کد خبر: ۸۰۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۵
وزیر خارجه بحرین امروز- شنبه با بیان اینکه بهترین دیدگاه برای مبارزه با گروه¬های افراطی، شفافیت و عدم پنهان شدن پشت مواضع سیاسی است،‌ مدعی شد که بسیاری از کشورها در نشست وزرای خارجه کشورهای همکاری اسلامی خواستار توقف حمایت ایران از تروریسم شدند.
تکرار گزافه‌گویی‌های وزیر خارجه بحرین درباره ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر امور خارجه بحرین امروز- شنبه- گفت که کنفرانس همکاری اسلامی در أبوظبی بر راه‌های مبارزه با تروریسم و افراط گرائی تمرکز کرده و راهکارهایی را برای تحقق امنیت و ثبات در جهان ارائه داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه گروه اخوان نیز در شمار گروه های تروریستی قرار دارد که ما امروزه شاهد آنها هستیم و آخرین آنها داعش و بوکوحرام هستند، تأکید کرد که تنها راهکار مبارزه با افراط‌گرائی، شفافیت و عدم پنهان شدن پشت مواضع سیاسی است.

وزیر خارجه بحرین در همین راستا افزود که قطر سیاست‌های خود را تغییر نداده و هیچ موضعی در قبال حمایت از تروریسم در سراسر جهان اتخاذ نکرده است. وی تأکید کرد که اقدامات قطر تاکنون ادامه داشته و ما منتظر هستیم که آنها را متوقف کند یا اینکه ما با این کشور به هیچ شکلی ارتباط نخواهیم داشت.

به نقل از اسکای نیوز عربی،‌ آل خلیفه طی گزافه‌گوئی هایی ایران را بعد دیگری از تروریسم یعنی تروریسم بین المللی توصیف کرد و مدعی شد: «در این کنفرانس، ایران پیام روشنی از تمام هیأت‌های شرکت‌کننده دریافت کرد و آن اینکه ما مواضع حمایت‌کننده از فرقه‌گرائی و تروریسم را نخواهیم پذیرفت و در قبال آن کوتاهی نمی کنیم.. امیدواریم که آنها این پیام را دریافت کرده باشند».

وزیر خارجه بحرین طی اظهاراتی بی‌اساس، جنبش انصارالله یمن را به اجرای توافق سوئد فرا خواند و گفت: «آنچه را که امضا کرده‌اید، اجرا کنید و به آن پایبند باشید، در غیر این صورت با موضع بسیار سخت‌تر روبه‌رو خواهید شد... فرار از مسئولیت و تغییر لحن شما برای ما چیز جدیدی نیست».  

وی درباره پرونده سوریه گفت: «ما خواستار همکاری بین‌المللی بزرگ‌تری برای برقراری ثبات در سوریه هستیم... در همین راستا خواهان هماهنگی بیشتر دو کشور آمریکا و روسیه هستیم،‌ زیرا این دو کشور قادرند هر نوع توافق ممکن را تثبیت کنند».

آل خلیفه در پایان گفت: «همکاری بین المللی بسیار مهم است و با وجود آن دستیابی به راهکار سیاسی و تحقق ثبات برای مردم سوریه امکان پذیر می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۹:۵۸
امارات جنایتکار باید به وضعیت یمن نگاه کند و شرم کند.
بحرین جنایتکار باید به وضعیت یمن نگاه کند وشرم کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۲۰:۰۰
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.


۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۲۰:۰۲
آمریکایی ها جنایتکارشماره یک همراه با چند کشور جنایتکار دیگر درسایه سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه را اشغال کرده اند. وهمه جانبه از تروریسم، القاعده، طالبان، گروهگ تروریستی جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند.


۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۲۰:۰۲
ما به مظلومان، مسلمانان ودولت های کمک می کنیم آمریکا هم ازتروریست های داعش و گروه های تروریستی کمک، حمایت و پشتیبانی می کند.
ایران حامی تروریسم نیست آمریکا و متحدانش ازآن حمایت می کنند.
دربرابرحامیان تروریسم ساکت نخواهیم نشست.
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین، اردن، ترکیه و اسرائیل حامی تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا جنایتکارشماره یک احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشورجنایتکار دیگردرسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک درسراسرجهان با داعش و گروه های تروریستی همکاری می کند.


۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۲۰:۰۵
سازمان ملل عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
شورای امنیت سازمان ملل عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
شورای حقوق بشرسازمان ملل عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
سازمان عفوبین الملل عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
انگلیس عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
فرانسه عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
آلمان عروسک خیمه شب‌بازی آمریکاست.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
رهبر ایران: عربستان و امارات ، حامیان حمله تروریستی اهواز هستند


رهبر ایران، آیت الله خامنه ای بیان داشت: حمله تروریستی در اهواز توسط امارات متحده عربی و عربستان سعودی حمایت مالی شده است.

به گزارش اسپوتنیک سایت رسمی رهبر ایران به نقل از وی نوشت: " طبق مدارک، این کار بزدلانه را آن افرادی انجام داده اند که آمریکا در سوریه و عراق آنها را نجات می دهد و عربستان سعودی و امارات برایشان پول خرج می کنند."
وی خاطر نشان نمود که افرادی که حامی این حمله بودند به شدت مجازات خواهند شد.
شایان ذکر است که در روز 22 سپتامبر، 30 دقیقه پس از آغاز رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، ناگهان چند نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند، تیر اندازی کردند. گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند. در این حمله تروریستی دست کم 24 تن کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.
ساعانی پس از این حادثه خبرگزاری ایرنا گزارش داد که گروهک «الاحواز» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت اما گروهک تروریستی داعش* نیز با انتشار ویدئویی مسئولیت این مله تروریستی را بر عهده گرفت.



بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
قطر، سند حمایت عربستان و امارات از القاعده و داعش در یمن را فاش کرد
۲۱ تیر ۱۳۹۶, ۰۹:۵۱ تهران

* قطر، سند حمایت عربستان و امارات از القاعده و داعش در یمن را فاش کرد

قطر اسنادی را فاش کرد که نشان می دهد عربستان و امارات از تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.

به گزارش پارس تودی به نقل از شبکه المیادین، سفارت قطر در واشنگتن 26 اکتبر اسنادی دیپلماتیک را در اختیار «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر قرار داد.

این اسناد نشان می دهد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات از برخی سرکردگان تروریست های القاعده و داعش در یمن حمایت می کنند.

در اسناد فاش شده به نقل از «آدام زوبین Adam Zubin» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم آمده است بن سلمان و بن زاید با «علی ابکر الحسن» و «عبدالله فیصل الاهدل» یمنی که نامشان در فهرست آمریکایی افراد مرتبط با سازمان تروریستی القاعده است، ارتباط مداوم داشته اند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین با ابراز نگرانی از ارتباط بن سلمان با گروه افراطی القاعده و گروه های تروریستی دیگر بدون هماهنگی با واشنگتن ، از نارضایتی آمریکا درباره گسترش و توسعه القاعده در یمن و کشورهای مجاور آن سخن گفته است.

در این اسناد جزئیاتی از فعالیت های دو سرکرده سازمان القاعده و همچنین کمک های مالی مستقیم از سوی «خالد بن علی بن عبدالله الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی به علی ابکر ارائه شده است .

عربستان ، مصر، امارات و بحرین، پنجم ژوئن 2017 قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام کردند. این چهار کشور عربی ، قطر را به همسو نبودن با جریان عربی به رهبری ریاض متهم کرده‌اند.118/111
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: