خواص انجیر سیاه (طبیعت و خواص درمانی)

طبع انجیر سیاه از نظر طب سنتی گرم و تر است. برخی از مهمترین خواص درمانی انجیر سیاه به شرح زیر می‌باشد:

یکی از مهمترین خواص انجیر سیاه، کمک به استحکام و سلامت استخوان‌ها، پیشگیری و کمک به درمان آرتروز و ناراحتی های مفاصل است. در کتب طب سنتی یکی از داروهای بسیار موثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه می‌باشد. ترکیب این دو ماده غذایی، علاوه بر تامین املاح مورد نیاز بدن، سموم مختلف را از بدن خارج کرده و درد را از بین می‌برد. استفاده از جوشانده انجیر سیاه نیز به درمان خانگی آرتروز کمک می کند.

مصرف انجیر سیاه خاصیت سم زدایی فوق العاده‌ای داشته و برای رفع اختلالات جریان خون مفید است.

انجیر دارای خاصیت ملین است و یکی از بهترین راههای درمان خانگی یبوست بوده و به پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند.

از بین بردن تهوع بارداری و تامین مواد مغذی مورد نیاز جنین از خواص انجیر خشک و تر است و از این رو مصرف خشک و تازه این میوه برای مادران باردار بسیار مفید است.

انجیر ادرارآور بوده، تعرق را زیاد می‌کند و به همین دلیل برای کاهش حرارت بدن و تشنگی مفید است.

انجیر سیاه مقادیر زیادی آهن و ویتامین ث دارد و از این رو مصرف آن برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار مفید است.

در طب سنتی استفاده از شربت انجیر سیاه همراه با خرما، عناب و مویز را برای درمان بیماری‌های تنفسی، ناراحتی‌های کلیه، ذات‌الریه، سرماخوردگی و سرفه موثر می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: