کد خبر: ۸۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۴۰۹
حدود ۵۰ نفر از بانوان کاشمری با تجمع در فرمانداری کاشمر نسبت به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آن یک خانم از طریق بلندگو و در فضای باز اقدام به تک‌خوانی کرده بود، اعتراض کردند.
اعتراض به تک خوانی یک زن در بوستان بانوان کاشمربه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: حدود ۵۰ نفر از بانوان کاشمری با تجمع در فرمانداری این شهرستان نسبت به برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) که در آن یک خانم از طریق بلندگو و در فضای باز اقدام به تک‌خوانی کرده بود، اعتراض کردند.

فرماندار کاشمر با حضور در جمع معترضین پس از شنیدن دغدغه‌های آنان، گفت: این دغدغه‌ای که وجود دارد سبب می‌شود برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که به سمت اباحه‌گری نرویم، موضوع ارزشمندی است.

محمد علی نبی‌پور ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده جشن زنانه بوده و هم‌خوانی صورت گرفته، اگر به‌دلیل اینکه فضای باز بوده و صدا از بلندگو پخش شده، همچنین، از سوی همسایه‌ها شنیده شده، این اقدام اشتباه بوده است.

وی تاکید کرد: اینکه بیان شده این مراسم درراستای ترویج تفکر و اندیشه خاصی صورت گرفته، موضوع پذیرفتنی نیست، چراکه قصدی پشت این حرکت نبوده، بلکه تحلیل من این است که غفلتی رخ داده و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، حتما پیگیری می‌کنیم.

فرماندار کاشمر متذکر شد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سلایق مختلفی وجود دارد و ضمن احترام به همه سلایق، باید محور اقدامات همه افراد که در جامعه زندگی می‌کنند حاکمیت قانون باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند از قانون تخطی کند.

نبی‌پور با بیان اینکه در اماکن عمومی و برنامه‌هایی که در فضای عمومی جامعه برگزار می‌شود و سلایق مختلف حضور دارند، همه موظف به رعایت شئونات اسلامی، قانونی و عرفی جامعه هستند، ادامه داد: در برگزاری مراسم عمومی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا رعایت همه سلایق مد نظر قرار گیرد.

ضرورت دریافت مجوز برای برگزاری مراسم مختلف از ارشاد کاشمر

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر نیز با بیان اینکه این موضوع از سوی دادستانی پیگیری شده و رعایت موضوع طی مکاتبه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام شده، افزود: کاشمر دومین شهر زیارتی استان است و پذیرفتنی نیست که مراسم یا جشنی برگزار شود که شئونات اسلامی و عرفی در آن رعایت نشود.

غلامرضا طالعی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی دغدغه همه مسؤولان کاشمر است، اظهار کرد: طی ابلاغی که صورت گرفته، اگر جشن یا مراسمی در فضای عمومی شهرستان قرار است برگزار شود باید از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مجوز لازم دریافت شود.

وی با بیان اینکه در موضوع مطرح شده، بلافاصله پس از اطلاع ورود کردیم، ادامه داد: پارک بانوان قرار است یک مجموعه اختصاصی و ویژه برای استفاده این گروه از اقشار جامعه باشد تا آنها در فضای مناسب و امن به ورزش و حضور در برنامه‌های فرهنگی بپردازند.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه در حال حاضر این مکان به دلیل تکمیل نشدن، قابلیت اجرای برنامه‌های اختصاصی بانوان را ندارد، یادآور شد: تصور برگزارکنندگان مراسم این بوده که با توجه به بزرگ بودن فضا، صدا به بیرون نمی‌رود، با این تصور و تفکر این برنامه را اجرا کردند.

طالعی با بیان اینکه اصل کار با توجه به شرایط فعلی مجموعه پسندیده نبوده است، گفت: به زعم ما و بررسی‌هایی که انجام شده، در این برنامه غفلت شده و در نامه‌ای خطاب به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سایر نهادها تذکراتی داده شده تا برگزاری هر مراسم جشن و اجرای موسیقی دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت شئونات و موازین اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: اعلام کردیم اگر مراسمی در کاشمر بدون رعایت شئونات مذهبی برگزار شود و اختلاط زن و مرد در حوزه اجرا و شرکت‌کنندگان وجود داشته باشد، نیروی انتظامی در جایگاه ضابط قضایی به عنوان جرم مشهود ورود پیدا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: